Page 534 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 534

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                                                  ÖSYM tarafından Kurumumuza verilen
                                                  cevapta   karar   uyulamayacağına   yer
                                                  verilerek 15 dakika kuralının uygulanacağı
                                                  belirtilmiştir

                                                  İlerleyen süreçte ise   ÖSYM’nin yeni
                                                  Başkanı    Mahmut     Özer    tarafından
                                                  18/10/2017 tarihinde yapılan açıklamayla,
               15 dakika kuralının kaldırıldığı ifade edilmiş ve Tavsiye Kararına uyulmuştur.

               Bu uygulama üzerine Kamu Başdenetçisi Şeref
               Malkoç, tarafından ÖSYM Başkanı Prof. Dr.
               Mahmut Özer’in üniversite sınavına girişte
               uygulanan 15 dakika kuralının kaldırılmasıyla
               ilgili   açıklamalarını   değerlendirerek
               ÖSYM'nin Sayın Başkanının bu karara
               uyacak olmasının,  aynı zamanda hukuka
               uymak olduğu ve yanlıştan dönmenin
               erdem olduğuna vurgu yapılmıştır.




               9.5 ŞİKÂYET BAŞVURULARINA İLİŞKİN BİLGİ TALEBİNDE BULUNAN
               VATANDAŞLARIMIZ


               Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri
               hakkında  bilgi almak  için bilgilendirme taleplerinin  karşılanması ve başvuru
               sonrasında mevcut şikâyetin safahatı hakkında bilgi taleplerini karşılamak amacıyla
               İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu oluşturulmuştur.

               2017 yılı içerisinde Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen, telefon
               vasıtasıyla ulaşan veya bilgi edinme yolu ile başvuran vatandaşlarımıza ait istatistiki
               veriler aşağıda yer almaktadır.

               31 Aralık 2017 tarih itibariyle şikâyet başvurusu ve şikâyetin durumu hakkında
               yapılan 13.393 telefon görüşmesi, Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 434 adet
               Bilgi Edinme başvurusu ve 4982 sayılı Kanun kapsamında yapılan 343 adet bilgi
               edinme başvurusu ile 357 adedi İstanbul Büromuz olmak üzere vatandaşlarla yüzü
               yüze gerçekleştirilen 7.690 adet görüşme dâhil olmak üzere toplam 21.083 adet bilgi
               talebi karşılanmıştır.




           534  2017  YILLIK RAPOR
   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539