Page 64 - 2017-yıllık-rapor-SON-PDF
P. 64

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Kurumumuzun faydalanıcısı olduğu “Kamu Denetçiliği Kurumunun Desteklenmesi
               Projesinin” ikinci bileşeni olan Teknik Yardım Sözleşmesi kapsamında Kurumumuzun
               görevi, rolü ve çalışmalarımız hakkında kamuoyundaki tanınırlığımızı ölçmek amacıyla
               “Kamuoyu Araştırması Anketi” yapılmıştır.

               Söz konusu çalışma ile;

                  ◊  Kurumumuzun kamuoyu nezdindeki tanınırlık düzeyinin belirlenmesi,
                  ◊  Gruplara  (kadın/erkek,  işçi/işveren/memur,  öğrenci/emekli  vb.)  bazında
                     tanınırlık düzeyinin ortaya konulması,
                  ◊  Belirlenen  oran  sonrasında  tanınırlık düzeyinin  artırılması  çalışmalarına  yol
                     göstermesi,

               hedeflenmiş olup, 9 Haziran – 1 Temmuz 2016 tarihleri arasında nüfusu 50 bin ve
               üzeri yerleşim yerlerinde ikamet eden 18 ve üzeri yaştaki 10.000 kişi ile belirlenen soru
               formu kapsamında telefon yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve yüzde 95 güven aralığında
               artı/eksi yüzde 0,98 hata payı ile çözümleme yapmaya olanak tanıyan bir örneklem
               hacmine sahiptir.

               Kurumumuzun yeni kurulması sebebiyle dış paydaşlarımıza yönelik gerçekleştirilen
               bu saha çalışması, dış paydaşlarımızın memnuniyet veya tanınırlık düzeylerinin
               belirlenmesi anlamında yapılan bir çalışma olup, beklenen veya hedeflenen bir oran söz
               konusu olmayıp, mevcut durumun ortaya konulması adına yapılmıştır.

               Yapılan anket sonuçları değerlendirildiğinde ise;

                  ◊  Kurumun adının yüzde 25’lik bir kesim tarafından duyulduğu,
                  ◊  Kurum hakkında “yeterince, kısmen ya da az da olsa bilgi sahibi” olduğunu
                     belirten kesimin ise yüzdesinin ise 19,7’ olduğu,

                  ◊  Kurumun adını duymuş olup kurum hakkında hiç bilgi sahibi olmadığını
                     belirten kesim ise kurumun adını duyan % 25lik kesimin % 21,9’ una tekabül
                     ettiği,  bu da genel toplam içerisinde % 5,5 lik bir bölümü oluşturduğu,

                  ◊  Öte yandan özellikle gençler arasında (18-24 yaş grubu) kurumun adını
                     duyanların oranının diğer yaş grubu ortalamalarının altında olduğu tespit
                     edilerek Kurumun tanıtım çalışmaları planlanırken bu hedef kitleye yönelik
                     çalışmalar yapılmasının tavsiye edilebilirliği,
                  ◊  Kurum adının daha çok  “erkek, çalışan, orta yaş kuşak ve eğitimli kesim”
                     arasında göreli yaygın olduğu, bu kesim dışındaki toplumun diğer katmanlarına
                     ulaşmanın yolu üzerinde çalışılmasının gerekliliği,



            64  2017  YILLIK RAPOR
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69