Page 48 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 48

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU


              2017 Yıllık Raporumuzun Karma Komisyonda Sunumu
                                                                               Kurumumuzun         yapısının,
                                                                               şikâyet  başvuru  usulü  ve
                                                                               istatistiklerinin,   ulusal   ve
                                                                               uluslararası düzeyde yürütülen
                                                                               faaliyetlerin,  vatandaş,  STK,
                                                                               kamu kurumları ve TBMM ile
                                                                               olan  ilişkilerin,  başvurulara
                                                                               yönelik değerlendirmelerin ve
                                                                               Kurumumuzun  2017  yılında
                                                                               idari  sisteme  katkılarının  yer
                                                                               aldığı 2017 yılı Yıllık Raporu
                                                                               Kamu     Başdenetçisi    Şeref


              Malkoç tarafından 08 Şubat 2018 tarihinde TBMM Dilekçe ve İnsan Hakları Komisyonundan



              Kurulu Karma Komisyona sunulmuştur.


              Komisyon Başkanı Sayın Mihrimah Belma Satır yaptığı konuşmada, yıllık raporun detaylı ve özenli















              hazırlandığını ifade ederek, 2017 Yıllık Raporu’nun süresinde takdim edilmesinden dolayı duyduğu
              memnuniyeti dile getirmiştir. Sayın Satır konuşmasının devamında özellikle başvuru sayısının yüzde











              210 oranında artmasının büyük bir başarı olduğunu belirtmiş olup Kurumun tanınırlığını ve bilinirli  -




              ğini anlatmak üzere düzenlediği bölgesel toplantıların da oldukça önemli olduğunu ifade etmiştir.

              Kamu  Başdenetçisi  Malkoç  ise  yaptığı  sunumda,  2017  Yıllık  Raporu  hakkındaki  görüşler  için
              teşekkürlerini dile getirmiş, 2013 yılından bu yana Kuruma toplamda 41 bin 982 şikâyet başvurusu
              yapıldığını,  2017  yılında  da  17  bin  131  başvuruda  bulunulduğunu  bildirdikten  sonra  basınla
              ilişkilerin  sıklaşması  için  Basın  Danışmanlığının  ihdas  edildiğini,  sivil  toplum  örgütleri  ve
              kamuoyundaki  paydaşlarla  ilişkilerin  daha  sağlam  tutulması  için  Kurumsal  İletişim  Biriminin
              kurulduğunu,  İlk  İnceleme,  Dağıtım  ve  Bilgilendirme  Bürosu  ile  Araştırma,  Takip  ve
              Değerlendirme  Bürolarının  oluşturulduğunu  belirtmiştir.  Akabinde  kararların  hızlı  alınması  ve
              kurumun tanıtılması için Kurumun genel işleyişi ve karar süreçlerinde yapılan değişikliklerden ve
              kaydedilen ilerlemelerden bahsedilmiştir.
              Dostane Çözüm Kararının önemini vurgulayan Kamu Başdenetçisi Malkoç, Kamu Denetçileri ve
              uzmanlarının hem başvuran hem de idareyle iletişime geçerek uzlaşma girişiminde bulunduğunu ve
              bunun neticesinde 2017 yılında 1887 başvurunun dostane çözümle sonuçlandığını ifade etmiştir.
              Kurumumuzun yapmış olduğu tanıtım faaliyetlerinden de bahseden Kamu Başdenetçisi Malkoç, bu
              faaliyetler sonucu 2016 yılında basında Kamu Denetçiliği Kurumunun 1041 haberi yer almakta
              iken; 2017 yılında bu rakamın 28.845 olduğunu vurgulamıştır. Kurumumuzun vatandaş ile de yakın
              ilişki içerisinde olmasına gayret edildiği belirtilerek 2017 yılında 21.083 kişiye karşılıklı olarak veya
              telefon vasıtasıyla bilgilendirme yapıldığı bildirilmiştir.
              Son olarak ise, Kamu Başdenetçisi Malkoç şeffaf, hesap verebilir, insan odaklı bir idare ve hizmet
              anlayışının yerleşmesine katkıda bulunmak ve vatandaşa daha iyi hizmet etmek amacını taşıdığını
              dile getirmiştir.
              2017 Yıllık Raporunun sunumunun ardından anılan rapor üzerinde gerekli çalışmaların yapılması
              için Alt Komisyonun oluşturulması kararlaştırılmıştır.



                                                                                     2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
                                                                                                              47
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53