Page 172 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 172
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Ombudsmanlıklar, ileri demokrasilerde etkin işleyen kurumlardan olup, bugün gelinen noktada
ülkelerin demokrasi standardının göstergesi haline gelmiştir. Toplumsal duyarlılığın idari
mekanizmaya taşınması işleviyle birlikte değerlendirildiğinde bu Kurumun ülkemizde kurulması ve
faaliyete başlaması kadar, kamu yönetimi anlayışımıza yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin
artırılması da önemlidir.
Diğer yandan son yıllarda yaşanan gelişmeler, hem kamu yönetiminin işleyişinde hem de yönetim
vatandaş ilişkilerinde yeni bir yaklaşımı beraberinde getirmiş ve bireyler artık, kendilerine hizmet
veren kurumların daha aktif, daha hızlı, daha açık, daha doğru ve daha az maliyetle çalışmalarını
istemekte ve beklemektedirler.
Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını Türkiye’de
bir kültür haline getirme hedefi bulunan Kurumumuz, “İyi Yönetişim İlkeleri”ni kendine esas
almıştır. Yönetim ve karar alma süreçlerini tüm paydaşların işbirliği ve katılımı ile yapmakta,
uzlaşmacı, saydam, hesap verebilir, etkili ve sorumlu bir yönetim anlayışı içerisinde faaliyet
göstermektedir.
Bu kapsamda, gerçek kişilerin gerek idarelerle yaşamış oldukları sorunların giderilmesinde
Kurumumuzun bir çözüm mekanizması olarak görülmesinin sağlanması gerekse vatandaş
taleplerinin en net şekilde alınması amacıyla; yıllık raporumuzun üst başlıklarında da bazılarının yer
aldığı sempozyum, konferans, bölgesel ve iletişim toplantıları, panel, çalıştay vb. organizasyonlar
ile yazılı, görsel ve sosyal medya kanalıyla yıl içerisinde birçok etkinlik ve faaliyet
gerçekleştirilmiştir.
A. OMBUDSMANLIK HALK BULUŞMALARI
Vatandaş ile idareler arasında köprü görevin ifa eden Kurumumuz; Ombudsmanlığın tanıtımı,
vatandaşların Kurumumuza hangi durumlarda ve hangi usullerde başvuru yapabilecekleri,
Kurumumuzun işleyişi ve çalışmaları hakkında bilgilendirilmekle birlikte ildeki idareciler ve o ilde
hizmet alan insanları temsil eden kişileri aynı salonda buluşturularak illerde yaşanmakta olan
sıkıntıların ilin yöneticileri tarafından Ombudsman hakemliğinde dinlenmesi ve bu sorunlara çözüm
bulmak için harekete geçilmesi amaçlarıyla Kayseri, İzmir illerinde “Ombudsman Halkla
Buluşuyor” temalı bölgesel toplantılar düzenlenmiştir.
Bu toplantılar vasıtasıyla illerde yaşayan vatandaşların sorunlarının yerinde dinlenilmesi ile
sorunlarına çözüm bulunabileceği konusundaki güvenlerinin artırılması hedeflenmiştir.
Halk buluşmaları kapsamında Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve beraberindeki heyet, gidilen
illerdeki vatandaşlarla ikinci gün öğleden sonra gerçekleştirilen ana toplantılarda bir araya gelmiştir.
Toplantılarda, katılımcılara yönelik olarak Kurumumuzun tanıtım filmi sunulmuş, tanıtım çantaları
dağıtılmış olup, katılımcıların Kurumumuz ile ilgili görüşlerini ölçmek amacı ile hazırlanan anketler
iletilmiş ve değerlendirme yapılmak üzere toplanmıştır.
Açılış konuşmalarından sonra, toplantının ikinci bölümünde katılımcıların idare ile yaşadıkları
sorunlar veya KDK’dan beklentileri hakkında 5’er dakikalık süreyle konuşma imkânı verilen
“Serbest Kürsü” bölümü gerçekleştirilmiştir. İllerde serbest kürsüden ortalama 30 vatandaş söz
almıştır. Ayrıca Kamu Denetçiliği Kurumu’na daha önce başvuruda bulunan ve sorunu tavsiye
kararı veya dostane çözüm kararı ile çözülen vatandaşlara da yine söz imkânı sunulmuştur.
2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
171