Page 61 - kdk_yillik_rapor2018
P. 61

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 Kurumumuza başvuruda bulunulabilmesi için, 2577 sayılı İdari  Yargılama Usulü
                 Kanununda öngörülen idari başvuru yolları ile özel kanunlarda yer alan zorunlu idari
                 başvuru yollarının tüketilmesi gerekmektedir. İdari başvuru yolları tüketilmeden
                 yapılan başvurular için “Gönderme Kararı” verilip, söz konusu başvuru ilgili idareye
                 gönderilmektedir.

                 Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar
                 Hakkında  Yönetmeliğin 34 üncü maddesi uyarınca, şikâyetçinin başvurusundan
                 vazgeçmesi, şikâyetçi gerçek kişi ise ölümü veya tüzel kişi ise tüzel kişiliğinin sona
                 ermesi, inceleme ve araştırma devam ederken şikâyet konusu hakkında dava açılması
                 durumlarında Kurumumuz tarafından  “Karar Verilmesine Yer  Olmadığına  İlişkin
                 Karar” verilmektedir.

                 İnceleme ve araştırma sonucunda şikâyet konusu iddianın yerinde olduğu kanaatine
                 varılması hâlinde  “Tavsiye Kararı”, şikâyet konusu iddianın yerinde olmadığı
                 kanaatine varılması hâlinde ise “Ret Kararı”, şikâyet konusu iddiaların bir kısmının
                 yerinde bulunduğu bir kısmının ise yerinde bulunmadığı kanaatine varılması halinde
                 ise “Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı” verilmektedir.

                 Kurumumuzun kuruluş amacı ve var olma sebebi dostane çözüm aramak ve bulmaktır.
                 Bu doğrultuda kurumun yapmış olduğu katkı ve hizmetlerin düzgün ifade edilmesi ve
                 bunun istatistiklere doğru yansıtılması için "Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun
                 Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında  Yönetmeliğe"  “Dostane Çözüm
                 Kararı”  eklenerek 02/03/2017 tarihli ve 29995 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
                 değişiklik ile yürürlüğe girmiştir.

                 Bu kapsamda 31 Aralık 2018 tarihi itibariyle Kurumumuz tarafından sonuçlandırılan
                 17.615 adet başvuruya ilişkin olarak;

                     o  % 41,85 oranında “İncelenemezlik Kararı”,
                     o  % 30,90 oranında “Gönderme Kararı”
                     o  % 12,30 oranında “Dostane Çözüm Kararı”,
                     o  % 1,20 oranında “Başvurunun Geçersiz Sayılması,
                     o  % 2,78 oranında “Karar Verilmesine Yer Olmadığına İlişkin Karar”,
                     o  % 4,35 oranında “Tavsiye Kararı”,
                     o  % 4,25 oranında “Ret Kararı”,

                     o  % 1,73 oranında ise “K.Tavsiye K.Ret Kararı”,
                 verilmiştir.






              60 2018 YILLIK RAPOR
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66