Page 529 - 2019 Yıllık Rapor web
P. 529
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
ve toplumsal hayat içerisindeki rolünün daha iyi anlaşılması ve idare, vatandaş ve Kurum
arasında ortak bir anlayış bağının kurulması yönünde önemli bir işlev üstlenmektedir.
Toplantılar kapsamında, amaç, kamu hizmetlerinin işleyişini yerinde görmek, STK’lar
ile kamu kurum ve kuruluşları arasındaki iş birliğini sağlamak, insan haklarının ve hak
arama kültürünün geliştirilmesine katkıda bulunmak ve Ombudsmanlık müessesesinin
tanıtımı amacıyla Kamu Denetçiliği Kurumunun işleyişi ve çalışmaları hakkında gidilen
iller genelinde katılımcılara bilgi sunmak ve illerde yaşayan kişilerin sorunlarının
yerinde dinlenilmesi suretiyle sorunlarına çözüm bularak farkındalık oluşturmaktır.
Bu kapsamda; “Ombudsman Halkla Buluşuyor” temalı bölgesel toplantılar ile
• Vali ve Belediye Başkanı başta olmak üzere ilin önde gelen yöneticileri
ziyaret edilerek yetkililerden o ilin temel sorunları konusunda genel bilgiler elde
edilmektedir.
• Kamu Denetçiliği Kurumu hakkında yetkililere bilgilendirmede bulunulmaktadır.
• Ticaret ve sanayi odaları, üniversiteler, Barolar, Adliye ve ilin önde gelen sivil
toplum kuruluşları ile bir araya gelinerek o ilin vizyonuna yönelik genel çerçeve
çizilmektedir.
• Ziyaret edilen illerin önemli ve tanınan televizyon, gazete, internet medya
temsilcilerine konuk olunup, il toplantıları hakkında da bilgi vererek Kamu
Denetçiliği Kurumunun tanıtımını gerçekleştirilmektedir.
• İllerde bulunan ulusal ve yerel basının temsilcileriyle kahvaltılı toplantılarda
bir araya gelinerek basın mensuplarına Kamu Denetçiliği Kurumu hakkında bilgi
verilmekte ve gidilen ilin sorunları basının gözüyle anlamaya çalışılmaktadır.
• STK ve muhtarları bilgilendirme ve serbest kürsü bölümünde ise konuşmacı
olarak başta muhtarlar olmak üzere, ilin yerel yönetim temsilcilerine söz verilerek
onların sorunlarının birinci elden dinlenmesi ve takip edilmesi sağlanmaktadır.
• Bu toplantılarda muhtarlar ve STK temsilcileri yanında ilin kamu kurum ve
kuruluşlarının yöneticilerini de davet etmek suretiyle vatandaş ile idare
arasında köprü görevi görülmekte, vatandaşın şikâyet ve talepleri yeri geldiğinde
idarecilere doğrudan iletilecekleri bir ortam oluşturulmaktadır.
• Konuşmacılardan kürsüde gündeme getirdikleri şikâyet ve talepler somut ise orada,
çözülmesi mümkün değil ise toplantı salonu dışında oluşturulan başvuru ve
şikâyet masalarına yönlendirilmekte ve bu masalarda her denetçiliğin görev alanına
giren konularda görevlendirilen uzmanlar tarafından talepler dinlenmekte,
kişilere açıklayıcı bilgiler verilerek şikâyetlerini yazılı olarak almak suretiyle
incelemeye dahil edilmektdir.
• İllerdeki kamu hizmetlerinin işleyişi ve kalitesi yerinde görülmekte ve
denetlenmektedir.
528 2019 YILLIK RAPOR