Page 173 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 173

Kamu  Denetçiliği  Kurumu,  etkin  bir  şikâyet  mekanizmasıyla  idarelerin  hukuka  ve  hakkaniyete
              aykırı uygulamalarına karşı bireyi korumak ve kamu hizmetlerinin insan hakları ile iyi yönetim
              ilkeleri  çerçevesinde  yürütülmesine  katkı  sağlamak  misyonu  ile  yedi  yılı  aşkın  bir  süredir
              faaliyetlerini yürütmektedir.

              Bu yedi yıllık sürece bakıldığında; özellikle hak arama kültürünün yaygınlaştırılması maksadıyla
              girişilen  faaliyetler  sonucunda  bireyler  nezdinde  başlarda  çok  düşük  olan  Kurum  tanınırlığı  ve
              bilinirliği üst seviyelere kadar çıkarılmıştır. Bunun için öncelikle, Kurumumuza yapılan her bir
              başvuru  titizlikle  incelenmiş  ve  kararlarımız  ayrıntılı  bir  şekilde  kaleme  alınmıştır.  Yine
              Kurumumuza ulaşarak sıkıntılarını ileten kişilere hukuki yardımda bulunularak yol gösterilmiştir.
              İlave  olarak,  başta  “Ombudsman  Halkla  Buluşuyor”  temalı  toplantılar  olmak  üzere  her  fırsatta
              bireyler ile bir araya gelinerek sorunlarının çözümüne katkıda bulunulmuştur.  Böylece vatandaşın
              yanında ve vatandaş odaklı çalışan bir kurum olduğu gösterilmekle tanınırlığımız artmıştır.

              Ayrıca  üniversiteli  öğrencilere  yönelik  konferanslar  verilmesi  ve  üniversite  topluluklarının
              kurulmasının teşvik edilmesi aracılığıyla genç neslin hak arama kültürünün gelişmesine katkıda
              bulunulmaya  çalışılmıştır.  Yine  okullara  gerçekleştirilen  ziyaretler,  yarışma  programları  gibi
              uygulamalar ile ortaokul ve ilkokul öğrencilerine de ulaşılmıştır.

              Bununla birlikte, her geçen yıl artan başvuru, verilen kararlar ve karşılıklı ziyaretler vasıtasıyla
              kamu kurum ve kuruluşlarıyla iyi ilişkiler kurulmuştur. Medya ve sivil toplum kuruluşları ile iş
              birliği ve fikir alış verişine dayalı bağlantılar tesis edilmiştir.

              Tüm bu faaliyetler sonucunda, sekizinci yılında Kamu Denetçiliği Kurumu, Türkiye’nin en etkin ve
              etkili mekanizması haline gelerek kuruluş dönemini ardında bırakmıştır.

              Kurumumuzun 2020 yılının ilk yarısında gerçekleştirdiği faaliyetlere ve gelişmelere bakıldığında
              ise;

                   Kurumumuza 2020 yılının ilk altı ayında 76.281 başvuru yapılmıştır. 2013-2019
                     yılları arasında toplam başvuru sayısı ise 80.535’tir. Bu artışta, 3 kamu bankasının
                     verdiği  temel  destek  kredilerine  ilişkin  yapılan  67.481  adet  başvurunun  etkisi
                     büyüktür.

                   Kurumumuz,  Devletle  vatandaş  arasındaki  uyuşmazlıklarda  arabuluculuk  ve
                     uzlaşma usulleriyle mahkemesiz barışçı  çözüm yolu  bulmaktadır. Bu kapsamda
                     1.411 adet başvuru idare ile vatandaş arasında uzlaşı sağlamak suretiyle dostane
                     yollarla çözüme kavuşturulmuştur.

                   Yine 2020  yılının ilk altı ayında 53.922 adet tavsiye kararı verilmiştir. Tavsiye
                     Kararı  verilmiştir.  Tavsiye  Kararlarımızın  etkin  takibi  sağlanmaya  çalışılmıştır.
                     Tavsiye kararlarımıza uyum oranı 2013 yılında %20 olarak gerçekleşmişken; 2017
                     yılında  %65’e,  2018  yılında  %70’e,  2019  yılında  ise  %75’e  yükselmiştir.2020
                     yılının ilk altı ayı sonu itibariyle ise tavsiye kararlarımıza uyum oranı %80,30’dur.

                   2020 yılının ilk altı ayında sorunu olan vatandaşlar ile  yüz yüze veya telefonla
                     gerçekleştirilen toplamda 45.835 adet görüşme sonucunda onlara hukuki yardımda
                     bulunulmuş ve yol gösterilmiştir.


                                                                                                         164
   168   169   170   171   172   173   174   175   176