Page 499 - KDK
P. 499

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                 “Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor” Bölgesel Toplantıları ile İl Çalışma
                 Ziyaretleri

                 Vatandaş ile idareler arasında köprü görevi ifa eden Kurumumuz; ombudsmanlığın
                 tanıtımı,  vatandaşların  Kurumumuza  hangi  durumlarda  ve  hangi  usullerde  başvuru
                 yapabilecekleri, Kurumumuzun işleyişi ve çalışmaları hakkında bilgilendirilmektedir.
                 İldeki idareciler ve o ilde hizmet alan insanları temsil eden kişiler aynı salonda
                 buluşturularak illerde yaşanmakta olan sıkıntıların ilin yöneticileri tarafından
                 Ombudsman hakemliğinde dinlenmesi ve bu sorunlara çözüm bulmak için harekete
                 geçilmesi amaçlarıyla gerçekleştirilen “Ombudsman Halkla Buluşuyor” temalı bölgesel
                 toplantılar ile il çalışma ziyaretlerine 2020 yılında da devam edilmiştir. Bu kapsamda, 5-6
                 Şubatta Kocaeli, 18 Şubat ve 27 Eylülde Diyarbakır, 19 Şubat ve 28 Eylülde Mardin,
                 25 Şubatta Nevşehir, 26 Şubatta Kilis, 28 Şubatta Trabzon, 4-5 Martta Mersin, 12
                 Martta Muş ve 13 Martta Bingöl illerinde vatandaş, STK, kanaat önderleri, muhtarlar
                 ve ilin yöneticileri ile bir araya gelinmiştir.

                 Bu toplantılar vasıtasıyla illerde yaşayan vatandaşların sorunlarının yerinde dinlenilmesi ile
                 sorunlarına çözüm bulunabileceği konusundaki güvenlerinin artırılması hedeflenmiştir.
                 Halk buluşmaları kapsamında Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve beraberindeki heyet,
                 gidilen illerdeki vatandaşlarla ikinci gün öğleden sonra gerçekleştirilen ana toplantılarda
                 bir araya gelmiştir. Toplantılarda, katılımcılara yönelik olarak Kurumumuzun tanıtım
                 filmi sunulmuş, tanıtım çantaları dağıtılmış, katılımcıların Kurumumuz ile ilgili
                 görüşlerini ölçmek amacı ile hazırlanan anketler iletilmiş ve değerlendirme yapılmak
                 üzere toplanmıştır.

                 Açılış konuşmalarından sonra, toplantının ikinci bölümünde katılımcıların idare
                 ile yaşadıkları sorunlar veya KDK’dan beklentileri hakkında 5’er dakikalık süreyle
                 konuşma  imkânı  verilen  “Serbest  Kürsü”  bölümü  gerçekleştirilmiştir.  İllerde  serbest
                 kürsüde ortalama 30 vatandaş söz almıştır. Ayrıca Kamu Denetçiliği Kurumuna daha
                 önce başvuruda bulunan  ve sorunu Tavsiye Kararı veya Dostane Çözüm Kararı ile
                 çözülen vatandaşlara da yine söz imkânı verilmiştir.
                 Diğer yandan toplantının başladığı andan itibaren ve süresi boyunca Kamu
                 Denetçilerimizin görev alanına göre; başvuru ve bilgi alma masaları kurulmuş ve
                 bu masalarda Kurum uzmanlarımız tarafından vatandaşlara hizmet sunulmuştur.
                 Vatandaşların başvuruları, beyanları değerlendirilmek üzere toplanmış ya da vatandaşlar
                 doğru çözüm kanallarına yönlendirilmiştir.  Toplantı akabindeki günlerde alınan
                 sorunlar ve beyanlar incelenerek bazıları başvuru olarak kabul edilmiş bazıları ise ilgili
                 yöneticilere değerlendirilmek üzere gönderilmiştir.







             498 2020 YILLIK RAPOR
   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504