Page 94 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 94

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU

              tüm bilgi ve belgelerle Türk Standartları Enstitüsüne başvurduğunu, ancak montajcı firmanın Belge-
              Net  sistemine  kayıtlı  olmaması  sebebiyle  Kurumun  talebi  reddettiğini,  montajı  yapan  firmanın
              Belge-Net sistemine kayıtlı olmasını gerektirecek yasal zorunluluğunun olmadığını belirttiğini iddia
              ederek dilekçesinin işleme alınmasını ve sorunun nereden kaynaklandığının araştırılarak çözüme
              kavuşturulmasını talep etmektedir.

              Şikâyet  başvurusunun  dostane  çözüm  çalışmaları  neticesinde,  Türk  Standartları  Enstitüsü
              Başkanlığının iç işleyişi düzenlemek maksadıyla çıkardığı “Ulaşım ve Lojistik Sistemleri Merkezi
              Bakanlığı AİTM Montaj Prosedürü” ’nün, şahsen başvuru yollarını ortadan kaldırması sebebiyle
              şikâyetçinin  Kuruma  başvurması  sonrasında  şikâyetçinin  sorunuyla  ilgili  olarak;  27/12/2017
              tarihinde Ankara Araç Proje Müdür Vekili ile iletişime geçilerek yapılan işlemin hukuki dayanağı
              sorulmuş, sorunun çözüme kavuşmaması üzerine 29/12/2017 tarihinde Bilim, Sanayi ve Teknoloji
              Bakanlığı ile Türk Standartları Enstitüsünden hukuki durum ve iç işleyişe ilişkin bilgi ve belgeler
              istenmiş, akabinde ilgili idareden 19/01/2017 tarihinde e-posta yoluyla, 22/01/2017 tarihinde de
              posta  yoluyla  şikâyetçinin  sorununun  çözüldüğü,  bundan  sonra  da  bu  şekilde  durumlarla
              karşılaşılmaması için gerekli çalışmalara başlandığı bildirilmiştir. Bunun üzerine, dosya hakkında
              Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
                                    40
              Başvuranın, Evinin Yıkılmaması İçin İmar Planındaki Yolun Yerinin Değiştirilmesine İlişkin
              Talebi
              Başvuran özetle, gayrimenkulü üzerine 20 yıl önce ev yaptırdığını, o dönemde köy olduğu için bu
              evin  plan  ve  projesinin  olmadığını,  söz  konusu  yerin  Serik  İlçesinde  bulunduğunu,  Serik
              Belediyesince bahsi geçen gayrimenkulün bulunduğu yerle ilgili olarak hazırlanan ilk imar planında
              arsasında yol görünmediğini, bu imar planına köylerinden çok itiraz geldiği için Belediye tarafından
              plan değişikliğine gidildiğini, yeni uygulama imar planına göre evinin bir kısmının yola gittiğini,
              yeni çizilen plandaki yolun 1,5 metre kuzeye kaydırılması halinde evinin yıkılmasının önlenmiş
              olacağını, evinin yıkılması durumunda tekrar bir ev yaptıramayacağını iddia ederek, uygulama imar
              planının  yeniden  incelenmesini  ve  evinin  yıkılmaması  için  gerekli  işlemlerin  yapılmasını  talep
              etmektedir.

              Başvurunun  dostane  çözümü  için  Serik  Belediye  Başkanlığından  bilgi  ve  belge  talebinde
              bulunulmuş, adı geçen Belediyeden alınan yazıda, şikâyetçinin, 10 metrelik imar yolunun kuzeye
              kaydırılması talebine ilişkin olarak, Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına ilişkin
              Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 33/A maddesinde yer alan "Dostane çözüm" kapsamında
              idarelerince  çalışma  yapıldığı,  bu  doğrultuda  hazırlanan  Antalya  İli,  Serik  İlçesi,  Cumalı
              Mahallesindeki başvuranın taşınmazının da bulunduğu parselin kuzeyinde bulunan imar yolunun
              kuzeye kaydırılmasına ilişkin imar planı değişikliğinin Belediyelerince hazırlandığı ve bu planın
              şikâyetçiye sunulduğu, şikâyetçinin hazırlanan bu planı kabul ettiğine ilişkin dilekçesine istinaden
              konunun  Şubat  ayı  meclis  gündemine  alınması  için  yazı  yazıldığı  ve  meclis  gündemine  aldığı,
              konunun  İmar  Komisyonu  tarafından  değerlendirilip  Serik  Belediye  Meclisi’nce  karara
              bağlandıktan ve Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi’nde görüşüldükten sonra karara bağlanacağı
              hususları  belirtilmiştir.  Bu  kapsamda,  başvuruya  konu  mağduriyetin  Kurumumuzun  girişimleri
              sayesinde çözüme kavuşturulduğu anlaşıldığından dosya dostane çözüm  ile sonuçlandırılmıştır.
                                                                                   41





              40  2017/14517 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 29/01/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı
              41  2017/15120 numaralı şikâyet başvurusu hakkında verilen 09/02/2018 tarihli Dostane Çözüm Kararı


                                                                                     2018 6 AYLIK FAALİYET RAPORU
                                                                                                              93
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99