Page 172 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 172

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU

              Ombudsmanlıklar,  ileri  demokrasilerde  etkin  işleyen  kurumlardan  olup,  bugün  gelinen  noktada
              ülkelerin  demokrasi  standardının  göstergesi  haline  gelmiştir.  Toplumsal  duyarlılığın  idari
              mekanizmaya taşınması işleviyle birlikte değerlendirildiğinde bu Kurumun ülkemizde kurulması ve
              faaliyete  başlaması  kadar,  kamu  yönetimi  anlayışımıza  yerleşmesi  ve  toplumdaki  etkinliğinin
              artırılması da önemlidir.

              Diğer yandan son yıllarda yaşanan gelişmeler, hem kamu yönetiminin işleyişinde hem de yönetim
              vatandaş ilişkilerinde yeni bir yaklaşımı beraberinde getirmiş ve bireyler artık, kendilerine hizmet
              veren kurumların daha aktif, daha hızlı, daha açık, daha doğru ve daha az maliyetle çalışmalarını
              istemekte ve beklemektedirler.
              Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını Türkiye’de
              bir  kültür  haline  getirme  hedefi  bulunan  Kurumumuz,  “İyi  Yönetişim  İlkeleri”ni  kendine  esas
              almıştır.  Yönetim  ve  karar  alma  süreçlerini  tüm  paydaşların  işbirliği  ve  katılımı  ile  yapmakta,
              uzlaşmacı,  saydam,  hesap  verebilir,  etkili  ve  sorumlu  bir  yönetim  anlayışı  içerisinde  faaliyet
              göstermektedir.

              Bu  kapsamda,  gerçek  kişilerin  gerek  idarelerle  yaşamış  oldukları  sorunların  giderilmesinde
              Kurumumuzun  bir  çözüm  mekanizması  olarak  görülmesinin  sağlanması  gerekse  vatandaş
              taleplerinin en net şekilde alınması amacıyla; yıllık raporumuzun üst başlıklarında da bazılarının yer
              aldığı sempozyum, konferans, bölgesel ve iletişim toplantıları, panel, çalıştay vb. organizasyonlar
              ile  yazılı,  görsel  ve  sosyal  medya  kanalıyla  yıl  içerisinde  birçok  etkinlik  ve  faaliyet
              gerçekleştirilmiştir.

                 A. OMBUDSMANLIK HALK BULUŞMALARI


              Vatandaş  ile  idareler  arasında  köprü  görevin  ifa  eden  Kurumumuz;  Ombudsmanlığın  tanıtımı,
              vatandaşların  Kurumumuza  hangi  durumlarda  ve  hangi  usullerde  başvuru  yapabilecekleri,
              Kurumumuzun işleyişi ve çalışmaları hakkında bilgilendirilmekle birlikte ildeki idareciler ve o ilde
              hizmet  alan  insanları  temsil  eden  kişileri  aynı  salonda  buluşturularak  illerde  yaşanmakta  olan
              sıkıntıların ilin yöneticileri tarafından Ombudsman hakemliğinde dinlenmesi ve bu sorunlara çözüm
              bulmak  için  harekete  geçilmesi  amaçlarıyla  Kayseri,  İzmir  illerinde  “Ombudsman  Halkla
              Buluşuyor” temalı bölgesel toplantılar düzenlenmiştir.
              Bu  toplantılar  vasıtasıyla  illerde  yaşayan  vatandaşların  sorunlarının  yerinde  dinlenilmesi  ile
              sorunlarına çözüm bulunabileceği konusundaki güvenlerinin artırılması hedeflenmiştir.

              Halk buluşmaları kapsamında Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve beraberindeki heyet, gidilen
              illerdeki vatandaşlarla ikinci gün öğleden sonra gerçekleştirilen ana toplantılarda bir araya gelmiştir.
              Toplantılarda, katılımcılara yönelik olarak Kurumumuzun tanıtım filmi sunulmuş, tanıtım çantaları
              dağıtılmış olup, katılımcıların Kurumumuz ile ilgili görüşlerini ölçmek amacı ile hazırlanan anketler
              iletilmiş ve değerlendirme yapılmak üzere toplanmıştır.
              Açılış  konuşmalarından  sonra,  toplantının  ikinci  bölümünde  katılımcıların  idare  ile  yaşadıkları
              sorunlar  veya  KDK’dan  beklentileri  hakkında  5’er  dakikalık  süreyle  konuşma  imkânı  verilen
              “Serbest  Kürsü”  bölümü  gerçekleştirilmiştir.  İllerde  serbest  kürsüden  ortalama  30  vatandaş  söz
              almıştır. Ayrıca  Kamu  Denetçiliği  Kurumu’na  daha önce başvuruda bulunan ve sorunu tavsiye
              kararı veya dostane çözüm kararı ile çözülen vatandaşlara da yine söz imkânı sunulmuştur.





                                                                                     2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
                                                                                                              171
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177