Page 94 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 94
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
tüm bilgi ve belgelerle Türk Standartları Enstitüsüne başvurduğunu, ancak montajcı firmanın Belge-
Net sistemine kayıtlı olmaması sebebiyle Kurumun talebi reddettiğini, montajı yapan firmanın
Belge-Net sistemine kayıtlı olmasını gerektirecek yasal zorunluluğunun olmadığını belirttiğini iddia
ederek dilekçesinin işleme alınmasını ve sorunun nereden kaynaklandığının araştırılarak çözüme
kavuşturulmasını talep etmektedir.
Şikâyet başvurusunun dostane çözüm çalışmaları neticesinde, Türk Standartları Enstitüsü
Başkanlığının iç işleyişi düzenlemek maksadıyla çıkardığı “Ulaşım ve Lojistik Sistemleri Merkezi
Bakanlığı AİTM Montaj Prosedürü” ’nün, şahsen başvuru yollarını ortadan kaldırması sebebiyle
şikâyetçinin Kuruma başvurması sonrasında şikâyetçinin sorunuyla ilgili olarak; 27/12/2017
tarihinde Ankara Araç Proje Müdür Vekili ile iletişime geçilerek yapılan işlemin hukuki dayanağı
sorulmuş, sorunun çözüme kavuşmaması üzerine 29/12/2017 tarihinde Bilim, Sanayi ve Teknoloji
Bakanlığı ile Türk Standartları Enstitüsünden hukuki durum ve iç işleyişe ilişkin bilgi ve belgeler
istenmiş, akabinde ilgili idareden 19/01/2017 tarihinde e-posta yoluyla, 22/01/2017 tarihinde de
posta yoluyla şikâyetçinin sorununun çözüldüğü, bundan sonra da bu şekilde durumlarla
karşılaşılmaması için gerekli çalışmalara başlandığı bildirilmiştir. Bunun üzerine, dosya hakkında
Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
40
Başvuranın, Evinin Yıkılmaması İçin İmar Planındaki Yolun Yerinin Değiştirilmesine İlişkin
Talebi
Başvuran özetle, gayrimenkulü üzerine 20 yıl önce ev yaptırdığını, o dönemde köy olduğu için bu
evin plan ve projesinin olmadığını, söz konusu yerin Serik İlçesinde bulunduğunu, Serik
Belediyesince bahsi geçen gayrimenkulün bulunduğu yerle ilgili olarak hazırlanan ilk imar planında
arsasında yol görünmediğini, bu imar planına köylerinden çok itiraz geldiği için Belediye tarafından
plan değişikliğine gidildiğini, yeni uygulama imar planına göre evinin bir kısmının yola gittiğini,
yeni çizilen plandaki yolun 1,5 metre kuzeye kaydırılması halinde evinin yıkılmasının önlenmiş
olacağını, evinin yıkılması durumunda tekrar bir ev yaptıramayacağını iddia ederek, uygulama imar
planının yeniden incelenmesini ve evinin yıkılmaması için gerekli işlemlerin yapılmasını talep
etmektedir.
Başvurunun dostane çözümü için Serik Belediye Başkanlığından bilgi ve belge talebinde
bulunulmuş, adı geçen Belediyeden alınan yazıda, şikâyetçinin, 10 metrelik imar yolunun kuzeye
kaydırılması talebine ilişkin olarak, Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına ilişkin
Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 33/A maddesinde yer alan "Dostane çözüm" kapsamında
idarelerince çalışma yapıldığı, bu doğrultuda hazırlanan Antalya İli, Serik İlçesi, Cumalı
Mahallesindeki başvuranın taşınmazının da bulunduğu parselin kuzeyinde bulunan imar yolunun
kuzeye kaydırılmasına ilişkin imar planı değişikliğinin Belediyelerince hazırlandığı ve bu planın
şikâyetçiye sunulduğu, şikâyetçinin hazırlanan bu planı kabul ettiğine ilişkin dilekçesine istinaden
konunun Şubat ayı meclis gündemine alınması için yazı yazıldığı ve meclis gündemine aldığı,
konunun İmar Komisyonu tarafından değerlendirilip Serik Belediye Meclisi’nce karara
bağlandıktan ve Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi’nde görüşüldükten sonra karara bağlanacağı
hususları belirtilmiştir. Bu kapsamda, başvuruya konu mağduriyetin Kurumumuzun girişimleri
sayesinde çözüme kavuşturulduğu anlaşıldığından dosya dostane çözüm ile sonuçlandırılmıştır.
41
40 2017/14517 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 29/01/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
41 2017/15120 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 09/02/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
93