Page 23 - 2017-yılı-yıllık-faaliyet-raporu
P. 23
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
3. BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR
Şikâyet başvuruları başta olmak üzere verdiği tüm
hizmetlerde tüm paydaşlarımıza daha kaliteli ve hızlı
hizmet sunabilme gayesiyle hareket eden Kurumumuz,
bunun sağlanmasında bilgi teknolojisinin hızla
gelişen bu imkânlarından yararlanmak, şikâyetçilere
bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde
yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda Kurumumuz ana hizmeti olan şikâyet
başvurularına yönelik olarak başvurularının alınması
noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve çocuk başvuruculara yönelik çocuk başvuru sayfasını”
sürekli olarak geliştirmekte ve yeni uygulamalar eklenmektedir. Bunun yanında şikâyetlerin daha hızlı çözümü,
şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi başvurusunu elektronik ortamda takip etmesinin sağlanması ve
istatistiklerin raporlanması gibi birçok konuda daha etkin çalışmalara 2017 yılında başlanmış ve bu çalışmalar
sonuçlandırma aşamasına gelmiştir.
Bu kapsamda;
◊ Kurumumuz ile Adalet Bakanlığı arasında Veri Erişim, Paylaşım ve Kullanım Esaslarına Dair Protokol
imzalanmıştır. Yapılan Protokol çerçevesinde Kurumumuz, UYAP (Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi)
üzerinden başvuru konusu uyuşmazlıkların yargı organlarına taşınıp taşınmadığını tespit edebilecek
olup, bu sayede zaman kaybının önüne geçilebilecek ve kamu kaynaklarının etkin bir şekilde kullanılması
sağlanacaktır. Ayrıca başvurular daha hızlı bir şekilde sonuçlanabilecek, varsa mağduriyetler bir an önce
çözüme kavuşturulacaktır.
◊ Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), yapılan ihtiyaç analizi ve talepler çerçevesinde sürekli olarak
güncellenmekte, sağlıklı istatistik alınabilmesine yönelik yazılım güncelleştirmeleri çalışmalarına devam
edilmekte ve ana hizmetlere ilişkin kaldırılan veya yeni eklenen Standart Dosya Plan kodlarının sisteme
tanımlanma işlemleri düzenli şekilde yapılmaktadır.
◊ Şikâyet başvuru sisteminin sadeleştirilmesi çalışması başlatılmış ve yeni e-başvuru sayfası kullanıma
açılmış, sistemin MERNİS ile entegrasyonu sağlanmış olup, ayrıca şikâyetçileri bilgilendirmek amacıyla
siteme SMS entegrasyonu için çalışmalar yapılmıştır.
◊ Tapu ve Kadastro Paylaşım Sisteminin (TAKPAS), Kurumumuzca kullanılması ve yazışmaya gerek
kalmaksızın şikâyetlerin daha hızlı çözümü konusunda protokol imzalanmış ve sistem Kurumumuzca
kullanılmaya başlanmıştır.
◊ Kurum web sayfamız yenilenerek kullanıma açılmıştır.
◊ KDK çocuk başvuru sayfası güncellenmiştir.
Diğer Faaliyetler ;
◊ Kurum internet sitesinin iki kez yenilenmesinin teknik işlemleri yapılmış,
◊ Kurum içi konuların işleyişinin takibi için portal hazırlanmış,
2017 YILI FAALİYET RAPORU 23