Page 60 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 60

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Bu doğrultuda Kurumumuz ana hizmeti olan şikâyet başvurularına yönelik olarak
               başvurularının alınması noktasında “e- başvuru, elektronik posta yoluyla başvuru ve
               çocuk başvuruculara yönelik çocuk başvuru sayfasını” sürekli olarak geliştirmekte
               ve yeni uygulamalar eklenmektedir. Bunun yanında şikâyetlerin daha hızlı çözümü,
               şikâyetlerin etkin takibi, vatandaşın da kendi başvurusunu elektronik ortamda takip
               etmesinin sağlanması ve istatistiklerin raporlanması gibi birçok konuda daha etkin
               çalışmalara 2017 yılında başlanmış ve bu çalışmalar sonuçlandırma aşamasına
               gelmiştir.

               Bu kapsamda,

                                                   Kurumumuz ile Adalet Bakanlığı arasında
                                                   Veri Erişim, Paylaşım ve Kullanım
                                                   Esaslarına Dair Protokol imzalanmıştır.

                                                   Yapılan Protokol çerçevesinde KDK,
                                                   UYAP (Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi)
                                                   üzerinden başvuru konusu uyuşmazlıkların
                                                   yargı organlarına taşınıp taşınmadığını
                                                   tespit edebilecek olup, bu sayede zaman
               kaybının önüne geçilebilecek ve kamu kaynaklarının etkin bir şekilde kullanılması
               sağlanacaktır.
               Elektronik Belge  Yönetim Sistemi (EBYS), yapılan ihtiyaç analizi ve talepler
               çerçevesinde sürekli olarak güncellenmekte, sağlıklı istatistik alınabilmesine yönelik
               yazılım güncelleştirmeleri çalışmalarına devam edilmekte ve ana hizmetlere ilişkin
               kaldırılan veya yeni eklenen Standart Dosya Plan kodlarının sisteme tanımlanma
               işlemleri düzenli şekilde yapılmaktadır.

                  ◊  Şikâyet  başvuru sisteminin  sadeleştirilmesi  çalışması  başlatılmış ve  yeni
                     e-başvuru sayfası kullanıma  açılmış, sistemin  MERNİS  ile  entegrasyonu
                     sağlanmış  olup,  ayrıca  şikâyetçileri  bilgilendirmek amacıyla siteme SMS
                     entegrasyonu için çalışmalar yapılmıştır.
                  ◊  Tapu ve Kadastro Paylaşım Sisteminin (TAKPAS),  Kurumumuzca kullanılması
                     ve yazışmaya gerek kalmaksızın şikâyetlerin daha hızlı çözümü konusunda
                     protokol imzalanmış ve sistem Kurumumuzca kullanılmaya başlanmıştır.

                  ◊  Kurum web sayfamız yenilenerek kullanıma açılmıştır.
                  ◊  KDK çocuk başvuru sayfası güncellenmiştir.







            60  2017  YILLIK RAPOR
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65