Page 553 - kdk_yillik_rapor2018
P. 553
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
8.3 HALKLA İLİŞKİLER
Ombudsmanlıklar, ileri demokrasilerde etkin işleyen kurumlardan olup, bugün gelinen
noktada ülkelerin demokrasi standardının göstergesi haline gelmiştir. Toplumsal
duyarlılığın idari mekanizmaya taşınması işleviyle birlikte değerlendirildiğinde bu
Kurumun ülkemizde kurulması ve faaliyete başlaması kadar, kamu yönetimi anlayışımıza
yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin artırılması da önemlidir.
Diğer yandan son yıllarda yaşanan gelişmeler, hem kamu yönetiminin işleyişinde hem
de yönetim vatandaş ilişkilerinde yeni bir yaklaşımı da beraberinde getirmiştir. Bireyler
artık, kendilerine hizmet veren kurumların daha aktif, daha hızlı, daha açık, daha doğru
ve daha az maliyetle çalışmalarını istemekte ve beklemektedir.
Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını
Türkiye’de bir kültür haline getirme hedefi bulunan Kurumumuz, “İyi Yönetim
İlkeleri”ni kendine esas almıştır. Yönetim ve karar alma süreçlerini tüm paydaşların
işbirliği ve katılımı ile yapmakta, uzlaşmacı, saydam, hesap verebilir, etkili ve sorumlu
bir yönetim anlayışı içerisinde faaliyet göstermektedir.
Bu kapsamda, gerçek kişilerin gerek idarelerle yaşamış oldukları sorunların giderilmesinde
Kurumumuzun bir çözüm mekanizması olarak görülmesinin sağlanması gerekse
vatandaş taleplerinin en net şekilde alınması amacıyla; yıllık raporumuzun üst
başlıklarında da bazılarının yer aldığı sempozyum, konferans, bölgesel ve iletişim
toplantıları, panel, çalıştay vb. organizasyonlar ile yazılı, görsel ve sosyal medya kanalıyla
yıl içerisinde birçok etkinlik ve faaliyet gerçekleştirilmiştir.
8.3.1 Ombudsmanlık Halk Buluşmaları ve İl Çalışma Ziyaretleri
Vatandaş ile idareler arasında köprü görevi ifa eden Kurumumuz; Ombudsmanlığın
tanıtımı, vatandaşların Kurumumuza hangi durumlarda ve hangi usullerde başvuru
yapabilecekleri, Kurumumuzun işleyişi ve çalışmaları hakkında bilgilendirilmektedir.
İldeki idareciler ve o ilde hizmet alan insanları temsil eden kişileri aynı salonda
buluştururarak illerde yaşanmakta olan sıkıntıların ilin yöneticileri tarafından
Ombudsman hakemliğinde dinlenmesi ve bu sorunlara çözüm bulmak için harekete
geçilmesi amaçlarıyla gerçekleştirilen “Ombudsman Halkla Buluşuyor” temalı bölgesel
toplantılara 2018 yılında da devam edilmiştir. Bu kapsamda, 7-8 Şubat Kayseri, 28-29
Mart İzmir, 7 Eylül Tunceli ve 10-11 Ekim Yozgat, 15 Ekim Diyarbakır, 21 Kasım
Siirt, 22 Kasım Bitlis, 27 Kasım Kırklareli, 28 Kasım Edirne illerinde ve 18 Aralık
Gebze ilçesinde vatandaş, STK, kanaat önderleri, muhtarlar ve ilin yöneticileri ile bir
araya gelinmiştir.
Bu toplantılar vasıtasıyla illerde yaşayan vatandaşların sorunlarının yerinde dinlenilmesi ile
sorunlarına çözüm bulunabileceği konusundaki güvenlerinin artırılması hedeflenmiştir.
552 2018 YILLIK RAPOR