Page 32 - KDK
P. 32

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               ve göçmenlerin bu küresel krizden çok derin etkilendiklerini ve yönetimlerin sorunları
               çözmekte aciz kaldıklarına şahit olduk. İnsanların her zaman güvendiği sistemlerin yetersiz
               kalması ve idarenin aczi karşısında Ombudsmanlık müessesi bu mağdur insanların
               haklarını aradıkları, yardım istedikleri kurumların başında gelmiştir. Ombudsmanlar bu
               dönemde ciddi sayılara ulaşan yardım çağrılarını karşılıksız bırakmamış ve tüm güçleri
               ile yardıma koşmuşlardır.
               Şüphesiz ülkemizi de ilk göründüğü 11 Mart 2020 tarihinden itibaren çok ciddi bir
               şekilde etkileyen bu salgın hastalık ve yaygınlaşmasını önlemek amacıyla alınan tedbirler
               Kamu Denetçiliği Kurumunun (Ombudsmanlık)  sorumluluklarını ciddi şekilde
               artırmış ve önemini tekrar ortaya koymuştur. KDK salgın sürecinde vatandaşla devlet
               arasında köprü vazifesini aksatmadan büyük bir başarı ile yerine getirmiştir. 2020 yılında
               salgın hastalık ile ilgili başvurular sonucu Kurumumuza gelen 90.209 başvuru bunun
               en önemli kanıtıdır. 2019 yılında alınan toplam başvurunun 4,5 katından fazla olan
               bu başvuru sayısı karşısında Kurumumuz tüm başvuruları süresi içinde ciddiyetle ele
               almış ve 68.832 başvuruya tavsiye kararı vermiş, dostane çözümlerle beraber 72 binden
               fazla başvuruyu çözüme kavuşturmuştur. Ayrıca kapsamlı bir şekilde hazırladığımız
               Türkiye’nin Koronavirüs Hastalığı ile Mücadelesi özel raporu ile devletimizin salgın
               hastalıkla mücadelesi raporlaştırıldı.
               Tüm bu gelişmelerden dolayı 2020 yıllık raporumuzun temasını "Salgın döneminin zor
               şartlarında Kamu Denetçiliği Kurumunun rolü" olarak belirledik.
               Türkiye Büyük Millet Meclisine sunduğumuz bu rapor sekizinci yıllık raporumuz oldu.
               8 yıl içerisinde Kamu Denetçiliği Kurumu kurumsallaşmasını başarı ile tamamlamış,
               ülkemizin  genç, dinamik  ve  etkili  bir  hak  ve  adalet  arama  kurumu  olmuştur.
               Kurumumuzun kamuoyu ve idareler nezdinde farkındalığının artırılması ile sorun
               çözme yeteneğinin gelişmesinde önemli mesafeler kaydedilmiştir. KDK verdiği kararlar
               ile milyonlarca vatandaşımızın derdine derman olmuş, idarede iyi yönetim ilkelerinin
               yerleşmesini sağlamış, insan haklarının güçlü bir koruyucusu olmuştur. Ayrıca toplumun
               önemli sorunları hakkında hazırladığı özel raporlar ve yaptığı çalıştaylar sonucu
               milyonlarca insanı ilgilendiren sorunlara çözüm aramıştır.
               Temel kurumsal stratejimiz ve çalışma prensiplerimiz şunlardır:

               -  Etkin, kolay ve masrafsız erişilebilir bir hak arama yolu olarak, bireylerin Kuruma
                  kolay erişebilmesi ve başta dostane çözüm yolları denenerek bireylerin adalete hızlı
                  erişiminin sağlanması,
               -  Çalışmalarında insanı merkeze alan, kararlarıyla şeffaf, tarafsız, eşit muamelede
                  bulunan ve hesap verebilir bir idare anlayışının yerleşmesi,

               -  Hukukun üstünlüğünü ve insan haklarını benimseyen ve güvence altına alan kişi
                  haklarına saygılı bir idare anlayışının en üst düzeyde yerleşmesi,





                                                                        2020 YILLIK RAPOR  31
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37