Page 117 - KDK
P. 117
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
kapatılması talebinde bulunduğunu, ancak başvurusuna cevap verilmediğini belirterek
mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.
Başvuruya ilişkin olarak Kurumumuzca yapılan bilgi ve belge talebine istinaden Sosyal
Güvenlik Kurumu Başkanlığı Sigorta Pirimleri Genel Müdürlüğünün cevabi yazısında;
yapılan inceleme neticesinde başvuranın askerlik borçlanması ödeme kayıtlarının
Kurum kayıtlarında yer aldığının görüldüğü, sigortalının askerlik borçlanması yapmış
olduğu döneme ilişkin hizmet sürelerinin sigortalılık tescil ve hizmet kayıtlarına
17
işlendiği belirtildiğinden Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Taşınmaz Üzerine Yatırım Yapabilme İzni Verilmesi
Başvuran, 2010 yılı içerisinde Hazineye ait bir taşınmazı satın aldığını, ilgili belediye
başkanlığı tarafından imar planı alanı içerisinde bulunduğu belirtilen taşınmaza inşaat
ruhsatı verildiğini, Kültür Varlıkları Koruma Kurulu kararıyla önce 1. derece daha
sonra itirazları doğrultusunda 3. derece sit alanı olarak belirlenen bölge için yapılması
gereken Koruma Amaçlı İmar planının ilgili idare tarafından yapılmadığını, yapmış
oldukları yatırımların atıl kaldığını ve bu sebeple zarar ettiklerini, ayrıca bu taşınmaz ile
ilgili olarak usulsüz olarak tahakkuk eden emlak vergilerini ödemek zorunda kaldığını
belirterek mağduriyetinin giderilmesini Kurumumuzdan talep etmiştir.
Başvuruya konu şikâyetin çözümü amacıyla ilgili idarelerden yazılı olarak bilgi ve belge
talebinde bulunulmuş, ayrıca şikâyete konu sorunun çözümü amacıyla idare dostane
çözüme davet edilmiştir. Belediyenin cevabi yazısında özetle; sehven tahakkuk eden ve
ödenen emlak vergilerinin, başvuranın belediye başkanlığına olan borçlarından mahsup
edildiği, Eskişehir Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Müdürlüğünün yazısında ise
başvuranın yatırım yapmasına engel bir durumun olmadığı belirtildiğinden başvuru
18
hakkında Dostane Çözüm Kararı verilmiştir.
Sağlık Raporunda Yer Alan Engel Oranının Yeniden Belirlenmesi
Başvuran, CİMER aracılığıyla Sağlık Bakanlığından bilgi talebinde bulunduğunu, aynı
hastaneden kendisine verilen raporlarda ilk raporun oranın %37, ikinci raporun oranın
%1 olduğunu, iki raporun veriliş tarihi arasında 9 ay olduğunu ve sağlığının her geçen
gün daha da kötüye gittiğini, CİMER üzerinden onlarca kez istek, şikâyet ve talepte
bulunmasına rağmen yardım edilmediğini beyan ederek, mağduriyetinin giderilmesini
talep etmiştir.
Başvurunun dostane yolla çözüme kavuşturulması amacıyla, başvuruya konu hastane
yetkilileriyle irtibata geçilerek, raporlar arasındaki farklılığın neden kaynaklandığı
hususu sorulmuş, idare tarafından yapılan inceleme sonucunda ise başvuranın yeniden
sağlık kuruluna girmesinin sağlanacağı bilgisi Kurumumuza iletilmiştir. Bu kapsamda,
17 2020/249 numaralı başvuru hakkında verilen 03.04.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
18 2020/2441 numaralı başvuru hakkında verilen 08.04.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
116 2020 YILLIK RAPOR