Page 248 - KDK
P. 248
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
KDK’ya ilettiği sorunun kurum görev alanı kapsamında çözülmesi amacıyla başvuran
aranmış Kurumumuz Sosyal Çalışmacısı tarafından yapılan telefon görüşmesine
istinaden konuyla ilgili olarak hazırlanan Mesleki Görüşme ve Değerlendirme
Raporunda özetle … Çocuk Evleri Sitesinde korunma altında bulunan çocuğun, yatılı
pansiyonda kaldığı dikkate alınarak, başvurusuna yönelik bilgi almak üzere kuruluş
müdürlüğünün arandığı, meslek elemanının çocuğun, yaşadığı sağlık sorunu sonrasında
beş günlük sağlık raporunun eğitim görmekte olduğu okula teslim edildiğini, sisteme
özürlü devamsızlık olarak işlenmesinin sağlandığını, çocuğun endişesinin geçmişte de
devamsızlığının olmasından kaynaklandığını, yatılı pansiyonda kalması nedeniyle de
kuruluştan süreci takip edemediği için endişeye kapılarak Kuruma başvuru yaptığını
düşündüğünü, özürlü devamsızlığının sisteme yansıtıldığı için çocuğun devamsızlıktan
kalma gibi bir sorunun olmadığını açıkladığı, ayrıca okul müdürlüğü aranarak ilgili
Müdür Yardımcısından çocuğun devamsızlıktan kalma gibi bir sorunun olmadığının
teyit edildiği kaydedilmiştir.
73
Başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı verilerek ayrıca korunmaya ve bakıma
muhtaç olan başvuran çocuğun içinde bulunduğu koşullar dikkate alınarak çocuğun
devamsızlık durumu konusunda bilgilendirilmesi, devamsızlık veya sağlık raporu
gerekçelerinin çocukla görüşülmesi, çocuğun ihtiyaçlarının tespiti ve karşılanması
amacıyla pansiyon idaresince gözetiminin, öğrencisi olduğu okul rehberlik servisi ve
ilgili Yetiştirme Yurdu kuruluş sosyal servisi tarafından ise psiko-sosyal takiplerinin
yapılması ve desteklenmesi için Dostane Çözüm Kararı Aile, Çalışma ve Sosyal
Hizmetler Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığına iletilmiştir.
7.3.1.21. Özel Gereksinimi Bulunan Otizmli Çocuğun Eğitim Hakkı
Başvuruda özetle; çocuğunun otizimli olduğu, bulunduğu okulu çok sevdiği, istemediği
bir okula zorla kaydının alındığı, bu okulun şartlarının kendisine ve arkadaşlarına uygun
bir yer olmadığı, çok uzakta olduğu, Milli Eğitim Müdürünün özel eğitim sınıflarının
hepsini oraya toplama kararı aldığı, tek okula toplanmak ve dışlanmak istemedikleri
belirtilerek yardım talep edilmiştir.
Konuyla ilgili olarak öncelikle veli ile görüşülmüş; akabinde Milli Eğitim Müdürlüğü ile
yapılan görüşmede özetle, İlçedeki taşıma merkezinin Toki Kösedağ İlköğretim okulu
olduğu, köylerden ilçe merkezine taşımalı sistemle ulaşımı sağlanan öğrencilerin bu
okulda eğitim aldığı, sadece taşıma merkezlerinde öğlen yemeği hizmetinin sunulduğu,
taşımalı eğitim gören 17 özel eğitim öğrencisi bulunduğu, bir özel eğitim öğrencisine
biri özel eğitim mezunu norm kadrolu, diğeri genelde 80 saatlik eğitim alarak özel
eğitim sınıfında görevlendirilen ücretli öğretmen olmak üzere iki öğretmen tarafından
eğitim verildiği, sınıflar birleştirilmediği takdirde 10 öğretmene daha ihtiyaç ortaya
çıktığı, mali boyutu nedeniyle Bakanlığın talimatı üzerine Valiliğin İlçedeki özel eğitim
sınıflarının aynı okulda birleştirilmesi yönünde karar aldığı, Valilik kararını İlçedeki
73 2019/21919 numaralı başvuru hakkında verilen 23.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
2020 YILLIK RAPOR 247