Page 175 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 175
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
19 Mayıs Üniversitesi “Adalet, Hukuk ve Kamu Denetçiliği Kurumu Konferansı” (Mart 2018)
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Ondokuz Mayıs
Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde “Adalet, Hukuk ve
Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık)” konulu
konferans vermiştir.
Konferasta konuşan Malkoç, Kamu Denetçiliği
Kurumunu anlatarak kurumun önemli olduğunu,
vatandaşın ücretsiz avukatlığını yaptığını ifade ederek,
Kurumun amacının vatandaşın hak arama kültürünü
yaygınlaştırmak, idarenin kaliteli hizmet standardını
yükseltmek, iyi yönetim ilkelerinin oluşmasında idareye
yol göstermek ve kamuda şeffaflığı sağlamak olduğunu belirtmiştir.
Ayrıca Samsun’da temaslarda bulunan Başdenetçi Şeref Malkoç, Samsun Valisi Osman Kaymak’ı,
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz’ı ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Rektörü Prof. Dr. Sait Bilgiç’i ziyaret etmiştir.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Öğrencilerinin Ziyareti (Mart 2018)
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Tefenni Meslek
Yüksekokulu Yerel Yönetimler Bölümü öğrencileri
Kamu Denetçiliği Kurumunu ziyaret etmiştir.
Ombudsmanlık Kurumunun çalışmalarını ve işleyişi
hakkında bilgiler verilen ziyarette, Kamu Denetçisi
Yürük, Kamu Denetçiliği Kurumunun, vatandaşın hak
arama kültürünün geliştirilmesi, idarenin hizmet
kalitesinin yükseltilmesi, iyi yönetim ilkelerinin
yerleşmesine ve insan haklarının gelişmesine katkıda
bulunduğunu ifade etmiş, Genel Sekreter İbrahim
Kılınç ise, öğrencilere KDK’nın işleyişine yönelik sunum gerçekleştirmiştir.
Bahçeşehir Üniversitesi “Kamu Denetçiliği Müessesesinin Çalışmaları” Çalıştayı
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçisi
Yahya Akman ve KDK Genel Sekreteri İbrahim
Kılınç, 21 Mart 2018 tarihinde İstanbul Bahçeşehir
Üniversitesi tarafından düzenlenen “Altıncı Yılında
Türkiye’de Kamu Denetçiliği Müessesesinin
Çalışmaları” konulu çalıştaya konuşmacı olarak
katılmıştır.
Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Kamu
Başdenetçisi Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumunun
tarihçesi ve işleyişi hakkında bilgiler vererek, KDK’nın, 2013 tarihinden itibaren vatandaşlardan
aldığı şikâyetleri, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına
dayalı adalet anlayışı içerisinde titizlikle incelediğini, birey ve idare arasındaki uyuşmazlıkları
öncelikle dostane çözüm ve uzlaşı ile çözüme kavuşturmaya çalışıldığını ifade ederek Kurumun
amacının vatandaşın hak arama kültürünü yaygınlaştırmak, idarenin kaliteli hizmet standardını
yükseltmek, iyi yönetim ilkelerinin oluşmasında idareye yol göstermek ve kamuda şeffaflığı
sağlamak olduğunu söylemiştir.
174 2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU