Page 512 - KDK
P. 512

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               Buna göre 2020 yılı sonu itibariyle;

                 -  Kurumumuzca aranmak ve Kurumumuza gelen olmak üzere toplam 66.756
                    telefon görüşmesi,
                 -  Kurumumuza e-posta yoluyla yapılan 86.040 adet bilgi talepleri,

                 -  4982 sayılı Kanun kapsamında yapılan 19.910 adet bilgi edinme başvurusu,
                 -  Kurumumuza ve İstanbul Büromuza bizzat gelen vatandaşlarla yapılan 4.052 adet
                    yüz yüze görüşme,
                 -  Kurumumuzca Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları, İl Çalışma
                    Ziyaretleri, Üniversite Konsferansları, Gerçekleştirilen Radyo Buluşmaları,
                    Vıdeokonferanslar ile uluslarası alanda hak arama kültürünün yaygınlaştırılması
                    kapsamında yüzü yüze gerçekleştirilen yaklaşık 8.000 adet görüşme,

               dâhil olmak üzere toplam 184.758 kişinin bilgi talebi karşılanmıştır.

               Tablo 31: 2020 Yılında Bilgilendirme İstatistikleri

                Konu Başlığı                                             Sayı    Yüzde %
                Yüz Yüze Görüşme                                        4.052     4,12%
                Yapılan Bilgi Edinme Başvuruları                        19.910    0,29%

                E-posta Yoluyla Gelen Bilgi Talepleri                   86.040    4,03%
                Telefonla Görüşme                                       66.756   80,45%

                Ombudsmanlık Halkla Buluşuyor Bölgesel Toplantıları
                kapsamında, İl Çalışma Ziyaretleri kapsamında, İlköğretim ve
                Liselerle Buluşmalarda, Üniversite Konferanslarında ve Uluslarası   8.000  11,12%
                Alanda Hak Arama Kültürünün Yaygınlaştırılması Kapsamında
                Yapılan Görüşmeler

                TOPLAM                                                 184.758       
               Ayrıca, Kurumumuzun şikâyet başvularına yönelik gerçekleştirdiği bilgilendirme
               faaliyetlerine ilişkin yıl bazlı dağılımı aşağıda yer almaktadır:


               Tablo 32: Yıllar İtibariyle Bilgilendirme İstatistikleri
                Şikâyet Başvurularına İlişkin   2016  2017     2018      2019     2020
                Yıllar İtibariyle Yapılan
                Bilgilendirme Faaliyetleri
                Sayısı                     3.551     20.405   97.538   107.892   184.758





                                                                        2020 YILLIK RAPOR  511
   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517