Page 249 - KDK
P. 249

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                 velileri toplayıp açıkladıkları, otizm tanılı çocuğu bulunan 3 velinin okul değişikliğine
                 itiraz ettiği, otizmli çocukların yer ve öğretmen değişikliği durumunda olumsuz tepki
                 gösterme ve uyum sağlayamama gibi zorluklarla karşılaştıklarının dile getirildiği,
                 3 velinin otizm tanılı çocuklarının zorlukları dikkate alınarak  Valilikten yeniden
                 karar alındığı, bu süreçte üçünün de mevcut okullarında bekletildiği ve kayıtlarının
                 değiştirilmediği, ancak önümüzdeki yıl çocukların ilkokulu bitireceği, İlçede ortaokul
                 seviyesinde özel eğitim alabilecekleri tek yerin Toki Kösedağ İlköğretim Okulu olduğu,
                 halihazırda otizmli üç öğrencinin kendi okullarında eğitime devam ettiği öğrenilmiştir.
                 Başvuranın talebinin idarece yerine getirildiği anlaşıldığından başvuru hakkında
                                     74
                 Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.
                 7.3.1.22.  Çocuğun  Eğitim  Hakkının  Fırsat Eşitliği  Temelinde  Sağlanması
                 Bağlamında Akıllı Tahta Nakli

                 Başvuran çocuk, sınıflarındaki akıllı tahtanın bozuk olduğunu, ders işleyemediklerini
                 belirterek akıllı tahtanın tamir edilmesini talep etmiştir. Ağrı İl Milli Eğitim
                 Müdürlüğünden gönderilen 21.01.2020 tarihli e-posta ile; “Ağrı – Merkez Mehmet
                 Akif Ersoy Ortaokulundan bir öğrencimizin oluşturmuş olduğu şikâyete istinaden,
                 okul idarecilerinden bu konuda bilgi alınmış olup, gerekli incelemeler yapılmıştır.”
                 şeklinde bilgi verilmiş akıllı tahtanın çalıştığı Kurumumuza aktarılmıştır. Başvuran
                 çocuk tarafından da akıllı tahtanın çalıştığı tarafımıza aktarıldığından Dostane Çözüm
                      75
                 Kararı  verilmiştir.
                 7.3.1.23. Eğitim Hakkının Fırsat Eşitliği Temelinde Sağlanması Bağlamında
                 Uzaktan Eğitim Uygulaması
                 Başvuran 12 yaşındaki çocuk EBA’ya girmek istediğini belirtmiştir. Başvuru hakkında
                 yapılan  ön inceleme neticesinde başvuruda belirtilen telefon numarasından yapılan
                 aramaya başvuran çocuğun annesi cevap vermiş ve emin olmamakla birlikte herhangi
                 bir sorun yaşamadığını ifade etmiştir. KDK hakkında bilgi verildikten sonra veli ile
                 yapılan görüşmede velinin, çocuğun EBA’da sorun yaşaması halinde ne yapılabileceğini
                 sorması üzerine veliye, benzer taleplere ilişkin başvurularda uzaktan eğitim sürecinde
                 okul müdürü ile görüşülerek ilgili öğretmen veya rehberlik öğretmeninden çocuğun
                 desteklenmesinin talep edilerek sorunun çözümü yoluna gidildiği yönünde bilgi
                 verilmiş; veli bu yönde bir destekten çok memnun olacaklarını ifade ederek teşekkür
                 etmiştir. Okul Müdürü ile görüşülerek çocuğa EBA’nın yanı sıra varsa derslerle ilgili
                 diğer konularda ilgili öğretmenlerce desteklenmesi hususları aktarılmıştır. Okul müdürü
                 tarafından  gerekli  çalışmanın  yapılarak  sürecin  takip  edileceği  ifade  edildiğinden
                                                    76
                 başvuru hakkında Dostane Çözüm Kararı  verilmiştir.


                 74  2019/21160 numaralı başvuru hakkında verilen 17.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
                 75  2019/23244 numaralı başvuru hakkında verilen 30.01.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı
                 76  2020/35215  numaralı başvuru hakkında verilen 03.04.2020 tarihli Dostane Çözüm Kararı


             248 2020 YILLIK RAPOR
   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254