Page 127 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 127
olduğu hususlarına değinilmiştir. Din ve vicdan hürriyeti açısından
konunun şikayetle ilgili boyutu ise sağlığa olumsuz etkisinin olduğu
tartışılan baz istasyonunun bir ibadethanede kurulması nedeniyle va-
tandaşların dini hassasiyetleri ile din ve vicdan hürriyetini zedeleme
tehlikesi oluşturması ve ibadet yerlerinin özelliğinin dikkate alınma-
masıdır.
63. Nitekim baz istasyonları ile ilgili Diyanet İşleri Başkanlığına
cemaatin rahatsız olduğu, ibadetin huzur ve sükununu bozucu olduğu
yönünde bir çok şikayetin iletildiği anlaşılmaktadır.
64. Şikâyet başvurusu yukarıda zikredilen yasa hükümleri ve dini
hassasiyetlerin zedelenmesi çerçevesinde ele alındığında, yurt gene-
lindeki ve şikayet konusu camideki baz istasyonlarının kaldırılmasını
ve bunun insan hakları ihlali olduğunun kabulünü gerektirir.
F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
65. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi yönetim ilkeleri
“başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken
idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel veri-
lerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim
ilkelerine uyar. “hükmü yer almaktadır.
66. Cami Derneklerinin Başkanlık ve Müftülüklerden habersiz ola-
rak ve ilgili mevzuat gereği komisyon kararı gerekmekte iken söz konu-
su karar alınmadan denetim ve koordinasyondan uzak bir şekilde ilgili
firmalarla sözleşmeler yapabilmeleri ve sözleşmeleri yenileyebilmeleri
iyi yönetişim ilkelerinden son derece uzak bir yaklaşımdır. Uzun süre
konunun çözümü noktasında Başkanlık, Müftülük ve Kayma-
kamlık arasında çeşitli yazışmalar yapıldığı, mezkur caminin
ikinci grup taşınmaz sınıfına girdiği yönünde Kurumumuza
126 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU