Page 45 - 2014 Yılı Faaliyet Raporu
P. 45
nun verdiği yetkiye dayanarak madencilik sektöründe iş güvenliği ve sağlığının korunmasında idarenin rolünü
mercek altına almıştır. Yapılan inceleme ve araştırmalar sonucunda nihai hale getirilen rapor 29 Aralık 2014 tari-
hinde TBMM Başkanlığına ve Başbakanlığa sunulmuştur.
Raporda devlet, işveren, çalışanlar, sendikalar, üniversiteler ve meslek örgütlerinin ortak çalışma ve çabası ile
öncelikli olarak iş sağlığı ve güvenliği kültürünün ülke insanı tarafından özümsenmesi ve bir yaşam biçimi haline
gelmesi hususunda herkesin üzerine düşeni eksiksiz olarak yerine getirmesi gerektiği vurgulanmış, Türkiye’deki
mevcut madencilik mevzuatı ve uygulamaları, iş güvenliği sistemi ve işletme koşulları, idari yapılanma ve ilgili
olduğu düşünülen diğer alanlara yönelik sorunlara ilişkin çözüm önerileri sunulmuştur.
1.1.4 Şikâyet Başvuruları
Kurumumuz tarafından 29/03/2013 tarihi itibariyle şikâyet başvuruları elden, posta, e-posta, faks ve e-başvuru
sistemi aracılığı ile alınmaya başlanmıştır. 29/03/2014 tarihinden itibaren ise Kurumumuzca mahalli idarelere ait
başvurular da alınmaya başlanmıştır.
Kurumumuza, 2014 yılında toplam 5639 adet şikâyet başvurusu yapılmış, bu başvuruların büyük çoğunluğu (yüz-
de 53’ü) internet sayfamızda yer alan “e-başvuru” sistemi aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. 2014 yılı başvurularının
2013 yılıyla karşılaştırılmasında da en yaygın başvuru şeklinin yine “e-başvuru” ve “posta” olduğu anlaşılmaktadır.
Başvuru şekillerine göre şikâyetlerin dağılımları Tablo 14’te yer almaktadır:
Tablo 14- Şikâyetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımları
BAŞVURU 2014 YILI
ŞEKLİ 2013 YILI 2014 YILI TOPLAM YÜZDE
Faks 211 133 344 % 2,36
Elden 365 665 1030 % 11,79
Posta 2136 1775 3911 % 31,48
E-başvuru 4356 2978 7334 % 52,81
E-posta 570 88 658 % 1,56
TOPLAM 7638 5639 13277 % 100
Şekil 12- 2014 Yılı Şikayetlerin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
44 KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU