Page 23 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 23

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


             3. BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR

                                                             Şikâyet başvuruları başta  olmak üzere verdiği tüm
                                                             hizmetlerde tüm paydaşlarımıza daha kaliteli ve hızlı
                                                             hizmet sunabilme gayesiyle hareket eden Kurumumuz,
                                                             bunun sağlanmasında bilgi teknolojisinin hızla
                                                             gelişen bu imkânlarından yararlanmak, şikâyetçilere
                                                             bu teknolojik imkânları  en iyi ve kolay şekilde
                                                             yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
                                                             atılımlar yapmaktadır.

                                                             Bu doğrultuda Kurumumuz ana hizmeti olan şikâyet
                                                            başvurularına yönelik  olarak başvurularının alınması
             noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve çocuk başvuruculara yönelik çocuk başvuru sayfasını”
             sürekli olarak geliştirmekte ve yeni uygulamalar eklenmektedir. Bunun yanında şikâyetlerin daha hızlı çözümü,
             şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi başvurusunu elektronik ortamda takip etmesinin sağlanması ve
             istatistiklerin raporlanması gibi birçok konuda daha etkin çalışmalara 2017 yılında başlanmış ve bu çalışmalar
             sonuçlandırma aşamasına gelmiştir.

             Bu kapsamda;

                ◊  Kurumumuz ile Adalet Bakanlığı arasında Veri Erişim, Paylaşım ve Kullanım Esaslarına Dair Protokol
                   imzalanmıştır. Yapılan Protokol  çerçevesinde Kurumumuz, UYAP (Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi)
                   üzerinden başvuru konusu uyuşmazlıkların yargı  organlarına taşınıp taşınmadığını tespit  edebilecek
                   olup, bu sayede zaman kaybının önüne geçilebilecek ve kamu kaynaklarının etkin bir şekilde kullanılması
                   sağlanacaktır. Ayrıca başvurular daha hızlı bir şekilde sonuçlanabilecek, varsa mağduriyetler bir an önce
                   çözüme kavuşturulacaktır.

                ◊  Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), yapılan ihtiyaç analizi ve talepler çerçevesinde sürekli olarak
                   güncellenmekte, sağlıklı istatistik alınabilmesine yönelik yazılım güncelleştirmeleri çalışmalarına devam
                   edilmekte ve ana hizmetlere ilişkin kaldırılan veya yeni eklenen Standart Dosya Plan kodlarının sisteme
                   tanımlanma işlemleri düzenli şekilde yapılmaktadır.

                ◊  Şikâyet başvuru sisteminin sadeleştirilmesi  çalışması başlatılmış ve yeni  e-başvuru sayfası kullanıma
                   açılmış, sistemin MERNİS ile entegrasyonu sağlanmış olup, ayrıca şikâyetçileri bilgilendirmek amacıyla
                   siteme SMS entegrasyonu için çalışmalar yapılmıştır.

                ◊  Tapu ve Kadastro Paylaşım Sisteminin (TAKPAS),  Kurumumuzca kullanılması ve yazışmaya  gerek
                   kalmaksızın şikâyetlerin daha hızlı çözümü konusunda protokol imzalanmış ve sistem Kurumumuzca
                   kullanılmaya başlanmıştır.

                ◊  Kurum web sayfamız yenilenerek kullanıma açılmıştır.

                ◊  KDK çocuk başvuru sayfası güncellenmiştir.

             Diğer Faaliyetler ;

                ◊  Kurum internet sitesinin iki kez yenilenmesinin teknik işlemleri yapılmış,

                ◊  Kurum içi konuların işleyişinin takibi için portal hazırlanmış,





                                                                                          2017 YILI FAALİYET RAPORU  23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28