Page 6 - ombudsman bülten 2020 2 v25
P. 6
BÜLTEN
ÖN SÖZ
Değerli Okuyucular,
Kurumumuz açısından dolu dolu geçen 365 günlük bir serüvenin
ardından 2019’u tamamladık, 2020’ye girdik. Zaman dediğimiz kavram
her ne kadar göreceli olsa da hızına yetişmek pek mümkün değil. Nite-
kim Hz. Peygamber’in (sav) “İki nimet vardır ki, insanların çoğu onları
değerlendirme hususunda aldanmıştır: Sağlık ve zaman” hadisi şerifi
bizim zamana bakış açımızı belirleyen en önemli faktördür. Bu suretle,
geçtiğimiz yıl ülkemizin gelecek hedefleri doğrultusunda çalışmaları-
mızı aralıksız sürdürdük ve bu yılda sürdürmeye devam edeceğiz. İnsan
olmanın şanına ve erdemine yakışan ne varsa tüm gayret ve çabaları-
mızla gerçekleştirmek için yoğun mesailer harcıyoruz ve harcayacağız.
2019’da olduğu gibi 2020 yılında da kamu hizmetlerinin kalitesinin artı-
rılması, iyi yönetim ilkelerinin kâmil manada uygulanması, denetlene-
bilir, şeffaf insan odaklı idarenin oluşması için çaba sarf etmeye devam
edeceğiz. İnsanların hakkının korunmasına, özgürlüklerinin teminat
Şeref MALKOÇ altına alınmasına, iyi yönetim ilkelerinin yerleştirilmesine katkıda bu-
Kamu Başdenetçisi lunmak, vatandaşa karşı sorumlu ve bilinçli bir idare anlayışının tesisi
noktasında rol almak bizim başlıca görevlerimiz arasındadır. Amacı-
mız, devletin kapısına gelen her vatandaşımızın hakkını alacağından
emin olacağı bir ortamı teşvik etmektir. Dolayısıyla devlet, kendisine
başvuran vatandaşına karşı azami saygınlığı tereddütsüz göstermeli ve
bunu hissettirmelidir. 2023 Türkiye’sine giden yolda eğitimden sağlı-
ğa, adaletten kültür sanata kadar pek çok alanda istikrarlı bir ilerle-
me mevcuttur. İnsan hak ve özgürlükleri temelinde bu ilerlemeler hiç
şüphesiz ki gelecek nesillere bırakacağımız en kıymetli hazinelerden
“Kamu Denetçiliği olacaktır. Vatandaşlarımız şunu net bir şekilde bilmektedir ki KDK,
Kurumu; idarenin “halkın avukatlığını” yapmaktadır. Kamu hizmetlerinde eksiklik, nok-
hizmet kalitesinin sanlık, hata, kusur ve adaletsizlik varsa toplum huzursuz olur. Çünkü
yükseltilmesine, iyi toplumsal barışın temeli adalet üzerine kuruludur. KDK olarak kuru-
mun kamuoyu ile irtibatını kuvvetlendirmek ve idare nezdinde etkisini
yönetim ilkelerinin artırmak, kararlarıyla vatandaşlarımızın sorunlarını çözmek için yoğun
yerleşmesine, insan çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Tavsiye kararlarımızla idareye yol gös-
haklarının gelişmesine, teriyoruz.
Hukukun üstünlüğünün Bu çalışmalarımızın birer izdüşümü olan bu bülten ile de Ekim, Ka-
sağlanmasına, hak sım ve Aralık ayındaki faaliyetlerimizle huzurunuzda olmaktan dolayı
büyük bir kıvanç duyuyoruz.
arama kültürünün
yaygınlaşmasına, Sayılarla KDK
şeffaf hesap verebilir, Kurumumuza 2019 yılında gelen 21.002 ve 2018 yılından devreden
insan odaklı bir 4.032 adet olmak üzere toplam 25.034 adet şikâyet başvurusu değer-
idarenin oluşmasına lendirilmek üzere işleme alınmıştır.
katkı sağlamaya İncelenmeye alınan toplam 25.034 adet şikâyet başvurusunun 21.949
çalışmaktadır.” tanesi (%88’i) Kurumumuz tarafından sonuçlandırılmış olup, 2.958 adet
şikâyet başvurunun incelenmesine devam edilmektedir.
4 OCAK 2020 www.ombudsman.gov.tr