Page 49 - 2013-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 49
1.1.4 Şikâyet Başvuruları
Kurumumuz tarafından kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin bir şikâyet mekanizması
oluşturmak üzere şikâyet bürosu ile dağıtım bürosu kurulmuş ve 29/03/2013 tarihi itibariyle elden,
posta, e-posta, faks ve e-başvuru sistemi (on-line olarak) aracılığı ile şikâyet başvuruları alınmaya
başlanmıştır. Ayrıca elektronik ortamda başvuruların yapıldığı e-başvuru sistemi, Nüfus ve Vatandaş-
lık İşleri Genel Müdürlüğü ile görüşmeler yapılarak “kimlik paylaşım sistemi” ile entegre olunmuştur.
Kurumumuza, 31 Aralık 2013 tarihi itibariyle toplam 7638 adet şikâyet başvurusu yapılmış olup, bu
başvuruların büyük çoğunluğu ( yüzde 57’si) internet sayfamızda yer alan “e-başvuru” sistemi aracı-
lığı ile gerçekleştirilmiştir.
Başvuru şekillerine göre şikâyetlerin dağılımları Tablo 12’de yer almaktadır:
Tablo 12. Şikâyetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
Başvuru Şekli Sayı Yüzde
Faks 211 2,8
Elden 365 4,8
Posta 2136 28,0
E-başvuru 4356 57,0
E-posta 570 7,5
TOPLAM 7608 100,00
Şekil 14. Şikayetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
%2,8
E- Başvuru
%4,8
%7,5
Posta
E Posta
%28 %57 Faks
Elden
2013 YILI FAALİYET RAPORU
Kurumumuza yapılan şikâyet başvuruların önemli bir kısmı, yüzde 28’lik bir oranla “kamu personel
rejimi”ne yöneliktir. Söz konusu başvuruların yaklaşık olarak yüzde 16’sı “eğitim-öğretim, gençlik
ve spor” alanında, yaklaşık yüzde 12’si “çalışma ve sosyal güvenlik” alanında ve yüzde 10’u “ekono-
mi, maliye ve vergi” alanındadır.
Şikâyet konularına göre dağılımlar Tablo 13’te yer almaktadır.
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU 49