Page 48 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 48
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
2017 Yıllık Raporumuzun Karma Komisyonda Sunumu
Kurumumuzun yapısının,
şikâyet başvuru usulü ve
istatistiklerinin, ulusal ve
uluslararası düzeyde yürütülen
faaliyetlerin, vatandaş, STK,
kamu kurumları ve TBMM ile
olan ilişkilerin, başvurulara
yönelik değerlendirmelerin ve
Kurumumuzun 2017 yılında
idari sisteme katkılarının yer
aldığı 2017 yılı Yıllık Raporu
Kamu Başdenetçisi Şeref
Malkoç tarafından 08 Şubat 2018 tarihinde TBMM Dilekçe ve İnsan Hakları Komisyonundan
Kurulu Karma Komisyona sunulmuştur.
Komisyon Başkanı Sayın Mihrimah Belma Satır yaptığı konuşmada, yıllık raporun detaylı ve özenli
hazırlandığını ifade ederek, 2017 Yıllık Raporu’nun süresinde takdim edilmesinden dolayı duyduğu
memnuniyeti dile getirmiştir. Sayın Satır konuşmasının devamında özellikle başvuru sayısının yüzde
210 oranında artmasının büyük bir başarı olduğunu belirtmiş olup Kurumun tanınırlığını ve bilinirli -
ğini anlatmak üzere düzenlediği bölgesel toplantıların da oldukça önemli olduğunu ifade etmiştir.
Kamu Başdenetçisi Malkoç ise yaptığı sunumda, 2017 Yıllık Raporu hakkındaki görüşler için
teşekkürlerini dile getirmiş, 2013 yılından bu yana Kuruma toplamda 41 bin 982 şikâyet başvurusu
yapıldığını, 2017 yılında da 17 bin 131 başvuruda bulunulduğunu bildirdikten sonra basınla
ilişkilerin sıklaşması için Basın Danışmanlığının ihdas edildiğini, sivil toplum örgütleri ve
kamuoyundaki paydaşlarla ilişkilerin daha sağlam tutulması için Kurumsal İletişim Biriminin
kurulduğunu, İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu ile Araştırma, Takip ve
Değerlendirme Bürolarının oluşturulduğunu belirtmiştir. Akabinde kararların hızlı alınması ve
kurumun tanıtılması için Kurumun genel işleyişi ve karar süreçlerinde yapılan değişikliklerden ve
kaydedilen ilerlemelerden bahsedilmiştir.
Dostane Çözüm Kararının önemini vurgulayan Kamu Başdenetçisi Malkoç, Kamu Denetçileri ve
uzmanlarının hem başvuran hem de idareyle iletişime geçerek uzlaşma girişiminde bulunduğunu ve
bunun neticesinde 2017 yılında 1887 başvurunun dostane çözümle sonuçlandığını ifade etmiştir.
Kurumumuzun yapmış olduğu tanıtım faaliyetlerinden de bahseden Kamu Başdenetçisi Malkoç, bu
faaliyetler sonucu 2016 yılında basında Kamu Denetçiliği Kurumunun 1041 haberi yer almakta
iken; 2017 yılında bu rakamın 28.845 olduğunu vurgulamıştır. Kurumumuzun vatandaş ile de yakın
ilişki içerisinde olmasına gayret edildiği belirtilerek 2017 yılında 21.083 kişiye karşılıklı olarak veya
telefon vasıtasıyla bilgilendirme yapıldığı bildirilmiştir.
Son olarak ise, Kamu Başdenetçisi Malkoç şeffaf, hesap verebilir, insan odaklı bir idare ve hizmet
anlayışının yerleşmesine katkıda bulunmak ve vatandaşa daha iyi hizmet etmek amacını taşıdığını
dile getirmiştir.
2017 Yıllık Raporunun sunumunun ardından anılan rapor üzerinde gerekli çalışmaların yapılması
için Alt Komisyonun oluşturulması kararlaştırılmıştır.
2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
47