Page 572 - kdk_yillik_rapor2018
P. 572
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
8.4 KAMU KURUMLARI VE STK İLE İLİŞKİLER
Kurumumuz, bireyin hak ve özgürlüklerini idareye karşı korumakla yükümlü
olmakla birlikte bir diğer amacı ise kamu görevlilerine rehberlik etmek, sunulan
kamu hizmetlerinin kalitesinin standardını yükseltmek ve iyi yönetim ilkelerinin
Türkiye’de yerleşmesine katkıda bulunmaya çalışmaktadır.
Bu bağlamda Kamu Denetçiliği Kurumu hem vatandaş hem de kamu kurumları adına
olumlu işlevler üstlenmektedir. Vatandaş açısından kamu kurumlarının zamanında, adil ve
kaliteli hizmet sunmalarını güvence altına alan bir araç görevi üstlenirken; kamu kurumları
açısından ise sunulan hizmetin yerindeliğini doğrulama işlevini yerine getirmektedir.
Diğer taraftan toplumsal sorumlulukları gönüllü olarak üstlenmeyi hedefleyerek özelde
üyelerinin genelde ise vatandaşın politik, sosyal, kültürel, hukukî ve çevresel amaçları
kapsamında kamu idarelerine karşı sözcü konumunda yer alan vakıf, dernek gibi
bağımsız bir yapıda bulunan Sivil Toplum Kuruluşlarının Ombudsmanlığın doğal
fonksiyonunu yerine getirmesinde etkin bir rolü bulunmaktadır.
Bu kapsamda Kurumumuzun birincil düzeyde paydaşı olan ve hizmetin /mevzuatın/
hakların sunucusu konumunda bulunan idareler ve sivil toplum kuruluşları ile
olan iletişim ve işbirliği düzeyi gerek hak ihlallerinin önlenmesi, gerek hak arama
kültürünün yaygınlaştırılması ve gerekse kamu nezdinde iyi yönetim hedefinin
yakalanmasında büyük önem taşımakta olup, bu kesimlere yönelik 2018 yılında
gerçekleştirilen faaliyetlerden bazıları aşağıda yer almaktadır:
8.4.1 Ombudsmanlık Halk Buluşmaları ve İl Çalışma Ziyaretleri Kapsamında
Yapılan İdare ve STK Ziyaretleri
“Ombudsman Halkla Buluşuyor” teması çerçevesinde ve çalışma ziyaretleri kapsamında
2018 yılında Kayseri, İzmir, Tunceli, Yozgat, Diyarbakır, Siirt, Bitlis, Kırklareli, Edirne
ve Eskişehir illerinde ve Gebze ilçesinde olmak üzere toplam 11 ilde düzenlenen bölgesel
toplantılarla ilgili olarak; gidilen illerdeki gerek yerel basın ve medya mensuplarıyla gerekse
vatandaşlarımız eşliğinde gerçekleştirilen faaliyetlere raporumuzun “Basın ve Medya
İlişkiler” ve “Halkla İle İlişkiler” başlıkları altında yer verilmiştir. Bu bölümde ise; söz
konusu organizasyon kapsamında kamu idareleri ve sivil toplum kuruluşlarına yönelik
Kurumumuzca gerçekleştiren faaliyetlerden bahsedilecektir.
Ombudsmanlık halk buluşmalarında; illerdeki muhtarlar, sivil toplum kuruluşu
temsilcileri, yerel yöneticileri ve o ilin değişik kesimlerini temsil eden yaklaşık 900
kişilik davetli grubuna davetiye gönderilerek ve kendileri bizzat aranarak toplantıya
davet edilmiştir.
Kamu Başdenetçisi, Kamu Denetçileri ile Kurum Genel Sekreterinden oluşan heyet
tarafından, iki gün şeklinde planlanan il toplantılarının ilk gününde ilin Valisi, Belediye
Başkanı, yargı temsilcileri, önemli meslek kuruluşları ve STK’ların başkanları ziyaret
edilerek ilin sorunları ve çözüm arayışları istişare edilmiş, ikinci gün öğleden sonra ise
ana toplantı gerçekleştirilmiştir.
2018 YILLIK RAPOR 571