Page 26 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 26
süreyi daha kısa bir zamana indireceğiz. Kurumun en önemli özelliklerinden bir tanesi de dostane
çözüm sunmasıdır. Kurum bir nevi vatandaşın avukatlığını, savunuculuğunu yapıyor” dedi.
Malkoç, vatandaşın hak arama kültürünü yaygınlaştırmak için ilgili bütün kamu kurumları,
üniversiteler ve basın mensupları ile beraber çalışacaklarını bildirdi.
Kurumun hedefleri arasında idarenin hizmet kalitesindeki standardı yükseltmek olduğunu da
bildiren Malkoç, “Milletimiz fedakârlığı, çalışkanlığıyla ve demokrasi ve hukuka bağlılığıyla bunu
en güzel şekilde hak ediyor. Amacımız kamu kurumlarındaki arkadaşlara tavsiye kararlarımızla,
karşılıklı diyaloglarla çalışmalarında onlara yardımcı olmak” diye konuştu.
Malkoç, “Başın düşerse dara ombudsmanlığı ara” şeklinde de bir slogan belirlediklerini söyledi.
Başdenetçi Malkoç, konuşmasının ardından basın mensuplarının sorularını cevaplandırdı.
Tavsiye niteliğindeki kararların uygulanabilirliğinin artırılması için yapılması planlanan
çalışmaların sorulması üzerine Malkoç, “Bundan sonra birinci yapacağımız şey şu; kararları
uygulamayan kurumları kamuoyuna ifşa etmek. Bu basit gibi görünebilir ama önemli bir güçtür.
Teşbihte hata olmaz, bir ara vergi dairelerince ‘vergi yüzsüzleri’ listesi yayınlanıyordu. Biz hukuka
uygun, adil, hakkaniyete uygun kararlar verdikten sonra bu kararları uygulamayan kurumlarla ilgili
bir bakıma bürokratik oligarşiyle mücadelemiz devam eder. Yeter ki kararlarımız hukuka,
hakkaniyete uygun olsun” dedi.
Başdenetçi Şeref Malkoç, programa ilgi gösteren basın mensuplarına teşekkür etti.
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, KDK’nın 2016 yılı faaliyet raporunu değerlendirmek için gazete,
televizyon ve haber portallarının genel yayın yönetmenlerinden oluşan 33 basın mensubuyla bir
araya geldi.
“Kuruma başvurular tamamen ücretsiz”
Kurumun en önemli özelliklerinden birinin, başvuruların ücretsiz olduğunu belirten Şeref Malkoç,
“Şikâyet dilekçesi verildikten sonra incelemeyi ve araştırmayı bitirip 6 ay içerisinde karar verme
mecburiyetimiz var” diye konuştu.
Başdenetçi Malkoç, yasama tarafından seçildiklerini, yürütmeyi şikâyet yolu ile denetlediklerini,
yasama, yürütme ve yargının kesiştiği bir noktada faaliyette bulunarak hak arama özgürlüğü
önündeki engelleri kaldırmaya çalıştıklarını belirterek, “Bu kurumun daha iyi çalışması, vatandaşın
şikâyetlerine bağlı” dedi.
Şeref Malkoç şöyle devam etti:
“Bu kurumu topluma, bürokrasiye anlatabilirsek, vatandaşın birçok işi daha kolay çözülecek. Her
şeyden önemlisi Türkiye’de idarenin hizmet kalitesindeki standart yükselecek. Bizim görevimiz
bunu yapmak. İyi yönetim ilkelerini uygulamak ve bu noktada idarenin, bürokrasinin önünü açmak.
İyi bir kurumuz, güçlü bir kurumuz. Eğer arzu ettiğimiz çalışmaları da yaparsak, idarenin işleyişinde
vatandaşlarda ilişkilerde, özellikle denetim ve şeffaflık konusunda çok büyük katkılarımızın olacağı
inancındayım”
Kurumun yasama, yürütme ve yargının yani kuvvetler ayrılığındaki işleyişin tam kesiştiği noktada
olduğunu vurgulayan Malkoç, “Bu heyeti TBMM seçiyor. 4 yıl boyunca görev yapıyor ve hiçbir
15