Page 499 - KDK
P. 499
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
“Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor” Bölgesel Toplantıları ile İl Çalışma
Ziyaretleri
Vatandaş ile idareler arasında köprü görevi ifa eden Kurumumuz; ombudsmanlığın
tanıtımı, vatandaşların Kurumumuza hangi durumlarda ve hangi usullerde başvuru
yapabilecekleri, Kurumumuzun işleyişi ve çalışmaları hakkında bilgilendirilmektedir.
İldeki idareciler ve o ilde hizmet alan insanları temsil eden kişiler aynı salonda
buluşturularak illerde yaşanmakta olan sıkıntıların ilin yöneticileri tarafından
Ombudsman hakemliğinde dinlenmesi ve bu sorunlara çözüm bulmak için harekete
geçilmesi amaçlarıyla gerçekleştirilen “Ombudsman Halkla Buluşuyor” temalı bölgesel
toplantılar ile il çalışma ziyaretlerine 2020 yılında da devam edilmiştir. Bu kapsamda, 5-6
Şubatta Kocaeli, 18 Şubat ve 27 Eylülde Diyarbakır, 19 Şubat ve 28 Eylülde Mardin,
25 Şubatta Nevşehir, 26 Şubatta Kilis, 28 Şubatta Trabzon, 4-5 Martta Mersin, 12
Martta Muş ve 13 Martta Bingöl illerinde vatandaş, STK, kanaat önderleri, muhtarlar
ve ilin yöneticileri ile bir araya gelinmiştir.
Bu toplantılar vasıtasıyla illerde yaşayan vatandaşların sorunlarının yerinde dinlenilmesi ile
sorunlarına çözüm bulunabileceği konusundaki güvenlerinin artırılması hedeflenmiştir.
Halk buluşmaları kapsamında Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve beraberindeki heyet,
gidilen illerdeki vatandaşlarla ikinci gün öğleden sonra gerçekleştirilen ana toplantılarda
bir araya gelmiştir. Toplantılarda, katılımcılara yönelik olarak Kurumumuzun tanıtım
filmi sunulmuş, tanıtım çantaları dağıtılmış, katılımcıların Kurumumuz ile ilgili
görüşlerini ölçmek amacı ile hazırlanan anketler iletilmiş ve değerlendirme yapılmak
üzere toplanmıştır.
Açılış konuşmalarından sonra, toplantının ikinci bölümünde katılımcıların idare
ile yaşadıkları sorunlar veya KDK’dan beklentileri hakkında 5’er dakikalık süreyle
konuşma imkânı verilen “Serbest Kürsü” bölümü gerçekleştirilmiştir. İllerde serbest
kürsüde ortalama 30 vatandaş söz almıştır. Ayrıca Kamu Denetçiliği Kurumuna daha
önce başvuruda bulunan ve sorunu Tavsiye Kararı veya Dostane Çözüm Kararı ile
çözülen vatandaşlara da yine söz imkânı verilmiştir.
Diğer yandan toplantının başladığı andan itibaren ve süresi boyunca Kamu
Denetçilerimizin görev alanına göre; başvuru ve bilgi alma masaları kurulmuş ve
bu masalarda Kurum uzmanlarımız tarafından vatandaşlara hizmet sunulmuştur.
Vatandaşların başvuruları, beyanları değerlendirilmek üzere toplanmış ya da vatandaşlar
doğru çözüm kanallarına yönlendirilmiştir. Toplantı akabindeki günlerde alınan
sorunlar ve beyanlar incelenerek bazıları başvuru olarak kabul edilmiş bazıları ise ilgili
yöneticilere değerlendirilmek üzere gönderilmiştir.
498 2020 YILLIK RAPOR