Page 19 - ombudsman bülten temmuz 2019 v08
P. 19
Ombudsman BÜLTEN
MESAİYE GEÇ GELEN AİLE
HEKİMLERİ KDK’YA ŞİKÂYET EDİLDİ
K amu Denetçiliği Kurumu’na baş- bir sağlık ocağında iş yaptıramazsın. Diğer sağ-
vuran çok sayıda vatandaş aile lık ocakları biz erken başlıyoruz diye bize kızı-
hekimlerinin mesailerine geç baş-
yorlar” denilerek azarlandığını ifade etti.
lamasını şikâyet etti. Afyon’dan
KDK’ya şikâyet başvurusu yapan Haydi, Başka Aile Hekimine!
vatandaş, sağlık raporu almak için sabah 9’da Başvurucu yaşadığı olayı 184 Sağlık Bakanlığı
aile hekimine gittiğini ancak hekimin görev ye- hattını arayarak ilettiğini, olay sonrasında aynı
rine ancak 9:37’de geldiğini beyan etti. Vatan- sağlık ocağında tedavi olmaya gittiğinde ise
daş bu yaşanan gecikmenin ilk olmadığını, aile doktor ve hemşire tarafından kendisine iyi dav-
hekimine her gelişinde ortalama 30-40 dakika ranılmadığını, yaptığı şikâyet üzerine hem dok-
beklediğini söyledi.
torla hem de hemşireyle tartıştıklarını söyledi.
Ankara-Çankaya’dan Kamu Denetçiliği Kuru- Aile Hekiminin kendisine “Başka bir aile hekimi
mu’na başvuran bir başka vatandaş, 08:30’dan bulun” dediğini de aktaran başvurucu gördük-
önce sağlık ocağında hemşire dahi bulunmadı- leri muamele yüzünden psikolojisinin bozuldu-
ğını, 09:00’dan önce de aile hekimlerinin sağlık ğunu söyleyerek Kamu Denetçiliği Kurumu’na
ocağına gelmediğini belirtti. Vatandaş, hemşi- şikâyet dilekçesi verdi. Kamu Denetçiliği Kuru-
reye “Mesainiz saat 8’de başlamıyor mu?” diye mu aile hekimlerinin mesai saatleri ve çalışma
sorduğunda ise hemşirenin “9’dan önce başka prensiplerini incelemeye aldı.
TEMMUZ, 2019 19