Page 241 - KDK
P. 241
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
çevrelerini de bilinçlendirmeleri istenmiştir. Bu bağlamda, bugüne kadar yürütülen
çalışmalar, ilgili mevzuat ve kılavuzlar çocuklar ile paylaşılmış; ayrıca çocuklara
okullarının mevcut durumu hakkında bilgi verilmiş; netice olarak hem çocuklar
hakları konusunda ayrıntılı olarak bilgilendirilmiş hem de sağlıklı beslenme konusunda
bilinçlendirilmiş ve teşvik edilmişlerdir.
7.3.1.9. Çocuğun Eğitim Hakkının Fırsat Eşitliği Temelinde Sağlanması
Bağlamında Akıllı Tahta Nakli
Başvuran çocuk, okulda akıllı tahta ile eğitim görmeyen tek sınıfın kendi sınıfları
olduğunu; diğer sınıflar beden eğitimi dersinde olduğu zamanlarda söz konusu
sınıflarda ders gördüklerini ancak bu durumdan da olumsuz etkilendiklerini belirtmiş
ve sınıflarına akıllı tahta sistemi kurulması talebinde bulunmuştur.
Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin ilgili hükümleri kapsamında eğitimde fırsat eşitliğini
sağlamak maksadıyla tasarlandığı anlaşılan ‘Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme
Hareketi’nden (Fatih Projesi) okuldaki diğer çocuklar ile eşit bir şekilde faydalanmak
isteyen çocuğun talebinin değerlendirilmesi talebiyle başvuru Milli Eğitim Bakanlığına
59
iletilmiştir . İdare tarafından gönderilen cevabi yazıdan, okulda muhakkikler tarafından
inceleme yapıldığı ve yapılan inceleme sonrasında okulda sınıf ihtiyacının tespit edildiği,
yeni bir kütüphane kurulması nedeniyle eski kütüphanenin sınıfa dönüştürüldüğü;
çocuğun eğitim gördüğü sınıfa etkileşimli tahta ihtiyacı için komisyon oluşturulduğu
ve ildeki derslik dışı alanlardaki etkileşimli tahtaların tespit edilerek okulun ilgili
sınıfına 29.01.2020 tarihinde tahta naklinin sağlandığı; böylece, çocukların eğitim
haklarının fırsat eşitliği temelinde güvence altına alınması amacına uygun olarak işlem
gerçekleştirildiği anlaşılmıştır.
7.3.1.10. Eğitim Hakkının Fırsat Eşitliği Temelinde Sağlanması Bağlamında
Uzaktan Eğitim Uygulaması
Başvuran çocuk özetle Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’nda uygulamaya giremediğini ifade
ederek yardım talep etmiştir.
Başvuru hakkında yapılan ön inceleme neticesinde başvuruda belirtilen telefon
numarasından yapılan aramaya veli cevap vermiş, özetle çocuğun başvurusundan
haberdar olmadığını, çocuğun müsait olmadığını, sorunu aktarabileceğini, bilgisayarın
virüs programı korumasından kaynaklı olarak bazı videoların EBA’dan açılmadığını, cep
telefonunda ise EBA’daki etkinliklere ulaşılamadığını ifade etmiştir.
Benzer başvurularda okul idaresi ile görüşülerek sorunun çözümüne yönelik destek
sağlanacağı hususunda veli bilgilendirilerek görüşme sonlandırılmıştır. Okul Müdür
Yardımcısı ile yapılan görüşmede ise sorun aktarılmış; kendisi EBA’da sorun yaşayan
öğrencileri için EBA’daki ödev içeriklerinden klasör oluşturduklarını, sorun yaşayan
öğrencilerle bunları paylaştıklarını, öğretmenlerin bu konuda öğrencilere destek
59 2020/393 numaralı başvuru hakkında verilen 10.02.2020 tarihli Gönderme Kararı
240 2020 YILLIK RAPOR