Page 571 - kdk_yillik_rapor2018
P. 571

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 8.3.5  Şikâyet Başvurularına İlişkin Bilgilendirme İstatistikleri

                 Vatandaşların Kurumumuzun şikâyet mekanizmasının işleyişi ve başvuru yöntemleri
                 hakkında bilgi almak için bilgilendirme taleplerinin karşılanması ve başvuru sonrasında
                 mevcut şikâyetin safahatı hakkında bilgi taleplerini karşılamak amacıyla İlk İnceleme,
                 Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosu oluşturulmuştur.
                 Bu kapsamda,  çağrı  merkezi gibi çalışan  “Bilgilendirme Sistemimiz”  vasıtasıyla
                 Kurumumuza ve İstanbul Büromuza şikâyet başvurularına ilişkin olarak; dosyanın
                 sahafatı, başvurunun usulü, yüzyüze görüşme talebi kapsamında bizzat gelen, telefon
                 vasıtasıyla ulaşan veya bilgi edinme yolu ile başvuran vatandaşlarımıza ait istatistiki
                 bilgiler  aşağıda  yer  almaktadır.  Bu  bilgilendirmelerle  vatandaşın  sorununa  çözüm
                 aranmakta veya kendisine hukuki yardımda bulunularak yol göstermek suretiyle gerekli
                 yönlendirmeler yapılmaktadır.
                 Buna göre 2018 yılı sonu itibariyle;
                 -   31.366 adedi  Kurumumzca  aranan  olmak  üzere 54.591’i  ise  gelen  olmak  üzere
                    toplam 85.957 telefon görüşmesi,
                 -   Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 647 adet bilgi edinme başvurusu,
                 -   4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan 244 adet başvuru,
                 -   Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan 6.690 adet
                    yüz yüze görüşme,
                 -   Kurumumuzca Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları,  İl Çalışma
                    Ziyaretleri, Üniversite Konsferansları ile Uluslarası Alanda Hak Arama Kültürünün
                    Yaygınlaştırılması kapsamında yüzü yüze gerçekleştirilen yaklaşık 4.000 adet görüşme,

                 dâhil olmak üzere toplam 97.538 kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.
                 Tablo 35: 2018 Yılında Bilgilendirme İstatistikleri

                  Konu Başlığı                                            Sayı    Yüzde %
                  Yüz Yüze Görüşme                                         6.690    6,86%

                  Yapılan Bilgi Edinme Başvuruları                           244    0,25%

                  E-posta yoluyla gelen  Bilgi Edinme Başvuruları            647    0,66%

                  Telefonla Görüşme                                       85.957   88,13%

                  Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları kapsamın-
                  da, İl Çalışma Ziyaretleri  kapsamında, Üniversite Konferanslarında   4000  4,10%
                  ve Uluslarası Alanda Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması
                  Kapsamında Yapılan Görüşmeler

                  TOPLAM                                                 97.538



             570 2018 YILLIK RAPOR
   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576