Page 553 - kdk_yillik_rapor2018
P. 553

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 8.3 HALKLA İLİŞKİLER

                 Ombudsmanlıklar, ileri demokrasilerde etkin işleyen kurumlardan olup, bugün gelinen
                 noktada ülkelerin demokrasi standardının göstergesi haline gelmiştir.  Toplumsal
                 duyarlılığın idari mekanizmaya taşınması işleviyle birlikte değerlendirildiğinde bu
                 Kurumun ülkemizde kurulması ve faaliyete başlaması kadar, kamu yönetimi anlayışımıza
                 yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin artırılması da önemlidir.
                 Diğer yandan son yıllarda yaşanan gelişmeler, hem kamu yönetiminin işleyişinde hem
                 de yönetim vatandaş ilişkilerinde yeni bir yaklaşımı da beraberinde getirmiştir. Bireyler
                 artık, kendilerine hizmet veren kurumların daha aktif, daha hızlı, daha açık, daha doğru
                 ve daha az maliyetle çalışmalarını istemekte ve beklemektedir.

                 Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını
                 Türkiye’de bir  kültür  haline  getirme  hedefi  bulunan  Kurumumuz, “İyi  Yönetim
                 İlkeleri”ni kendine esas almıştır.  Yönetim ve karar alma süreçlerini tüm paydaşların
                 işbirliği ve katılımı ile yapmakta, uzlaşmacı, saydam, hesap verebilir, etkili ve sorumlu
                 bir yönetim anlayışı içerisinde faaliyet göstermektedir.
                 Bu kapsamda, gerçek kişilerin gerek idarelerle yaşamış oldukları sorunların giderilmesinde
                 Kurumumuzun bir çözüm mekanizması olarak görülmesinin sağlanması gerekse
                 vatandaş taleplerinin en net şekilde alınması amacıyla; yıllık raporumuzun üst
                 başlıklarında da bazılarının yer aldığı sempozyum, konferans, bölgesel ve iletişim
                 toplantıları, panel, çalıştay vb. organizasyonlar ile yazılı, görsel ve sosyal medya kanalıyla
                 yıl içerisinde birçok etkinlik ve faaliyet gerçekleştirilmiştir.
                 8.3.1 Ombudsmanlık Halk Buluşmaları ve İl Çalışma Ziyaretleri

                 Vatandaş ile idareler arasında köprü görevi ifa eden Kurumumuz; Ombudsmanlığın
                 tanıtımı,  vatandaşların  Kurumumuza  hangi  durumlarda  ve  hangi  usullerde  başvuru
                 yapabilecekleri, Kurumumuzun işleyişi ve çalışmaları hakkında bilgilendirilmektedir.
                 İldeki idareciler ve o ilde hizmet alan insanları temsil eden kişileri aynı salonda
                 buluştururarak illerde yaşanmakta olan sıkıntıların ilin yöneticileri tarafından
                 Ombudsman hakemliğinde dinlenmesi ve bu sorunlara çözüm bulmak için harekete
                 geçilmesi amaçlarıyla gerçekleştirilen “Ombudsman Halkla Buluşuyor” temalı bölgesel
                 toplantılara 2018 yılında da devam edilmiştir.  Bu kapsamda, 7-8 Şubat Kayseri, 28-29
                 Mart İzmir, 7 Eylül Tunceli ve 10-11 Ekim Yozgat, 15 Ekim Diyarbakır, 21 Kasım
                 Siirt, 22 Kasım Bitlis,  27 Kasım Kırklareli, 28 Kasım Edirne illerinde ve 18 Aralık
                 Gebze ilçesinde  vatandaş, STK, kanaat önderleri, muhtarlar ve ilin yöneticileri ile bir
                 araya gelinmiştir.

                 Bu toplantılar vasıtasıyla illerde yaşayan vatandaşların sorunlarının yerinde dinlenilmesi ile
                 sorunlarına çözüm bulunabileceği konusundaki güvenlerinin artırılması hedeflenmiştir.





             552 2018 YILLIK RAPOR
   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558