Page 68 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 68

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU

                 B. DOSTANE ÇÖZÜME İLİŞKİN İSTATİSTİKLER


              Şikâyet başvurusunun daha etkin ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulmasını sağlayan uzlaştırma
              yoluyla  uyuşmazlıkların  çözümü  usulü  Kurumumuzca  en  sık  başvurulan  yöntemlerdendir.
              Kurumun  başarısı  ikna  gücüne  dayalı  arabuluculuk  ve  uzlaştırıcı  rolünde  saklıdır.  Bu  nedenle
              şikâyetlerin daha hızlı ve etkin çözümü için Kurumumuzca vatandaş ve idare arasında köprü görevi
              yürütülerek dostane çözüm yöntemleri aranmaktadır.


              Bu  yöntemle  çözüme  kavuşturulan  başvurular  hakkında  02/03/2017  tarihine  kadar  ‘Karar
              verilmesine yer olmadığına ilişkin karar’ verilmekteydi. Ancak, Kurumumuzca gerçekleştirilen bu
              kayda  değer  kamu  hizmetinin  daha  doğru  ifade  edilmesi  ve  bu  hususun  istatistiklere  doğru
              yansıtılması amacıyla 02/03/2017 tarihinde, şikâyet konusu talebin ilgili  idare tarafından  yerine
              getirilmesi  veya  şikâyetin  çözüme  kavuşturulduğunun  taraflarca  Kuruma  bildirilmesi  hâlinde
              dostane çözüm kararı verileceği hükmü, “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
              İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliği”nin 33/A maddesine eklenmek suretiyle yasal zemine
              oturtulmuştur.


              Bu hususun  yasal zemine oturtulması, şikâyet başvurularının incelenmesine yeni bir bakış açısı
              getirerek Kurumumuzca bu yöntemin sıkça kullanılmasına ve bu sayede vatandaşın “Adalete Hızlı
              Erişiminin”  sağlanması  hususunda  çok  önemli  katkılar  sağlamasının  yanı  sıra  idarelerce  de  bu
              yöntemin benimsenmesine katkıda bulunmuştur.

              Bu kapsamda Ocak- Haziran 2018 döneminde “Çözüme Kavuşturulan Dosya Sayısı” 1.629 olup,
              bunların  1.478  adedi  “Dostane  Çözüm  Kararı”  ile  151  adedi  ise  Gönderme  Kararı  ile
              gerçekleştirilmiştir.

              Tablo 27: 2018 İlk Yarısında Dostane Çözüm Yoluyla Çözüme Kavuşturulan Dosya Dağılımı

                                                                    Gönderme Kararı
                                              Dostane Çözüm
                                                 Kararı ile                İle                  TOPLAM
                    Dostane Çözüm ile
                 Sonuçlandırılan Toplam
                      Şikâyet Sayısı               1.478                  151                    1.629

                                                  %90,73                 %9,27



              Diğer yandan 2018 yılının ilk yarısında dostane çözüm kararı ile sonuçlandırılan dosya sayısı 2017
              yılı ile karşılaştırdığında; 2017 yılı için 878 adet olan bu sayının 2018 Ocak- Haziran döneminde
              %63,10 artışla 1.432 olarak gerçekleştiği görülmektedir.


              Tablo 28: 2018- 2017 Dönemsel Bazlı Dostane Çözüm Kararı İle Sonuçlandırılan Dosya
              Dağılımı
                                                                                                   Artış Oranı
                                                               2017                 2018               %
                         Karşılaştırılan Dönem
                                                           (30 Haziran)         (30 Haziran)


                  Dostane Çözüm ile Sonuçlandırılan             878                 1478            68,34%
                         Toplam Şikâyet Sayısı






                                                                                     2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
                                                                                                              67
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73