Page 528 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 528

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               -  17-18-19 Aralık 2019, Ergen Grupların Eğitimi,

               -  18 Aralık 2019, Kadın Dayanışma  Vakfı tarafından düzenlenen "Yoksulluk
                  Nafakası Araştırması" raporu ve Barolarla yürütülen çalışmalara dair deneyimlerin
                  paylaşılacağı kapanış toplantısı,
               -  26 Aralık 2019, Adalet Bakanlığı tarafından düzenlenen "Yeni İnsan Hakları Eylem
                  Planı Değerlendirme Toplantısı",
               -  2019  Yılı içerisinde Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından birden fazla
                  düzenlenen "Uyum Strateji Belgesi Değerlendirme Toplantısı".
               10.3. HALKLA İLİŞKİLER

               Ombudsmanlıklar, ileri demokrasilerde etkin işleyen kurumlardan olup, bugün gelinen
               noktada ülkelerin demokrasi standardının göstergesi haline gelmiştir.  Toplumsal
               duyarlılığın idari mekanizmaya taşınması işleviyle birlikte değerlendirildiğinde bu
               Kurumun ülkemizde kurulması ve faaliyete başlaması kadar, kamu yönetimi anlayışımıza
               yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin artırılması da önemlidir.
               Diğer yandan son yıllarda yaşanan gelişmeler, hem kamu yönetiminin işleyişinde hem
               de yönetim vatandaş ilişkilerinde yeni bir yaklaşımı da beraberinde getirmiştir. Bireyler
               artık, kendilerine hizmet veren kurumların daha aktif, daha hızlı, daha açık, daha doğru
               ve daha az maliyetle çalışmalarını istemekte ve beklemektedir.
               Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını
               Türkiye’de bir kültür haline getirme hedefi bulunan Kurumumuz, “İyi  Yönetişim
               İlkeleri”ni kendine esas almıştır. Yönetim ve karar alma süreçlerini tüm paydaşların iş
               birliği ve katılımı ile yapmakta, uzlaşmacı, saydam, hesap verebilir, etkili ve sorumlu bir
               yönetim anlayışı içerisinde faaliyet göstermektedir.
               Bu kapsamda, gerçek kişilerin gerek idarelerle yaşamış oldukları sorunların giderilmesinde
               Kurumumuzun bir çözüm mekanizması olarak görülmesinin sağlanması gerekse
               vatandaş taleplerinin en net şekilde alınması amacıyla; yıllık raporumuzun üst
               başlıklarında da bazılarının yer aldığı sempozyum, konferans, bölgesel ve iletişim
               toplantıları, panel, çalıştay vb. organizasyonlar ile yazılı, görsel ve sosyal medya kanalıyla
               yıl içerisinde birçok etkinlik ve faaliyet gerçekleştirilmiştir.
               10.3.1. Ombudsmanlık Halk Buluşmaları ve İl Çalışma Ziyaretleri
               Vatandaşın hak arama  kültürünü  geliştirerek;  idarenin kaliteli  hizmet standardını
               arttırmaya çalışan Kamu Denetçiliği  Kurumuna  daha  fazla işlerlik  kazandırmak
               amacıyla  Türkiye  genelinde son üç yıldır Trabzon,  Bursa,  Eskişehir,  Şanlıurfa,
               Konya,  İzmir,  Gaziantep, Ordu,  Erzurum,  Antalya,  Van, Kayseri, Tunceli, Giresun,
               Adana, Hakkari,  Niğde, Malatya, Ardahan, Kars, Şırnak, Bilecik, Manisa, Aydın, ve
               Denizli dahil olmak  üzere  toplam 68 ilde  gerçekleştirilen  “Ombudsman  Halkla
               Buluşuyor” temalı bölgesel toplantılar ile İl çalışma toplantıları,  Kurumun  bürokrasi




                                                                        2019 YILLIK RAPOR  527
   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533