Page 37 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 37

Tablo 16: 2020 Yılının İlk 6 Ayında Yılı Dosya Verileri
                                                                         2020 (30 Haziran)
                  2019 Yılından       2020 (30 Haziran)                                        İşlemi Devam
                 Devreden Dosya       Yılında Dağıtılmış    Toplam            Yılında          Eden Dosya
                      Sayısı             Dosya Sayısı                     Sonuçlandırılan         Sayısı
                                                                           Dosya Sayısı

                      3.830                 76.281           80.111           63.606             16.505

              Kurumumuza yapılan şikâyet başvurularının incelenmesi neticesinde Kurumumuzca aşağıda yer
              alan kararlar verilmektedir.
                   Başvurunun Geçersiz Sayılması
                   Birleştirme Kararı
                   Ayırma Kararı
                   Gönderme Kararı
                   İncelenemezlik Kararı
                   Dostane Çözüm Kararı
                   Karar Verilmesine Yer Olmadığına Dair Karar
                   Ret Kararı
                   Kısmen Tavsiye Kısmen Ret Kararı
                   Tavsiye Kararı
              Kurumumuz tarafından görev alanına girmeyen, şikâyet başvurusunda bulunması gereken kanunun
              öngördüğü  zorunlu  hususları  barındırmayan,  belli  bir  konuyu  içermeyen,  yargı  organlarında
              görülmekte olan veya yargı organlarınca karara bağlanmış uyuşmazlıklara ilişkin olan, sebepleri,
              konusu  ve  tarafları  aynı  olanlar  ile  daha  önce  sonuçlandırılan  başvurular  için  “İncelenemezlik
              Kararı”  verilmektedir.

              Kurumumuza  başvuruda  bulunulabilmesi  için,  2577  sayılı  İdari  Yargılama  Usulü  Kanunu’nda
              öngörülen  idari  başvuru  yolları  ile  özel  kanunlarda  yer  alan  zorunlu  idari  başvuru  yollarının
              tüketilmesi gerekmektedir. İdari başvuru yolları tüketilmeden yapılan başvurular için “Gönderme
              Kararı” verilip, söz konusu başvuru ilgili idareye gönderilmektedir.

              Kamu  Denetçiliği  Kurumu  Kanununun  Uygulanmasına  İlişkin  Usul  ve  Esaslar  Hakkında
              Yönetmeliğin 34’üncü maddesi uyarınca, şikâyetçinin başvurusundan vazgeçmesi, şikâyetçi gerçek
              kişi ise ölümü veya tüzel kişi ise tüzel kişiliğinin sona ermesi, şikâyet konusu talebin ilgili idare
              tarafından yerine getirilmesi, inceleme ve araştırma devam ederken şikâyet konusu hakkında dava
              açılması  durumlarında  Kurumumuz  tarafından  “Karar  Verilmesine  Yer  Olmadığına  İlişkin
              Karar” verilmektedir.

              Öte yandan Kurumumuza vatandaş tarafından şikâyet başvurusu yapıldığında, ilgili Kamu Denetçisi
              veya uzman idarenin  yöneticileriyle görüşmeler  gerçekleştirmekte ve  şikâyet  konusunu çözüme
              kavuşturulabilmekte, bu süreç karara dönüştürülürken ise ‘’Karar Verilmesine Yer Olmadığına
              Dair Karar”  verilmekteydi.
              Ancak, Kurumumuzun kuruluş amacı ve var olma sebebi dostane çözüm aramak ve bulmaktır. Bu
              doğrultuda  Kurumun  yapmış  olduğu  katkı  ve  hizmetlerin  düzgün  ifade  edilmesini  ve  bunun
              istatistiklere doğru yansıtılmasını teminen “Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
              İlişkin  Usul  ve  Esaslar  Hakkında  Yönetmelikte  Kurumumuzun  kuruluş  amacı  doğrultusunda
              “Dostane Çözüm Kararı” eklenmiş “02.03.2017 tarihli ve 29995 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan
              değişiklik ile de bahse konu hüküm yürürlüğe girmiştir.


                                                                                                           28
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42