Page 6 - ombudsman bülten 2020 2 v25
P. 6

BÜLTEN


                                                ÖN SÖZ

                                                Değerli Okuyucular,

                                                   Kurumumuz açısından dolu dolu geçen 365 günlük bir serüvenin
                                                ardından 2019’u tamamladık, 2020’ye girdik. Zaman dediğimiz kavram
                                                her ne kadar göreceli olsa da hızına yetişmek pek mümkün değil. Nite-
                                                kim Hz. Peygamber’in (sav) “İki nimet vardır ki, insanların çoğu onları
                                                değerlendirme hususunda aldanmıştır: Sağlık ve zaman” hadisi şerifi
                                                bizim zamana bakış açımızı belirleyen en önemli faktördür. Bu suretle,
                                                geçtiğimiz yıl ülkemizin gelecek hedefleri doğrultusunda çalışmaları-
                                                mızı aralıksız sürdürdük ve bu yılda sürdürmeye devam edeceğiz. İnsan
                                                olmanın şanına ve erdemine yakışan ne varsa tüm gayret ve çabaları-
                                                mızla gerçekleştirmek için yoğun mesailer harcıyoruz ve harcayacağız.
                                                2019’da olduğu gibi 2020 yılında da kamu hizmetlerinin kalitesinin artı-
                                                rılması, iyi yönetim ilkelerinin kâmil manada uygulanması, denetlene-
                                                bilir, şeffaf insan odaklı idarenin oluşması için çaba sarf etmeye devam
                                                edeceğiz. İnsanların hakkının korunmasına, özgürlüklerinin teminat
            Şeref MALKOÇ                        altına alınmasına, iyi yönetim ilkelerinin yerleştirilmesine katkıda bu-
            Kamu Başdenetçisi                   lunmak, vatandaşa karşı sorumlu ve bilinçli bir idare anlayışının tesisi
                                                noktasında rol almak bizim başlıca görevlerimiz arasındadır.  Amacı-
                                                mız, devletin kapısına gelen her vatandaşımızın hakkını alacağından
                                                emin olacağı bir ortamı teşvik etmektir. Dolayısıyla devlet, kendisine
                                                başvuran vatandaşına karşı azami saygınlığı tereddütsüz göstermeli ve
                                                bunu hissettirmelidir. 2023 Türkiye’sine giden yolda eğitimden sağlı-
                                                ğa, adaletten kültür sanata kadar pek çok alanda istikrarlı bir ilerle-
                                                me mevcuttur. İnsan hak ve özgürlükleri temelinde bu ilerlemeler hiç
                                                şüphesiz ki gelecek nesillere bırakacağımız en kıymetli hazinelerden
                   “Kamu Denetçiliği            olacaktır.  Vatandaşlarımız  şunu  net bir  şekilde  bilmektedir ki  KDK,
                   Kurumu; idarenin             “halkın avukatlığını” yapmaktadır. Kamu hizmetlerinde eksiklik, nok-
                   hizmet kalitesinin           sanlık, hata, kusur ve adaletsizlik varsa toplum huzursuz olur. Çünkü
                  yükseltilmesine, iyi          toplumsal barışın temeli adalet üzerine kuruludur. KDK olarak kuru-
                                                mun kamuoyu ile irtibatını kuvvetlendirmek ve idare nezdinde etkisini
                   yönetim ilkelerinin          artırmak, kararlarıyla vatandaşlarımızın sorunlarını çözmek için yoğun
                  yerleşmesine, insan           çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Tavsiye kararlarımızla idareye yol gös-
                 haklarının gelişmesine,        teriyoruz.
                Hukukun üstünlüğünün               Bu çalışmalarımızın birer izdüşümü olan bu bülten ile de Ekim, Ka-
                  sağlanmasına, hak             sım ve Aralık ayındaki faaliyetlerimizle huzurunuzda olmaktan dolayı
                                                büyük bir kıvanç duyuyoruz.
                   arama kültürünün
                   yaygınlaşmasına,             Sayılarla KDK
                 şeffaf hesap verebilir,           Kurumumuza 2019 yılında gelen 21.002 ve 2018 yılından devreden
                    insan odaklı bir            4.032 adet olmak üzere toplam 25.034 adet şikâyet başvurusu değer-
                  idarenin oluşmasına           lendirilmek üzere işleme alınmıştır.
                    katkı sağlamaya                İncelenmeye alınan toplam 25.034 adet şikâyet başvurusunun 21.949
                    çalışmaktadır.”             tanesi (%88’i) Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış olup, 2.958 adet
                                                şikâyet başvurunun incelenmesine devam edilmektedir.








          4   OCAK 2020                                                                 www.ombudsman.gov.tr
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11