Page 241 - KDK
P. 241

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 çevrelerini de bilinçlendirmeleri istenmiştir. Bu bağlamda, bugüne kadar yürütülen
                 çalışmalar, ilgili mevzuat ve kılavuzlar çocuklar ile paylaşılmış; ayrıca çocuklara
                 okullarının mevcut durumu hakkında bilgi verilmiş; netice olarak hem çocuklar
                 hakları konusunda ayrıntılı olarak bilgilendirilmiş hem de sağlıklı beslenme konusunda
                 bilinçlendirilmiş ve teşvik edilmişlerdir.
                 7.3.1.9. Çocuğun Eğitim Hakkının Fırsat Eşitliği Temelinde Sağlanması
                 Bağlamında Akıllı Tahta Nakli

                 Başvuran çocuk, okulda  akıllı tahta ile eğitim görmeyen tek sınıfın kendi sınıfları
                 olduğunu; diğer sınıflar beden eğitimi dersinde olduğu zamanlarda söz konusu
                 sınıflarda ders gördüklerini ancak bu durumdan da olumsuz etkilendiklerini belirtmiş
                 ve sınıflarına akıllı tahta sistemi kurulması talebinde bulunmuştur.
                 Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin ilgili hükümleri kapsamında eğitimde fırsat eşitliğini
                 sağlamak maksadıyla tasarlandığı anlaşılan ‘Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme
                 Hareketi’nden (Fatih Projesi) okuldaki diğer çocuklar ile eşit bir şekilde faydalanmak
                 isteyen çocuğun talebinin değerlendirilmesi talebiyle başvuru Milli Eğitim Bakanlığına
                          59
                 iletilmiştir . İdare tarafından gönderilen cevabi yazıdan, okulda muhakkikler tarafından
                 inceleme yapıldığı ve yapılan inceleme sonrasında okulda sınıf ihtiyacının tespit edildiği,
                 yeni bir kütüphane kurulması nedeniyle eski kütüphanenin sınıfa dönüştürüldüğü;
                 çocuğun eğitim gördüğü sınıfa etkileşimli tahta ihtiyacı için komisyon oluşturulduğu
                 ve ildeki derslik dışı alanlardaki etkileşimli tahtaların tespit edilerek okulun ilgili
                 sınıfına  29.01.2020 tarihinde  tahta naklinin  sağlandığı; böylece, çocukların eğitim
                 haklarının fırsat eşitliği temelinde güvence altına alınması amacına uygun olarak işlem
                 gerçekleştirildiği anlaşılmıştır.
                 7.3.1.10. Eğitim Hakkının Fırsat Eşitliği Temelinde Sağlanması Bağlamında
                 Uzaktan Eğitim Uygulaması

                 Başvuran çocuk özetle Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’nda uygulamaya giremediğini ifade
                 ederek yardım talep etmiştir.
                 Başvuru  hakkında  yapılan  ön  inceleme  neticesinde  başvuruda  belirtilen  telefon
                 numarasından yapılan aramaya veli cevap vermiş, özetle çocuğun başvurusundan
                 haberdar olmadığını, çocuğun müsait olmadığını, sorunu aktarabileceğini, bilgisayarın
                 virüs programı korumasından kaynaklı olarak bazı videoların EBA’dan açılmadığını, cep
                 telefonunda ise EBA’daki etkinliklere ulaşılamadığını ifade etmiştir.
                 Benzer başvurularda okul idaresi ile görüşülerek sorunun çözümüne yönelik destek
                 sağlanacağı hususunda veli bilgilendirilerek görüşme sonlandırılmıştır. Okul Müdür
                 Yardımcısı ile yapılan görüşmede ise sorun aktarılmış; kendisi EBA’da sorun yaşayan
                 öğrencileri  için EBA’daki ödev içeriklerinden  klasör oluşturduklarını, sorun yaşayan
                 öğrencilerle bunları paylaştıklarını, öğretmenlerin bu konuda öğrencilere destek

                 59  2020/393 numaralı başvuru hakkında verilen 10.02.2020 tarihli Gönderme Kararı


             240 2020 YILLIK RAPOR
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246