Page 155 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 155
Ombudsmanlıklar, ileri demokrasilerde etkin işleyen kurumlardan olup bugün gelinen noktada
ülkelerin demokrasi standardının göstergesi haline gelmiştir. Toplumsal duyarlılığın idari
mekanizmaya taşınması işleviyle birlikte değerlendirildiğinde bu Kurumun ülkemizde kurulması ve
faaliyete başlaması kadar, kamu yönetimi anlayışımıza yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin
artırılması da önemlidir.
Diğer yandan son yıllarda yaşanan gelişmeler, hem kamu yönetiminin işleyişinde hem de yönetim
vatandaş ilişkilerinde yeni bir yaklaşımı beraberinde getirmiş ve bireyler artık, kendilerine hizmet
veren kurumların daha aktif, daha hızlı, daha açık, daha doğru ve daha az maliyetle çalışmalarını
istemekte ve beklemektedirler.
Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını Türkiye’de
bir kültür haline getirme hedefi bulunan Kurumumuz, “İyi Yönetim İlkeleri”ni kendine esas
almıştır. Yönetim ve karar alma süreçlerini tüm paydaşların iş birliği ve katılımı ile yapmakta,
uzlaşmacı, saydam, hesap verebilir, etkili ve sorumlu bir yönetim anlayışı içerisinde faaliyet
göstermektedir.
Bu kapsamda, gerçek kişilerin gerek idarelerle yaşamış oldukları sorunların giderilmesinde
Kurumumuzun bir çözüm mekanizması olarak görülmesinin sağlanması gerekse vatandaş
taleplerinin en net şekilde alınması amacıyla; yıllık raporumuzun üst başlıklarında da bazılarının yer
aldığı sempozyum, konferans, bölgesel ve iletişim toplantıları, panel, çalıştay vb. organizasyonlar
ile yazılı, görsel ve sosyal medya kanalıyla yıl içerisinde birçok etkinlik ve faaliyet
gerçekleştirilmiştir.
A. OMBUDSMANLIK HALK BULUŞMALARI VE İL ÇALIŞMA
ZİYARETLERİ
Vatandaş ile idareler arasında köprü görevi ifa eden Kurumumuz; Ombudsmanlığın tanıtımı,
vatandaşların Kurumumuza hangi durumlarda ve hangi usullerde başvuru yapabilecekleri,
Kurumumuzun işleyişi ve çalışmaları hakkında bilgilendirilmektedir. İldeki idareciler ve o ilde
hizmet alan insanları temsil eden kişiler aynı salonda buluşturularak illerde yaşanmakta olan
sıkıntıların ilin yöneticileri tarafından Ombudsman hakemliğinde dinlenmesi ve bu sorunlara çözüm
bulmak için harekete geçilmesi amaçlarıyla gerçekleştirilen “Ombudsman Halkla Buluşuyor” temalı
bölgesel toplantılara 2019 yılında da devam edilmiştir. Bu kapsamda, 21 Ocak- 27 Şubatta
Konya’da 12 Martta Çanakkale’de, 18 Martta Düzce ve Sakarya’da, 21 Martta Isparta ve
Burdur’da, 27 Martta Çorum’da, 28 Martta Çankırı’da, 16 Nisanda Erzurum’da, 17 Nisanda
Ağrı’da, 29-30 Nisanda Adana’da, 29 Mayısda Batman illerinde vatandaş, STK, kanaat
önderleri, muhtarlar ve ilin yöneticileri ile bir araya gelinmiştir.
Bu toplantılar vasıtasıyla illerde yaşayan vatandaşların sorunlarının yerinde dinlenilmesi ile
sorunlarına çözüm bulunabileceği konusundaki güvenlerinin artırılması hedeflenmiştir. Halk
buluşmaları kapsamında Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve beraberindeki heyet, gidilen illerdeki
vatandaşlarla ikinci gün öğleden sonra gerçekleştirilen ana toplantılarda bir araya gelmiştir.
Toplantılarda, katılımcılara yönelik olarak Kurumumuzun tanıtım filmi sunulmuş, tanıtım çantaları
dağıtılmış, katılımcıların Kurumumuz ile ilgili görüşlerini ölçmek amacı ile hazırlanan anketler
iletilmiş ve değerlendirme yapılmak üzere toplanmıştır.
Açılış konuşmalarından sonra, toplantının ikinci bölümünde katılımcıların idare ile yaşadıkları
sorunlar veya KDK’dan beklentileri hakkında 5’er dakikalık süreyle konuşma imkânı verilen
“Serbest Kürsü” bölümü gerçekleştirilmiştir. İllerde serbest kürsüde ortalama 30 vatandaş söz
151