Page 15 - ombudsman bülten ocak 2018 V09 (3)
P. 15

Ombudsman    BÜLTEN





                    amu Başdenetçi Şe-
                    ref Malkoç ve Kamu
                    Denetçileri Arif Dül-
           Kger,           Celile  Özlem
            Tunçak, Hüseyin Yürük, Yah-
            ya Akman ve Cumhurbaşkanı
            Başdanışmanı Ayşe Türkme-
            noğlu Konya programı kap-
            samında Konya Valisi Yakup
            Canpolat ve Konya Büyük-
            şehir Belediye Başkanı Tahir   şitli hizmetler var. Türkiye’de  lebilir vatandaşın idareciyle
            Akyürek’i makamında ziyaret    birkaç milyon kamu görevlisi  ilişkisini bunları Ankara’ya
            ederek sivil toplum kuruluş-   var. Bu kamu görevlilerinin  döndüğümüzde         raporluyo-
            ları, muhtarlar ve idari birim-  vatandaşa verdiği hizmet es-  ruz ilgili kurumlara bakanlara
            lerin temsilcilerinden oluşan   nasında eksiklik, noksanlık,  Başbakanlığa     Cumhurbaş-
            350 kişilik bir katılımcıyla bir   kusur varsa veyahut da va-  kanlığı’na rapor olarak sunu-
            araya gelerek sorunlarını din-  tandaşa yönelik idarenin aldı-  yoruz.” dedi.
            ledi                           ğı kararlarda hukuka aykırılık
                                           varsa vatandaş bize şikayet          Vali Canpolat:
            Ombudsmanlık hakkında bil-
            giler veren Kamu Başdenetçi-   ediyor. Mahkemeye gidemez           “Ombudsmanlık
            si Şeref Malkoç kurum olarak   mi? Gidebilir ama idarenin ey-     Kurumu, devletle
            vatandaşın avukatı oldukları-  lem ve işlemleriyle ilgili mah-    vatandaş arasına
            nı belirterek, devlet ile birey   kemeye giderse  mahkeme
            arasında sorunları  çözmek     süreçlerini biliyorsunuz. Bir       barış getiren bir
            amacıyla görevlendirildikleri-  de mahkemenin yüzü biraz           mekanizmadır.”
            ni söyledi.                    soğuktur, insan birine kızdığı
                                           zaman mahkeme duvarı gibi      Konya Valisi Yakup Canbolat,
            Toplantıda konuşan Kamu  yüzü var derler ya bizim ku-         son yıllarda vatandaşların baş-
            Başdenetçisi Şeref Malkoç,  rumun yüzü biraz sıcak. Çün-      vuru haklarına ulaşma yolları-
            vatandaşın şikayeti üzerine  kü müracaatlar kolay oluyor,     nın  daha  da  kolaylaştırıldığını
            idareyi denetlediklerini  belir-  vatandaş müracaat ettiğinde   belirterek, Ombudsmanlık sis-
            terek, “İdarenin işleyişini va-  harç, pul parası gibi paralar   teminin bu başvuru yollarından
            tandaşın şikayeti üzerine de-  alınmıyor. İşlemleri hızlı çözü-  en etkilisi olduğunu, devlet ve
            netleyen bir kurumuz.” dedi.   yoruz” ifadelerini kullandı.   vatandaş arasına barış getiren
                                                                          bir mekanizma haline geldiğini
                   Malkoç “Biz              Malkoç: “Raporlarımızı        ifade etti. 2012 yılında Ombu-
             vatandaşın avukatıyız”                Bakanlara,             dsmanlık müessesinin faaliye-
                                                 Başbakanlığa,            te geçirildiğini aktaran Konya
            Kamu Başdenetçisi Malkoç                                      Büyükşehir Belediye Başkanı
            verdikleri kararlarla idareye    Cumhurbaşkanlığına           Tahir Akyürek ise Yönetici ola-
            de danışmanlık yaptıklarını            sunuyoruz”             rak kendi sorumluluklarını yeri-
            belirterek, “Biz vatandaşın                                   ne getirme şeklini tarif ederek
            avukatıyız. Ama idarenin has-  Kamu     Başdenetçisi   Şeref  “Olmaz demek yerine ‘nasıl
            mı değiliz verdiğimiz kararlar-  Malkoç ayrıca gittikleri ilin so-  olabileceğini’ anlatan, çözüm
            la idareye danışmanlık yapı-   runları haritasını çıkardıklarını  üreten bir yaklaşımla hareket
            yoruz, yardımcı oluyoruz, yol  belirterek, “Gittiğimiz ilin ha-  etmeliyiz. Böylece yerel yöne-
            gösteriyoruz. Amaç ne, niçin  ritasını çıkarıyoruz, sorunlar  ticiler olarak Ombudsmanlığın
            bu kurum kurulmuş? Çok çe-     haritasını bunlar nasıl çözü-  da yükünü azaltmalıyız”. dedi.



                                                                                               OCAK, 2018  15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20