Page 242 - KDK
P. 242
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
olduklarını ifade ederek veliyi tanıdığını, veli ile görüşüp bilgileri aktaracağını ve
60
sorunun çözülmesini sağlayacağını belirtmiştir .
7.3.1.11. Çocuğun Eğitim Hakkına Erişimi Bağlamında Toplu Taşıma
Kullanımı
Başvuran özetle, sabahları okula yetişebilmek için 7’de uyandığını, okulunun saat 9’da
başladığını, sadece 2,5 km uzaklıkta olduğunu, buna rağmen okula 30-45 dakika
içinde gidebildiğini çünkü otobüslerin sabahları çok dolu olduğunu, okul saatlerine
göre ve okul güzergahları üstünden giden yalnızca öğrenciler için otobüslerin hizmete
girmesini istediğini, öğrenciler olarak eve dönerken de aynı sıkıntıları çektiklerini,
okuldan 15:30’da çıktığı halde eve varışının saat 17:00’yi bulduğunu, bu konuda çoğu
öğrenciyle aynı tür sorunları yaşadığını, ulaşımın çok sıkıntılı ve zaman alıcı olduğunu,
eve geldiğinde yorgun ve ders çalışamayacak halde olduklarını belirterek yardım talep
etmiştir.
61
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığınca Gönderme Kararına cevabi yazıda
özetle; sefer artırımı talep edilen güzergahta 89YB hattında 4 araç ile günde 21 sefer
düzenlendiği, seferlerin okulların giriş çıkış saatlerine uygun olduğu, ayrıca belirtilen
okula 300 metre mesafede bulunan Atakent Mahallesi durağından kalkan 98AB
hattının günde 12 araçla toplam 125 seferle hizmet verdiği bildirilmiştir.
7.3.1.12. Çocuğun Eğitim Hakkının Fırsat Eşitliği Temelinde Sağlanması
Bağlamında İkili Eğitim Uygulamasının Dezavantajları
Başvuran çocuk, kardeşinin 1. sınıf eğitimi gördüğünü, bina yetersizliğinden dolayı
sene başında öğrencileri sabahçı ve öğlenci olarak ayırdıklarını; ikinci dönem bu
durumun değişeceğini belirttiklerini, ancak değişmediğini, söz konusu uygulamanın adil
olmadığını; öğlenci olan çocukların okulda düzenlenen hiçbir etkinliğe katılamadığını,
tüm velilerin kendilerine verilen sözün tutulmasını beklediğini belirtmiş ve gerekenin
yapılması talebinde bulunmuştur. Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin ilgili hükümleri
kapsamında eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması ve çocukların okulda düzenlenen
etkinliklerden eşit şekilde faydalanabilmeleri amacıyla gelecek eğitim-öğretim dönemi
için başvurunun değerlendirilmesi, çocuğa gerekli açıklamaların yapılması amacıyla
62
başvuru Milli Eğitim Bakanlığına gönderilmiştir . İdareden gelen cevabi yazı
incelendiğinde, başvuru hakkında inceleme yapıldığı, yapılan inceleme neticesinde,
ilgili okulun riskli yapı konumunda olması nedeniyle yıkım kararı alınmış olan A blok
binasının yerine yeni bina yapılıncaya kadar zorunlu olarak 2019-2020 eğitim-öğretim
yılından itibaren başlanmış olan zorunlu ikili eğitim-öğretim uygulamasının, eğitimde
fırsat eşitliğinin sağlanması ve çocukların okulda düzenlenen etkinliklerden eşit şekilde
faydalanabilmeleri amacıyla 2019-2020 eğitim-öğretim yılında sabahçı olan sınıfların
60 2020/5467 numaralı başvuru hakkında verilen 03.04.2020 tarihli Gönderme Kararı
61 2019/22337 numaralı başvuru hakkında verilen 23.01.2020 tarihli Gönderme Kararı
62 2020/2100 numaralı başvuru hakkında verilen 09.04.2020 tarihli Gönderme Kararı
2020 YILLIK RAPOR 241