Page 119 - KDK
P. 119
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
mezuniyetinin sağlanarak mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Başvurunun inceleme ve araştırma aşamasında; ilgili üniversiteden bilgi-belge talep
edilmiş, cevaben alınan yazı ve eklerinde; “Öğrencinin durumunun Anabilim dalının
teklifi ile Enstitü Yönetim Kurulu tarafından görüşüldüğü; öğrencinin mağduriyeti
göz önünde alındığında, sehven verilen notunun düzletilerek mezun edilmesine karar
21
verildiği belirtildiğinden başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Sosyal Yardım Talebinin Sonuçlandırılması
Başvuran özetle; sosyal ve ekonomik destek için Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma
Vakfına müracaat ettiğini, şartları uymasına rağmen reddedildiğini, sebebinin
açıklanmadığını, bir sürü belge istediklerini ve bunları verdikleri halde taleplerinin yine
reddedildiğini, hiçbir açıklama yapılmadığını, okullar açıldığında yine zorluk çekeceğini
belirterek yardım talep etmiştir.
Başvuru ile ilgili detay bilgilerin alınması amacıyla Aksaray Sosyal Yardımlaşma ve
Dayanışma Vakfı yetkilileriyle bir dizi telefon görüşmesi yapılmış, başvuruya konu
sosyal yardım talebinin muhtaçlık sınırından kaynaklı ret gerekçesi öğrenilmiştir.
Başvuran çocuğun durumu ve talebi hakkında bilgi verilmiş, alternatif sosyal yardım
veya eğitim bursu olanaklarının bulunup bulunmadığı sorulmuştur. Bu görüşmeler
doğrultusunda Vakıf yetkilileri tarafından ilde bulunan STK ile yapılan görüşmeler
sonucunda 12 aylık süreyle eğitim yardımı alınabileceği anlaşılmış ve bursun bağlanması
aşamasında Kurumumuza bildirileceği belirtilmiştir. Nitekim Aksaray Valiliğinin yazısı
ile başvurana burs ödemesinin sağlandığı Kurumumuza bildirilmiştir.
Korunmaya muhtaç çocuklarla ilgili bu başvuruda, Aksaray Valiliği Sosyal Yardımlaşma
ve Dayanışma Vakfı yetkililerinin, vakaya yönelik çocuk dostu bir yaklaşım ve hassasiyet
göstererek başvurunun makul sürede dostane çözüm sağlamasına yönelik gayretlerinin,
idarenin hem çocuk hakları alanında Ombudsman ile aktif işbirliği yapması hem de iyi
yönetim ilkeleri doğrultusunda esnek ve vatandaş odaklı çözüm sunan bir örnek teşkil
22
etmesi bakımından memnuniyetle karşılanmış ve Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Konut Kredisi Geri Ödeme Taksit Sayısının Yeniden Belirlenmesi
Kurumumuza yapılan başvuruda başvuran, faizsiz konut kredisi kullandığını, ancak
geri ödemesinin 120 taksit değil 40 taksit üzerinden hesaplandığını, kendisi ile aynı
şartlarda bulunan ve Kurumumuzca tavsiye kararı verilen bir başka şahsın durumu ile
ilgili olarak idare tarafından tavsiye kararına uyulduğunu iddia ederek emsal karara
uyulduğu şekilde kendi kredisinin de yeniden hesaplanması talebiyle Kurumumuza
başvuruda bulunmuştur.
21 2020/4412 numaralı başvuru hakkında verilen 18.04.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
22 2020/63264 numaralı başvuru hakkında verilen 06.11.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
118 2020 YILLIK RAPOR