Page 49 - 2013-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 49

1.1.4   Şikâyet Başvuruları

            Kurumumuz tarafından kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin bir şikâyet mekanizması
            oluşturmak üzere şikâyet bürosu ile dağıtım bürosu kurulmuş ve 29/03/2013 tarihi itibariyle elden,
            posta, e-posta, faks ve e-başvuru sistemi (on-line olarak) aracılığı ile şikâyet başvuruları alınmaya
            başlanmıştır. Ayrıca elektronik ortamda başvuruların yapıldığı e-başvuru sistemi, Nüfus ve Vatandaş-
            lık İşleri Genel Müdürlüğü ile görüşmeler yapılarak “kimlik paylaşım sistemi” ile entegre olunmuştur.

            Kurumumuza, 31 Aralık 2013 tarihi itibariyle toplam 7638 adet şikâyet başvurusu yapılmış olup, bu
            başvuruların büyük çoğunluğu ( yüzde 57’si) internet sayfamızda yer alan “e-başvuru” sistemi aracı-
            lığı ile gerçekleştirilmiştir.

            Başvuru şekillerine göre şikâyetlerin dağılımları Tablo 12’de yer almaktadır:



            Tablo 12. Şikâyetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı


              Başvuru Şekli                                    Sayı                        Yüzde
              Faks                                             211                           2,8

              Elden                                            365                           4,8
              Posta                                            2136                         28,0
              E-başvuru                                        4356                         57,0

              E-posta                                          570                           7,5
              TOPLAM                                           7608                        100,00



            Şekil 14. Şikayetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı






                                      %2,8
                                                                    E- Başvuru
                                         %4,8
                                   %7,5
                                                                    Posta
                                                                    E Posta
                                  %28            %57                Faks

                                                                    Elden
                                                                                                                  2013 YILI FAALİYET RAPORU




            Kurumumuza yapılan şikâyet başvuruların önemli bir kısmı, yüzde 28’lik bir oranla “kamu personel
            rejimi”ne yöneliktir. Söz konusu başvuruların yaklaşık olarak yüzde 16’sı “eğitim-öğretim, gençlik
            ve spor” alanında, yaklaşık yüzde 12’si “çalışma ve sosyal güvenlik” alanında ve yüzde 10’u “ekono-
            mi, maliye ve vergi” alanındadır.

            Şikâyet konularına göre dağılımlar Tablo 13’te yer almaktadır.



            KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU                                                                             49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54