Page 46 - ombudsman bülten 2020 2 v25
P. 46
BÜLTEN
KDK’YA
KDK DEVREYE
ÇOCUK
GİRDİ,
BAŞVURUSU
ÖĞRENCİNİN
OTOBÜS
KESİLEN BURSU SEFERLERİNİ
BAĞLANDI ARTTIRDI
Üniversitede Türk Dili ve Edebiyatı Türkiye’de 18 yaş altı çocuklardan direkt
Bölümü’nde okuyan öğrenci başarısı başvuru alan tek kurum olan Ombudsmana
nedeniyle Türk Dil Kurumu’ndan (TDK) burs başvuran bir çocuk Denizli Büyükşehir
almaya hak kazandı. TDK 2017-2018 yılı not Belediyesinin otobüs hatlarının numaralarını
dökümü eline geçmediği için öğrenciyi uyardı. değiştirmesi nedeniyle ulaşım imkânlarının
Öğrenci TDK’ya başvurarak bahis konusu kısıtlandığını ifade etti. Küçük çocuk
eğitim-öğretim yılında üniversitede hazırlık değişiklik nedeniyle güzergâhların uzatıldığını,
okuduğunu, not dökümü ve başarı notunun sefer sayısının azaldığını ve bu nedenle
üniversite tarafından verilmediğini söyledi otobüslerin çok kalabalık olduğunu belirterek
ancak TDK itirazları reddederek bursu kesti. mağduriyetinin giderilmesini istedi.
Konu KDK’ya taşındı. amu Denetçiliği Kurumu uzmanları başvurunun
çözüme kavuşturulması amacıyla öncelikle be-
aksız yere bursunun kesildiğini iddia eden
öğrenci Kamu Denetçiliği Kurumu’na (KDK) Klediyenin ulaşım dairesiyle görüşmeler yaparak
Hbaşvurdu. 2018-2019 eğitim-öğretim yılında konu hakkında ayrıntılı bilgi aldı. Uzmanlar, çocuğun
gerekli başarı puanlarını da aldığını beyan eden öğ- yaşadığı mağduriyetin bizzat çocuk tarafından ifade
renci TDK bursunun yeniden bağlanmasını, geçmişte edilmesi ve kamu hizmetlerinin sunumuna görüş ve
alamadığı bursların da topluca tarafına ödenmesini önerileriyle katılım sağlaması için başvuru sahibi ço-
talep etti. cuğun belediye yetkilileriyle ebeveyninin gözetiminde
görüşmesini sağladı.
Yönetim Kurulu Toplandı Öğrenci Haklı Bulundu.
KDK’nın girişimleri neticesinde artan ulaşım
Öğrenciden gelen başvuru üzerine KDK, TDK’yla ileti- olanaklarıyla sorun çözüme kavuştu.
şime geçerek konu hakkında bilgi ve belge talep etti.
KDK’nın girişimiyle, TDK’nın yönetim kurulu toplantı- Küçük çocuğun belediye yetkilisiyle yapmış olduğu
sında genç öğrencinin durumunun yeniden değerlen- görüşmede ulaşım hizmetlerinin verimli ve etkin su-
dirilmesi sağlandı. Yönetim kurulu toplantısı sonunda nulması amacıyla yapılan çalışmalar hakkında kendi-
öğrencinin bursunun tekrar bağlanması kararlaştırıldı. sine bilgi verildi. Yetkililer görüşmenin ardından bahis
konusu hatta otobüs seferlerinin arttırıldığı bilgisini
Başvurucu öğrenci KDK’nın girişimiyle bursuna ka- Ombudsmanlığa ilettiler. KDK uzmanları da görüş-
vuşurken geçmişte alamadığı bursları da aldığı için menin ardından çocuğun ebeveynine ulaşarak soru-
KDK’ya teşekkür etti. nun çözüldüğü konusunda teyit aldılar.
44 OCAK 2020 www.ombudsman.gov.tr