Page 58 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 58

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                  ◊  Kurumumuzun  “Kamuoyu nezdindeki farkındalığının artırılması hedefi”
                     doğrultusunda Kurumun basınla ilişkilerinin olumlu şekilde yürütülmesinde
                     ve Kurumun tanıtılmasında etkin rol oynayacak Basın Danışmanlığı,


                  ◊  Kurumsal iletişimin gerek kamuoyu nezdinde gerek kamu kurumlarında
                     gerekse Sivil  Toplum Örgütleri ve diğer kuruluşlarda daha sistematik ve
                     profesyonel bir bakış açısı ile işlevsellik kazandırılmasını teminen Kurumsal
                     İletişim Birimi oluşturulmuştur.

                  ◊  Ayrıca yönergedeki söz konusu değişiklik ile İstanbul Bürosunun şikâyet
                     işlemlerine ilişkin fonksiyonu değiştirilerek, ön inceleme ve ön inceleme
                     neticesinde karar verme yetkisi kaldırılmış, şikâyet başvurusunun kabulüne
                     dönüştürülmüş olup, Kurumun en önemli dış paydaşları olan vatandaş ve
                     idareler ile etkin bir iletişim stratejisinin kolaylaştırıcısı olarak büroya Kurumun
                     tanıtım ve farkındalığı noktasında yeni misyonlar yüklenmiştir.

                  ◊  Söz konusu yönergede 03 Mayıs 2017 tarihli değişiklik ile;

                  ◊  Strateji Geliştirme Birimi bünyesinde Araştırma, Takip ve Değerlendirme
                     Bürosu oluşturulmuş olup, Kurumumuzca verilen tavsiye, gönderme, dostane
                     çözüm kararlarının etkin takibinin yapılması, yıllık rapor çalışmalarının
                     yürütülmesi ile şikâyet başvurularına ilişkin genel/özel istatistiklerin
                     oluşturulması ve buna ilişkin bilgi taleplerinin karşılanması görevleri bu
                     büroya verilmiştir.

               Yine aynı tarihli değişiklik ile Ön İnceleme Bürosu Koordinatörlüğünün şikâyetlere
               ilişkin ön inceleme yetkisi kaldırılarak ilk inceleme ve şikâyetçileri bilgilendirme
               fonksiyonu verilmiş ve büronun adı  İlk İnceleme Dağıtım ve Bilgilendirme
               Bürosu olarak değiştirilmiştir. Bu değişiklik ile büronun adı yapılacak ilk inceleme
               neticesinde dosyasının en kısa süre içerisinde inceleyecek Denetçilik Birimine
               ulaşmasının sağlanması, Kuruma şikâyet başvurusunda bulunacak vatandaştan
               telefon vb. iletişim araçlarıyla ulaşan bilgi edinme taleplerinin karşılanması ve bu
               sayede vatandaşın doğru bir biçimde yönlendirilerek kaliteli başvuru alma yolunun
               etkinleştirilmesi, şikâyet sonrası süreçte ise, vatandaşın başvuruları hakkında daha
               kolay bilgi edinmesinin sağlanması hedeflenmiştir. Ayrıca bu sayede ön incelemelerin
               Kamu Denetçilerince gerçekleştirilmesi sağlanmıştır.












            58  2017  YILLIK RAPOR
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63