Page 58 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 58
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
◊ Kurumumuzun “Kamuoyu nezdindeki farkındalığının artırılması hedefi”
doğrultusunda Kurumun basınla ilişkilerinin olumlu şekilde yürütülmesinde
ve Kurumun tanıtılmasında etkin rol oynayacak Basın Danışmanlığı,
◊ Kurumsal iletişimin gerek kamuoyu nezdinde gerek kamu kurumlarında
gerekse Sivil Toplum Örgütleri ve diğer kuruluşlarda daha sistematik ve
profesyonel bir bakış açısı ile işlevsellik kazandırılmasını teminen Kurumsal
İletişim Birimi oluşturulmuştur.
◊ Ayrıca yönergedeki söz konusu değişiklik ile İstanbul Bürosunun şikâyet
işlemlerine ilişkin fonksiyonu değiştirilerek, ön inceleme ve ön inceleme
neticesinde karar verme yetkisi kaldırılmış, şikâyet başvurusunun kabulüne
dönüştürülmüş olup, Kurumun en önemli dış paydaşları olan vatandaş ve
idareler ile etkin bir iletişim stratejisinin kolaylaştırıcısı olarak büroya Kurumun
tanıtım ve farkındalığı noktasında yeni misyonlar yüklenmiştir.
◊ Söz konusu yönergede 03 Mayıs 2017 tarihli değişiklik ile;
◊ Strateji Geliştirme Birimi bünyesinde Araştırma, Takip ve Değerlendirme
Bürosu oluşturulmuş olup, Kurumumuzca verilen tavsiye, gönderme, dostane
çözüm kararlarının etkin takibinin yapılması, yıllık rapor çalışmalarının
yürütülmesi ile şikâyet başvurularına ilişkin genel/özel istatistiklerin
oluşturulması ve buna ilişkin bilgi taleplerinin karşılanması görevleri bu
büroya verilmiştir.
Yine aynı tarihli değişiklik ile Ön İnceleme Bürosu Koordinatörlüğünün şikâyetlere
ilişkin ön inceleme yetkisi kaldırılarak ilk inceleme ve şikâyetçileri bilgilendirme
fonksiyonu verilmiş ve büronun adı İlk İnceleme Dağıtım ve Bilgilendirme
Bürosu olarak değiştirilmiştir. Bu değişiklik ile büronun adı yapılacak ilk inceleme
neticesinde dosyasının en kısa süre içerisinde inceleyecek Denetçilik Birimine
ulaşmasının sağlanması, Kuruma şikâyet başvurusunda bulunacak vatandaştan
telefon vb. iletişim araçlarıyla ulaşan bilgi edinme taleplerinin karşılanması ve bu
sayede vatandaşın doğru bir biçimde yönlendirilerek kaliteli başvuru alma yolunun
etkinleştirilmesi, şikâyet sonrası süreçte ise, vatandaşın başvuruları hakkında daha
kolay bilgi edinmesinin sağlanması hedeflenmiştir. Ayrıca bu sayede ön incelemelerin
Kamu Denetçilerince gerçekleştirilmesi sağlanmıştır.
58 2017 YILLIK RAPOR