Page 26 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 26

süreyi daha kısa bir zamana indireceğiz. Kurumun en önemli özelliklerinden bir tanesi de dostane
              çözüm sunmasıdır. Kurum bir nevi vatandaşın avukatlığını, savunuculuğunu yapıyor” dedi.
              Malkoç,  vatandaşın  hak  arama  kültürünü  yaygınlaştırmak  için  ilgili  bütün  kamu  kurumları,
              üniversiteler ve basın mensupları ile beraber çalışacaklarını bildirdi.

              Kurumun  hedefleri  arasında  idarenin  hizmet  kalitesindeki  standardı  yükseltmek  olduğunu  da
              bildiren Malkoç, “Milletimiz fedakârlığı, çalışkanlığıyla ve demokrasi ve hukuka bağlılığıyla bunu
              en güzel şekilde hak ediyor. Amacımız kamu kurumlarındaki arkadaşlara tavsiye kararlarımızla,
              karşılıklı diyaloglarla çalışmalarında onlara yardımcı olmak” diye konuştu.

              Malkoç, “Başın düşerse dara ombudsmanlığı ara” şeklinde de bir slogan belirlediklerini söyledi.

              Başdenetçi Malkoç, konuşmasının ardından basın mensuplarının sorularını cevaplandırdı.

              Tavsiye  niteliğindeki  kararların  uygulanabilirliğinin  artırılması  için  yapılması  planlanan
              çalışmaların  sorulması  üzerine  Malkoç,  “Bundan  sonra  birinci  yapacağımız  şey  şu;  kararları
              uygulamayan kurumları kamuoyuna ifşa etmek. Bu basit gibi görünebilir ama önemli bir güçtür.
              Teşbihte hata olmaz, bir ara vergi dairelerince ‘vergi yüzsüzleri’ listesi yayınlanıyordu. Biz hukuka
              uygun, adil, hakkaniyete uygun kararlar verdikten sonra bu kararları uygulamayan kurumlarla ilgili
              bir  bakıma  bürokratik  oligarşiyle  mücadelemiz  devam  eder.  Yeter  ki  kararlarımız  hukuka,
              hakkaniyete uygun olsun” dedi.

              Başdenetçi Şeref Malkoç, programa ilgi gösteren basın mensuplarına teşekkür etti.





              Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, KDK’nın 2016 yılı faaliyet raporunu değerlendirmek için gazete,
              televizyon ve haber portallarının genel yayın yönetmenlerinden oluşan 33 basın mensubuyla bir
              araya geldi.

              “Kuruma başvurular tamamen ücretsiz”

              Kurumun en önemli özelliklerinden birinin, başvuruların ücretsiz olduğunu belirten Şeref Malkoç,
              “Şikâyet dilekçesi verildikten sonra incelemeyi ve araştırmayı bitirip 6 ay içerisinde karar verme
              mecburiyetimiz var” diye konuştu.

              Başdenetçi Malkoç, yasama tarafından seçildiklerini, yürütmeyi şikâyet yolu ile denetlediklerini,
              yasama,  yürütme  ve  yargının  kesiştiği  bir  noktada  faaliyette  bulunarak  hak  arama  özgürlüğü
              önündeki engelleri kaldırmaya çalıştıklarını belirterek, “Bu kurumun daha iyi çalışması, vatandaşın
              şikâyetlerine bağlı” dedi.

              Şeref Malkoç şöyle devam etti:

              “Bu kurumu topluma, bürokrasiye anlatabilirsek, vatandaşın birçok işi daha kolay çözülecek. Her
              şeyden önemlisi Türkiye’de idarenin hizmet kalitesindeki standart yükselecek. Bizim görevimiz
              bunu yapmak. İyi yönetim ilkelerini uygulamak ve bu noktada idarenin, bürokrasinin önünü açmak.
              İyi bir kurumuz, güçlü bir kurumuz. Eğer arzu ettiğimiz çalışmaları da yaparsak, idarenin işleyişinde
              vatandaşlarda ilişkilerde, özellikle denetim ve şeffaflık konusunda çok büyük katkılarımızın olacağı
              inancındayım”

              Kurumun yasama, yürütme ve yargının yani kuvvetler ayrılığındaki işleyişin tam kesiştiği noktada
              olduğunu vurgulayan Malkoç, “Bu heyeti TBMM seçiyor. 4 yıl boyunca görev yapıyor ve hiçbir

                                                                                                           15
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31