Page 565 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 565

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               KDK’nın 2013, 2014, 2015 yıllarına ait yıllık raporları ile karma komisyon raporlarının
               aynen benimsenmesine, KDK 2016 Yıllık Raporu hakkındaki raporla birleştirilerek,
               TBMM Genel Kurulu’nda birlikte görüşülmek üzere,  TBMM Başkanlığı’na
               sunulması oylama ile kabul edilmiştir.

               Karma Komisyonun yaptığı araştırma ve incelemeler sonucu düzenlemiş olduğu
               ve toplantıya katılan tüm üyelerin oybirliği ile kabul edilen raporun sonuç ve
               öneriler kısmında aşağıda da görülen çok önemli tespitlere yer verilmiştir.

                  ◊  Bireyin hak ve özgürlüklerini, ulusal ve uluslararası mevzuat ışığında, hukuka
                     ve hakkaniyete uygunluk boyutuyla savunma görevini üstlenen Kuruma,
                     kurulduğu günden bugüne kadar (4 yıl içerisinde) toplam 24 bin 851 adet
                     başvuru yapılmış ve bu başvuruların incelenip yaklaşık %75’i sonuçlandırılmıştır.
                     Kuruma yıllar itibarıyla; 2013 yılında 7638 adet, 2014 yılında 5639 adet, 2015
                     yılında 6055 ve 2016 yılında 5519 adet şikâyet başvurusu yapılmıştır.

                  ◊  Kamu Denetçiliği Kurumu bugüne kadar yaptığı faaliyetleriyle; idarenin
                     insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir şekilde görev yapmasına, kamu
                     hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine, kamu yönetiminde iyi
                     yönetim ilkelerinin hayata geçirilmesine, birey ve idare arasındaki sorunların
                     önüne geçilmesine ve toplumda hak arama kültürünün benimsemesine ve
                     güçlenmesine önemli katkılarda bulunmuştur.
                  ◊  Kurum, kamu yönetimi sisteminde idarenin mevcut denetim yollarım
                     tamamlayıcı ve destekleyici bir mekanizma olarak görev ifa etmektedir.

                  ◊  Başbakanlığın BİMER müracaatlarıyla ya da Dilekçe Komisyonunun benzer
                     müracaatlanyla kıyaslandığında Kuruma yapılan müracaatların az olduğu
                     dikkate alınarak, tanınırlık konusundaki eksikliğin giderilmesi amacıyla;
                     özellikle medyanın kullanılması, tanıtım toplantıları yapılması, akademik
                     düzeyde kamu çalışanlarına yönelik toplantılar yanında özellikle muhtarlar,
                     sivil toplum kuruluşları ile yapılacak toplantıların artırılması, raporlar ve
                     dergilerin yanında küçük broşürler ve spotlarla halka ulaşılması gerekmektedir.

                  ◊  İdareler ile vatandaş arasında köprü görevi gören Kurum, başvuruları kısa
                     sürede ve etkin bir şekilde inceleyip çözümleyebilmesi için; kamu kurum ve
                     kuruluşlarının talep edilen bilgi ve belgeleri zamanında, ilgili mevzuat gereği
                     otuz gün içinde ve gerektiği gibi göndermesi mülzemdir.
                  ◊  Kurumların iş birliğine açık bir yaklaşım içerisinde olması elzem iken bu
                     kapsamda yaşanan sorunların giderilmesi için idarelerin gereken önlemleri
                     almaları gerekmektedir.




                                                                            2017 YILLIK RAPOR  565
   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570