Page 15 - ombudsman bülten ocak 2018 V09 (3)
P. 15
Ombudsman BÜLTEN
amu Başdenetçi Şe-
ref Malkoç ve Kamu
Denetçileri Arif Dül-
Kger, Celile Özlem
Tunçak, Hüseyin Yürük, Yah-
ya Akman ve Cumhurbaşkanı
Başdanışmanı Ayşe Türkme-
noğlu Konya programı kap-
samında Konya Valisi Yakup
Canpolat ve Konya Büyük-
şehir Belediye Başkanı Tahir şitli hizmetler var. Türkiye’de lebilir vatandaşın idareciyle
Akyürek’i makamında ziyaret birkaç milyon kamu görevlisi ilişkisini bunları Ankara’ya
ederek sivil toplum kuruluş- var. Bu kamu görevlilerinin döndüğümüzde raporluyo-
ları, muhtarlar ve idari birim- vatandaşa verdiği hizmet es- ruz ilgili kurumlara bakanlara
lerin temsilcilerinden oluşan nasında eksiklik, noksanlık, Başbakanlığa Cumhurbaş-
350 kişilik bir katılımcıyla bir kusur varsa veyahut da va- kanlığı’na rapor olarak sunu-
araya gelerek sorunlarını din- tandaşa yönelik idarenin aldı- yoruz.” dedi.
ledi ğı kararlarda hukuka aykırılık
varsa vatandaş bize şikayet Vali Canpolat:
Ombudsmanlık hakkında bil-
giler veren Kamu Başdenetçi- ediyor. Mahkemeye gidemez “Ombudsmanlık
si Şeref Malkoç kurum olarak mi? Gidebilir ama idarenin ey- Kurumu, devletle
vatandaşın avukatı oldukları- lem ve işlemleriyle ilgili mah- vatandaş arasına
nı belirterek, devlet ile birey kemeye giderse mahkeme
arasında sorunları çözmek süreçlerini biliyorsunuz. Bir barış getiren bir
amacıyla görevlendirildikleri- de mahkemenin yüzü biraz mekanizmadır.”
ni söyledi. soğuktur, insan birine kızdığı
zaman mahkeme duvarı gibi Konya Valisi Yakup Canbolat,
Toplantıda konuşan Kamu yüzü var derler ya bizim ku- son yıllarda vatandaşların baş-
Başdenetçisi Şeref Malkoç, rumun yüzü biraz sıcak. Çün- vuru haklarına ulaşma yolları-
vatandaşın şikayeti üzerine kü müracaatlar kolay oluyor, nın daha da kolaylaştırıldığını
idareyi denetlediklerini belir- vatandaş müracaat ettiğinde belirterek, Ombudsmanlık sis-
terek, “İdarenin işleyişini va- harç, pul parası gibi paralar teminin bu başvuru yollarından
tandaşın şikayeti üzerine de- alınmıyor. İşlemleri hızlı çözü- en etkilisi olduğunu, devlet ve
netleyen bir kurumuz.” dedi. yoruz” ifadelerini kullandı. vatandaş arasına barış getiren
bir mekanizma haline geldiğini
Malkoç “Biz Malkoç: “Raporlarımızı ifade etti. 2012 yılında Ombu-
vatandaşın avukatıyız” Bakanlara, dsmanlık müessesinin faaliye-
Başbakanlığa, te geçirildiğini aktaran Konya
Kamu Başdenetçisi Malkoç Büyükşehir Belediye Başkanı
verdikleri kararlarla idareye Cumhurbaşkanlığına Tahir Akyürek ise Yönetici ola-
de danışmanlık yaptıklarını sunuyoruz” rak kendi sorumluluklarını yeri-
belirterek, “Biz vatandaşın ne getirme şeklini tarif ederek
avukatıyız. Ama idarenin has- Kamu Başdenetçisi Şeref “Olmaz demek yerine ‘nasıl
mı değiliz verdiğimiz kararlar- Malkoç ayrıca gittikleri ilin so- olabileceğini’ anlatan, çözüm
la idareye danışmanlık yapı- runları haritasını çıkardıklarını üreten bir yaklaşımla hareket
yoruz, yardımcı oluyoruz, yol belirterek, “Gittiğimiz ilin ha- etmeliyiz. Böylece yerel yöne-
gösteriyoruz. Amaç ne, niçin ritasını çıkarıyoruz, sorunlar ticiler olarak Ombudsmanlığın
bu kurum kurulmuş? Çok çe- haritasını bunlar nasıl çözü- da yükünü azaltmalıyız”. dedi.
OCAK, 2018 15