Page 538 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 538

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Bilindiği gibi Kurumumuz; Kamu hizmetlerinin işleyişinde bağımsız ve etkin bir
               şikâyet mekanizması oluşturmak suretiyle, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile
               tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve
               hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve önerilerde bulunmak
               üzere kurulmuştur.

               Kurumumuz, bireyin hak ve özgürlüklerini idareye karşı korumakla yükümlü
               olmakla birlikte bir diğer amacı ise kamu görevlilerine rehberlik etmek,
               sunulan kamu hizmetlerinin kalitesinin standardını yükseltmek ve iyi yönetim
               ilkelerinin Türkiye’de yerleşmesine katkıda bulunmaya çalışmaktadır.

               Bu bağlamda Kamu Denetçiliği Kurumu hem vatandaş hem de kamu kurumları
               adına  olumlu  işlevler  üstlenmektedir.  Vatandaş  açısından  kamu  kurumlarının
               zamanında, adil ve kaliteli hizmet sunmalarını güvence altına alan bir araç
               görevi üstlenirken; kamu kurumları açısından ise sunulan hizmetin yerindeliğini
               doğrulama işlevini yerine getirmektedir.


               Diğer taraftan toplumsal sorumlulukları gönüllü olarak üstlenmeyi hedefleyerek
               özelde üyelerinin genelde ise vatandaşın politik, sosyal, kültürel, hukukî ve çevresel
               amaçları kapsamında kamu idarelerine karşı sözcü konumunda yer alan vakıf, dernek
               gibi bağımsız bir yapıda bulunan Sivil Toplum Kuruluşlarının Ombudsmanlığın
               doğal fonksiyonunu yerine getirmesinde etkin bir rolü bulunmaktadır.

               Bu kapsamda Kurumumuzun birincil düzeyde paydaşı olan ve hizmetin /mevzuatın/
               hakların sunucusu konumunda bulunan  idareler ve sivil toplum kuruluşları
               ile olan iletişim ve işbirliği düzeyi gerek hak ihlallerinin önlenmesi, gerek hak
               arama kültürünün yaygınlaştırılmasında gerekse kamu nezdinde iyi yönetişimin
               yakalanmasında büyük önem taşımakta olup, 2017 yılında bu kesimlere yönelik
               gerçekleştirilen faaliyetlerden bazıları aşağıda yer almaktadır:

               10.1 OMBUDSMANLIK HALK BULUŞMALARINDA İDARE VE STK
               ZİYARETLERİ


               “Ombudsman Halkla Buluşuyor” teması kapsamında Antalya, Bursa, Erzurum,
               Şanlıurfa, Trabzon, Konya, Van, Eskişehir olmak üzere toplam 8 ilde düzenlenen
               bölgesel  toplantılarla  ilgili  olarak;  gidilen  illerdeki  gerek  yerel  basın  ve  medya
               mensuplarıyla gerekse vatandaşlarımız eşliğinde gerçekleştirilen faaliyetlere
               raporumuzun  “Basın ve Medya İlişkiler” ve  “Vatandaş İle İlişkiler” başlıkları
               altında yer verilmiş olup, bu bölümde ise söz konusu organizasyon kapsamında






           538  2017  YILLIK RAPOR
   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543