Page 35 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 35

Açılış konuşması yapan Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, kurumun danışmanlık yaparak idarelere,
              avukatlık  yaparak  ise  vatandaşlara  yol  gösterdiğini  bu  anlamda  önemli  bir  görevi  yerine
              getirdiklerinin altını çizdi.

                                                      Kurumun  hedeflerinin,  kamu  hizmetlerinin  kalitesinin
                                                      standartlarının  yükseltilmesi,  iyi  yönetim  ilkelerinin
                                                      geliştirilmesi  ve  vatandaşın  hak  arama  kültürünü
                                                      yaygınlaştırmak     olduğunu      söyleyen     Malkoç,
                                                      vatandaşların  şikâyet  başvurularını  ücretsiz  ve  kolay
                                                      yapabildiğini  bildirdi.  Yerel  yönetimler  konusunun
                                                      insanın doğumdan ölümüne kadar hayatının her alanında
                                                      olduğunu  ve  bu  konularla  ilgili  çok  fazla  başvurular
                                                      geldiğini  belirten  Malkoç,  amaçlarının  kuruma  gelen
                                                      şikâyet  başvurularını  ilgili  idare  ile  görüşerek  dostane
                                                      çözüm yoluyla karara bağlamak olduğunu kaydetti.


              Kamu Denetçisi Hüseyin Yürük de, kurumlar arası
              ilişkilerde  iletişimin  çok  önemli  olduğunu
              vurgulayarak,  iletişimi  güçlendirmek  ve  daha
              sağlıklı   sonuçlara   ulaşmak    amacıyla   bu
              toplantıları  düzenlediklerini  söyledi.  Kuruma
              mahalli idareler konusunda başvuruların geldiğini
              belirten Yürük, bu şikâyetleri kanun, mevzuat ve
              yönetmeliklere göre incelediklerini ancak idarenin
              ilgili yetkilisinden de bilgi alarak konuyu çözmek
              istediklerini ifade etti.

                                                       Kamu  Denetçisi  Yahya  Akman  ise,  KDK’nın,  bütün
                                                       idarelerden bilgi ve belge isteyecek nitelikte bir kurum
                                                       olduğunu  bildirdi.  Akman,  vatandaşların  kamu
                                                       idareleriyle ilgili sorunlarını mahkemeye gitmeden önce
                                                       dostane çözüm mekanizması ile çözmeye çalıştıklarını
                                                       kaydetti.

                                                       Mahalli idareler alanında Kamu Denetçiliği Kurumuna
                                                       yapılan  başvurular  ile  vatandaşların  mahalli  idareler
                                                       alanında  yaşadığı  sorunların  ele  alındığı  çalıştaya,
                                                       mahalli  idareler  alanında  görevli  İçişleri  Bakanlığı
              Mahalli  İdareler  Genel  Müdürlüğü,  Çevre  ve  Şehircilik  Bakanlığı  (Mekânsal  Planlama  Genel
              Müdürlüğü), Ankara Büyükşehir Belediyesi (Ulaşım Daire Başkanlığı), EGO Genel Müdürlüğü
              (Otobüs  İşletmeleri  Daire  Başkanlığı)  ve  Mahalli  İdareler  Genel  Müdürlüğü  (Kontrolörler
              Başkanlığı) yetkilileri ile Mahalli İdareler Derneği, Mahalli İdareler Kontrolörler Derneği gibi sivil
              toplum kuruluşlarının yöneticileri katıldı.

              Toplantıda,  Kamu  Denetçiliği  Kurumunun  mahalli  idareler  alanındaki  rolü  katılımcılarla
              değerlendirilerek, yaşanılan sorunlar hakkında görüş alışverişinde bulunuldu.







                                                                                                           24
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40