Page 155 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 155

Ombudsmanlıklar,  ileri  demokrasilerde  etkin  işleyen  kurumlardan  olup  bugün  gelinen  noktada
              ülkelerin  demokrasi  standardının  göstergesi  haline  gelmiştir.  Toplumsal  duyarlılığın  idari
              mekanizmaya taşınması işleviyle birlikte değerlendirildiğinde bu Kurumun ülkemizde kurulması ve
              faaliyete  başlaması  kadar,  kamu  yönetimi  anlayışımıza  yerleşmesi  ve  toplumdaki  etkinliğinin
              artırılması da önemlidir.

              Diğer yandan son yıllarda yaşanan gelişmeler, hem kamu yönetiminin işleyişinde hem de yönetim
              vatandaş ilişkilerinde yeni bir yaklaşımı beraberinde getirmiş ve bireyler artık, kendilerine hizmet
              veren kurumların daha aktif, daha hızlı, daha açık, daha doğru ve daha az maliyetle çalışmalarını
              istemekte ve beklemektedirler.

              Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını Türkiye’de
              bir  kültür  haline  getirme  hedefi  bulunan  Kurumumuz,  “İyi  Yönetim  İlkeleri”ni  kendine  esas
              almıştır. Yönetim  ve karar alma süreçlerini  tüm paydaşların  iş  birliği  ve katılımı ile  yapmakta,
              uzlaşmacı,  saydam,  hesap  verebilir,  etkili  ve  sorumlu  bir  yönetim  anlayışı  içerisinde  faaliyet
              göstermektedir.

              Bu  kapsamda,  gerçek  kişilerin  gerek  idarelerle  yaşamış  oldukları  sorunların  giderilmesinde
              Kurumumuzun  bir  çözüm  mekanizması  olarak  görülmesinin  sağlanması  gerekse  vatandaş
              taleplerinin en net şekilde alınması amacıyla; yıllık raporumuzun üst başlıklarında da bazılarının yer
              aldığı sempozyum, konferans, bölgesel ve iletişim toplantıları, panel, çalıştay vb. organizasyonlar
              ile  yazılı,  görsel  ve  sosyal  medya  kanalıyla  yıl  içerisinde  birçok  etkinlik  ve  faaliyet
              gerçekleştirilmiştir.


                 A. OMBUDSMANLIK HALK BULUŞMALARI VE İL ÇALIŞMA
                     ZİYARETLERİ

              Vatandaş  ile  idareler  arasında  köprü  görevi  ifa  eden  Kurumumuz;  Ombudsmanlığın  tanıtımı,
              vatandaşların  Kurumumuza  hangi  durumlarda  ve  hangi  usullerde  başvuru  yapabilecekleri,
              Kurumumuzun  işleyişi  ve  çalışmaları  hakkında  bilgilendirilmektedir.  İldeki  idareciler  ve  o  ilde
              hizmet  alan  insanları  temsil  eden  kişiler  aynı  salonda  buluşturularak  illerde  yaşanmakta  olan
              sıkıntıların ilin yöneticileri tarafından Ombudsman hakemliğinde dinlenmesi ve bu sorunlara çözüm
              bulmak için harekete geçilmesi amaçlarıyla gerçekleştirilen “Ombudsman Halkla Buluşuyor” temalı
              bölgesel  toplantılara  2019  yılında  da  devam  edilmiştir.  Bu  kapsamda,  21  Ocak-  27  Şubatta
              Konya’da  12  Martta  Çanakkale’de,  18  Martta  Düzce  ve  Sakarya’da,  21  Martta  Isparta  ve
              Burdur’da, 27 Martta Çorum’da, 28 Martta Çankırı’da,  16 Nisanda Erzurum’da, 17 Nisanda
              Ağrı’da,  29-30  Nisanda  Adana’da,    29  Mayısda  Batman  illerinde  vatandaş,  STK,  kanaat
              önderleri, muhtarlar ve ilin yöneticileri ile bir araya gelinmiştir.

              Bu  toplantılar  vasıtasıyla  illerde  yaşayan  vatandaşların  sorunlarının  yerinde  dinlenilmesi  ile
              sorunlarına  çözüm  bulunabileceği  konusundaki  güvenlerinin  artırılması  hedeflenmiştir.  Halk
              buluşmaları kapsamında Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve beraberindeki heyet, gidilen illerdeki
              vatandaşlarla  ikinci  gün  öğleden  sonra  gerçekleştirilen  ana  toplantılarda  bir  araya  gelmiştir.
              Toplantılarda, katılımcılara yönelik olarak Kurumumuzun tanıtım filmi sunulmuş, tanıtım çantaları
              dağıtılmış, katılımcıların Kurumumuz ile ilgili  görüşlerini ölçmek amacı ile hazırlanan anketler
              iletilmiş ve değerlendirme yapılmak üzere toplanmıştır.

              Açılış  konuşmalarından  sonra,  toplantının  ikinci  bölümünde  katılımcıların  idare  ile  yaşadıkları
              sorunlar  veya  KDK’dan  beklentileri  hakkında  5’er  dakikalık  süreyle  konuşma  imkânı  verilen
              “Serbest  Kürsü”  bölümü  gerçekleştirilmiştir.  İllerde  serbest  kürsüde  ortalama  30  vatandaş  söz

                                                                                                         151
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160