Page 64 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 64
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Kurumumuzun faydalanıcısı olduğu “Kamu Denetçiliği Kurumunun Desteklenmesi
Projesinin” ikinci bileşeni olan Teknik Yardım Sözleşmesi kapsamında Kurumumuzun
görevi, rolü ve çalışmalarımız hakkında kamuoyundaki tanınırlığımızı ölçmek amacıyla
“Kamuoyu Araştırması Anketi” yapılmıştır.
Söz konusu çalışma ile;
◊ Kurumumuzun kamuoyu nezdindeki tanınırlık düzeyinin belirlenmesi,
◊ Gruplara (kadın/erkek, işçi/işveren/memur, öğrenci/emekli vb.) bazında
tanınırlık düzeyinin ortaya konulması,
◊ Belirlenen oran sonrasında tanınırlık düzeyinin artırılması çalışmalarına yol
göstermesi,
hedeflenmiş olup, 9 Haziran – 1 Temmuz 2016 tarihleri arasında nüfusu 50 bin ve
üzeri yerleşim yerlerinde ikamet eden 18 ve üzeri yaştaki 10.000 kişi ile belirlenen soru
formu kapsamında telefon yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve yüzde 95 güven aralığında
artı/eksi yüzde 0,98 hata payı ile çözümleme yapmaya olanak tanıyan bir örneklem
hacmine sahiptir.
Kurumumuzun yeni kurulması sebebiyle dış paydaşlarımıza yönelik gerçekleştirilen
bu saha çalışması, dış paydaşlarımızın memnuniyet veya tanınırlık düzeylerinin
belirlenmesi anlamında yapılan bir çalışma olup, beklenen veya hedeflenen bir oran söz
konusu olmayıp, mevcut durumun ortaya konulması adına yapılmıştır.
Yapılan anket sonuçları değerlendirildiğinde ise;
◊ Kurumun adının yüzde 25’lik bir kesim tarafından duyulduğu,
◊ Kurum hakkında “yeterince, kısmen ya da az da olsa bilgi sahibi” olduğunu
belirten kesimin ise yüzdesinin ise 19,7’ olduğu,
◊ Kurumun adını duymuş olup kurum hakkında hiç bilgi sahibi olmadığını
belirten kesim ise kurumun adını duyan % 25lik kesimin % 21,9’ una tekabül
ettiği, bu da genel toplam içerisinde % 5,5 lik bir bölümü oluşturduğu,
◊ Öte yandan özellikle gençler arasında (18-24 yaş grubu) kurumun adını
duyanların oranının diğer yaş grubu ortalamalarının altında olduğu tespit
edilerek Kurumun tanıtım çalışmaları planlanırken bu hedef kitleye yönelik
çalışmalar yapılmasının tavsiye edilebilirliği,
◊ Kurum adının daha çok “erkek, çalışan, orta yaş kuşak ve eğitimli kesim”
arasında göreli yaygın olduğu, bu kesim dışındaki toplumun diğer katmanlarına
ulaşmanın yolu üzerinde çalışılmasının gerekliliği,
64 2017 YILLIK RAPOR