Page 512 - KDK
P. 512
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Buna göre 2020 yılı sonu itibariyle;
- Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere toplam 66.756
telefon görüşmesi,
- Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 86.040 adet bilgi talepleri,
- 4982 sayılı Kanun kapsamında yapılan 19.910 adet bilgi edinme başvurusu,
- Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan 4.052 adet
yüz yüze görüşme,
- Kurumumuzca Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları, İl Çalışma
Ziyaretleri, Üniversite Konsferansları, Gerçekleştirilen Radyo Buluşmaları,
Vıdeokonferanslar ile uluslarası alanda hak arama kültürünün yaygınlaştırılması
kapsamında yüzü yüze gerçekleştirilen yaklaşık 8.000 adet görüşme,
dâhil olmak üzere toplam 184.758 kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.
Tablo 31: 2020 Yılında Bilgilendirme İstatistikleri
Konu Başlığı Sayı Yüzde %
Yüz Yüze Görüşme 4.052 4,12%
Yapılan Bilgi Edinme Başvuruları 19.910 0,29%
E-posta Yoluyla Gelen Bilgi Talepleri 86.040 4,03%
Telefonla Görüşme 66.756 80,45%
Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları
kapsamında, İl Çalışma Ziyaretleri kapsamında, İlköğretim ve
Liselerle Buluşmalarda, Üniversite Konferanslarında ve Uluslarası 8.000 11,12%
Alanda Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması Kapsamında
Yapılan Görüşmeler
TOPLAM 184.758
Ayrıca, Kurumumuzun şikâyet başvularına yönelik gerçekleştirdiği bilgilendirme
faaliyetlerine ilişkin yıl bazlı dağılımı aşağıda yer almaktadır:
Tablo 32: Yıllar İtibariyle Bilgilendirme İstatistikleri
Şikâyet Başvurularına İlişkin 2016 2017 2018 2019 2020
Yıllar İtibariyle Yapılan
Bilgilendirme Faaliyetleri
Sayısı 3.551 20.405 97.538 107.892 184.758
2020 YILLIK RAPOR 511