Page 565 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 565
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
KDK’nın 2013, 2014, 2015 yıllarına ait yıllık raporları ile karma komisyon raporlarının
aynen benimsenmesine, KDK 2016 Yıllık Raporu hakkındaki raporla birleştirilerek,
TBMM Genel Kurulu’nda birlikte görüşülmek üzere, TBMM Başkanlığı’na
sunulması oylama ile kabul edilmiştir.
Karma Komisyonun yaptığı araştırma ve incelemeler sonucu düzenlemiş olduğu
ve toplantıya katılan tüm üyelerin oybirliği ile kabul edilen raporun sonuç ve
öneriler kısmında aşağıda da görülen çok önemli tespitlere yer verilmiştir.
◊ Bireyin hak ve özgürlüklerini, ulusal ve uluslararası mevzuat ışığında, hukuka
ve hakkaniyete uygunluk boyutuyla savunma görevini üstlenen Kuruma,
kurulduğu günden bugüne kadar (4 yıl içerisinde) toplam 24 bin 851 adet
başvuru yapılmış ve bu başvuruların incelenip yaklaşık %75’i sonuçlandırılmıştır.
Kuruma yıllar itibarıyla; 2013 yılında 7638 adet, 2014 yılında 5639 adet, 2015
yılında 6055 ve 2016 yılında 5519 adet şikâyet başvurusu yapılmıştır.
◊ Kamu Denetçiliği Kurumu bugüne kadar yaptığı faaliyetleriyle; idarenin
insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir şekilde görev yapmasına, kamu
hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine, kamu yönetiminde iyi
yönetim ilkelerinin hayata geçirilmesine, birey ve idare arasındaki sorunların
önüne geçilmesine ve toplumda hak arama kültürünün benimsemesine ve
güçlenmesine önemli katkılarda bulunmuştur.
◊ Kurum, kamu yönetimi sisteminde idarenin mevcut denetim yollarım
tamamlayıcı ve destekleyici bir mekanizma olarak görev ifa etmektedir.
◊ Başbakanlığın BİMER müracaatlarıyla ya da Dilekçe Komisyonunun benzer
müracaatlanyla kıyaslandığında Kuruma yapılan müracaatların az olduğu
dikkate alınarak, tanınırlık konusundaki eksikliğin giderilmesi amacıyla;
özellikle medyanın kullanılması, tanıtım toplantıları yapılması, akademik
düzeyde kamu çalışanlarına yönelik toplantılar yanında özellikle muhtarlar,
sivil toplum kuruluşları ile yapılacak toplantıların artırılması, raporlar ve
dergilerin yanında küçük broşürler ve spotlarla halka ulaşılması gerekmektedir.
◊ İdareler ile vatandaş arasında köprü görevi gören Kurum, başvuruları kısa
sürede ve etkin bir şekilde inceleyip çözümleyebilmesi için; kamu kurum ve
kuruluşlarının talep edilen bilgi ve belgeleri zamanında, ilgili mevzuat gereği
otuz gün içinde ve gerektiği gibi göndermesi mülzemdir.
◊ Kurumların iş birliğine açık bir yaklaşım içerisinde olması elzem iken bu
kapsamda yaşanan sorunların giderilmesi için idarelerin gereken önlemleri
almaları gerekmektedir.
2017 YILLIK RAPOR 565