Page 528 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 528
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
- 17-18-19 Aralık 2019, Ergen Grupların Eğitimi,
- 18 Aralık 2019, Kadın Dayanışma Vakfı tarafından düzenlenen "Yoksulluk
Nafakası Araştırması" raporu ve Barolarla yürütülen çalışmalara dair deneyimlerin
paylaşılacağı kapanış toplantısı,
- 26 Aralık 2019, Adalet Bakanlığı tarafından düzenlenen "Yeni İnsan Hakları Eylem
Planı Değerlendirme Toplantısı",
- 2019 Yılı içerisinde Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından birden fazla
düzenlenen "Uyum Strateji Belgesi Değerlendirme Toplantısı".
10.3. HALKLA İLİŞKİLER
Ombudsmanlıklar, ileri demokrasilerde etkin işleyen kurumlardan olup, bugün gelinen
noktada ülkelerin demokrasi standardının göstergesi haline gelmiştir. Toplumsal
duyarlılığın idari mekanizmaya taşınması işleviyle birlikte değerlendirildiğinde bu
Kurumun ülkemizde kurulması ve faaliyete başlaması kadar, kamu yönetimi anlayışımıza
yerleşmesi ve toplumdaki etkinliğinin artırılması da önemlidir.
Diğer yandan son yıllarda yaşanan gelişmeler, hem kamu yönetiminin işleyişinde hem
de yönetim vatandaş ilişkilerinde yeni bir yaklaşımı da beraberinde getirmiştir. Bireyler
artık, kendilerine hizmet veren kurumların daha aktif, daha hızlı, daha açık, daha doğru
ve daha az maliyetle çalışmalarını istemekte ve beklemektedir.
Toplumda hak arama kültürünü geliştirmeye çalışan ve hukukun üstünlüğü anlayışını
Türkiye’de bir kültür haline getirme hedefi bulunan Kurumumuz, “İyi Yönetişim
İlkeleri”ni kendine esas almıştır. Yönetim ve karar alma süreçlerini tüm paydaşların iş
birliği ve katılımı ile yapmakta, uzlaşmacı, saydam, hesap verebilir, etkili ve sorumlu bir
yönetim anlayışı içerisinde faaliyet göstermektedir.
Bu kapsamda, gerçek kişilerin gerek idarelerle yaşamış oldukları sorunların giderilmesinde
Kurumumuzun bir çözüm mekanizması olarak görülmesinin sağlanması gerekse
vatandaş taleplerinin en net şekilde alınması amacıyla; yıllık raporumuzun üst
başlıklarında da bazılarının yer aldığı sempozyum, konferans, bölgesel ve iletişim
toplantıları, panel, çalıştay vb. organizasyonlar ile yazılı, görsel ve sosyal medya kanalıyla
yıl içerisinde birçok etkinlik ve faaliyet gerçekleştirilmiştir.
10.3.1. Ombudsmanlık Halk Buluşmaları ve İl Çalışma Ziyaretleri
Vatandaşın hak arama kültürünü geliştirerek; idarenin kaliteli hizmet standardını
arttırmaya çalışan Kamu Denetçiliği Kurumuna daha fazla işlerlik kazandırmak
amacıyla Türkiye genelinde son üç yıldır Trabzon, Bursa, Eskişehir, Şanlıurfa,
Konya, İzmir, Gaziantep, Ordu, Erzurum, Antalya, Van, Kayseri, Tunceli, Giresun,
Adana, Hakkari, Niğde, Malatya, Ardahan, Kars, Şırnak, Bilecik, Manisa, Aydın, ve
Denizli dahil olmak üzere toplam 68 ilde gerçekleştirilen “Ombudsman Halkla
Buluşuyor” temalı bölgesel toplantılar ile İl çalışma toplantıları, Kurumun bürokrasi
2019 YILLIK RAPOR 527