Page 26 - 2013-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 26

5.1.3  Hukuk Müşavirliği

              Hukuk Müşavirliği, 26/9/2011 tarihli ve 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve
              Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararname
              hükümlerine göre belirtilen hukuk hizmetlerini yerine getirmektedir.

               Bu kapsamda; Kurum içi hazırlanan mevzuat, sözleşme ve şartname taslaklarını, uyuşmazlıklara
              ilişkin işleri inceleyip hukuki görüş belirtmekte, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri almakta,
              Kurumun taraf olduğu adli ve idari davalarda, iç ve dış tahkim yargılamasında, icra işlemlerinde ve
              yargıya intikal eden diğer her türlü uyuşmazlıklarda Kurumu temsil etmekte, diğer kamu idarelerince
              hazırlanan mevzuatlara Kurum adına görüş verilmesinin sağlamakta ve soru önergelerinin cevaplan-
              dırılması işlemlerini yürütmektedir.




              5.2  Genel Sekreterlikçe Sunulan Hizmetler

              Genel Sekreterliğimiz, Kurumun idari ve mali işleriyle sekretarya hizmetlerini yerine getirmekten
              sorumludur. Bu çerçevede,  Kamu Başdenetçiliği Makamının 14/08/2013 tarihli ve 61 sayılı onayı
              ile “Kamu Denetçiliği Kurumu Teşkilat Yapısının Oluşturulmasına ve Personelin Çalışma Usul ve
              Esaslarına İlişkin Yönergesi” kapsamında oluşturulan Genel Sekreterliğe bağlı hizmet birimlerince
              sunulan hizmetler aşağıda yer almaktadır.

              5.2.1 Yönetim Hizmetleri Birimi

              5.2.1.1 İnsan Kaynakları ve Eğitim Bürosu

              İnsan Kaynakları bürosu, ilgili mevzuatta yer alan düzenlemeler çerçevesinde atama, nakil, ilerleme,
              terfi, yer değiştirme, intibak, geçmiş hizmet değerlendirmeleri ve emeklilik gibi personel hareketleri
              işlemlerinin yanı sıra istatistik bilgilerini üreterek Kurum insan kaynaklarının yönetimi konusunda
              yönetime doğru, güvenilir ve güncel bilgi sunmakta, kadrolarına ilişkin iptal-ihdas işlemlerini ger-
              çekleştirmekte ve ilgili eğitim planlarının koordinasyonunu sağlamaktadır.




              5.2.1.2 Destek Hizmetleri Bürosu

              Destek Hizmetleri Bürosu, Kurum giden evrak ve arşiv işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde
              yürütülmesi, Kurumun satın alma, bakım-onarım temizlik, yemek, ısınma, aydınlatma, haberleşme,
              ulaşım, güvenlik hizmetlerinin sağlanması, sivil savunma ve seferberlik hizmetlerinin planlanması,
          2013 YILI FAALİYET RAPORU  sürekli çalışmasının sağlanması ve Kurum mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşın-
              toplantı ve organizasyonlarla ilgili işlerin yerine getirilmesi, Kurumun teknik donanımının düzenli ve


              mazlara ilişkin kayıtların tutulması görevlerini yerine getirmektedir.




              5.2.1.3 Şikâyet Başvuru ve Dağıtım Bürosu







                                                                                        KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
         26   Şikâyet, Başvuru ve Dağıtım Bürosu, Kuruma yapılan şikâyet başvurusunun kaydının yapılarak, nu-
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31