Page 242 - KDK
P. 242

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               olduklarını  ifade  ederek veliyi  tanıdığını,  veli ile  görüşüp bilgileri aktaracağını ve
                                                       60
               sorunun çözülmesini sağlayacağını belirtmiştir .
               7.3.1.11. Çocuğun Eğitim Hakkına Erişimi Bağlamında Toplu Taşıma
               Kullanımı

               Başvuran özetle, sabahları okula yetişebilmek için 7’de uyandığını, okulunun saat 9’da
               başladığını, sadece 2,5 km uzaklıkta olduğunu, buna rağmen okula 30-45 dakika
               içinde gidebildiğini çünkü otobüslerin sabahları çok dolu olduğunu, okul saatlerine
               göre ve okul güzergahları üstünden giden yalnızca öğrenciler için otobüslerin hizmete
               girmesini istediğini, öğrenciler olarak eve dönerken de aynı sıkıntıları çektiklerini,
               okuldan 15:30’da çıktığı halde eve varışının saat 17:00’yi bulduğunu, bu konuda çoğu
               öğrenciyle aynı tür sorunları yaşadığını, ulaşımın çok sıkıntılı ve zaman alıcı olduğunu,
               eve geldiğinde yorgun ve ders çalışamayacak halde olduklarını belirterek yardım talep
               etmiştir.
                                                                          61
               İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca Gönderme Kararına  cevabi yazıda
               özetle; sefer artırımı talep edilen güzergahta 89YB hattında 4 araç ile günde 21 sefer
               düzenlendiği, seferlerin okulların giriş çıkış saatlerine uygun olduğu, ayrıca belirtilen
               okula 300 metre mesafede bulunan Atakent Mahallesi durağından kalkan 98AB
               hattının günde 12 araçla toplam 125 seferle hizmet verdiği bildirilmiştir.
               7.3.1.12.  Çocuğun  Eğitim  Hakkının  Fırsat Eşitliği  Temelinde  Sağlanması
               Bağlamında İkili Eğitim Uygulamasının Dezavantajları

               Başvuran çocuk, kardeşinin 1. sınıf eğitimi gördüğünü, bina yetersizliğinden dolayı
               sene başında öğrencileri sabahçı ve öğlenci olarak ayırdıklarını; ikinci dönem bu
               durumun değişeceğini belirttiklerini, ancak değişmediğini, söz konusu uygulamanın adil
               olmadığını; öğlenci olan çocukların okulda düzenlenen hiçbir etkinliğe katılamadığını,
               tüm velilerin kendilerine verilen sözün tutulmasını beklediğini belirtmiş ve gerekenin
               yapılması talebinde bulunmuştur. Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin ilgili hükümleri
               kapsamında  eğitimde  fırsat  eşitliğinin  sağlanması  ve  çocukların  okulda  düzenlenen
               etkinliklerden eşit şekilde faydalanabilmeleri amacıyla gelecek eğitim-öğretim dönemi
               için başvurunun değerlendirilmesi, çocuğa gerekli açıklamaların yapılması amacıyla
                                                            62
               başvuru Milli Eğitim  Bakanlığına  gönderilmiştir .  İdareden gelen  cevabi yazı
               incelendiğinde, başvuru hakkında inceleme yapıldığı, yapılan inceleme neticesinde,
               ilgili okulun riskli yapı konumunda olması nedeniyle yıkım kararı alınmış olan A blok
               binasının yerine yeni bina yapılıncaya kadar zorunlu olarak 2019-2020 eğitim-öğretim
               yılından itibaren başlanmış olan zorunlu ikili eğitim-öğretim uygulamasının, eğitimde
               fırsat eşitliğinin sağlanması ve çocukların okulda düzenlenen etkinliklerden eşit şekilde
               faydalanabilmeleri amacıyla 2019-2020 eğitim-öğretim yılında sabahçı olan sınıfların

               60  2020/5467 numaralı başvuru hakkında verilen 03.04.2020 tarihli Gönderme Kararı
               61  2019/22337 numaralı başvuru hakkında verilen 23.01.2020 tarihli Gönderme Kararı
               62  2020/2100 numaralı başvuru hakkında verilen 09.04.2020 tarihli Gönderme Kararı


                                                                        2020 YILLIK RAPOR  241
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247