Page 579 - KDK
P. 579

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




                         edildiği “İyi  Yönetim İlkeleri ve Ombudsmanlık” temalı uluslararası bir
                         sempozyum düzenlenmiştir. İyi  Yönetim İlkeleri Rehberinin, tüm kamu
                         kurum ve kuruluşlarına tanıtılması için anılan Rehber kitap haline getirilerek
                         dağıtımı yapılmıştır. Rehberin İngilizce versiyonu dünyadaki konuyla ilgili
                         tüm kurumlara ulaştırılmıştır.  Yaklaşık 2 buçuk milyon kamu görevlisinin iyi
                         yönetim ilkelerini benimsemesi ve bu ilkelere uygun davranmasını temin için
                         zaman içerisinde tüm kamu personeline eğitim verilmesi hedeflenmektedir.
                 ➢ Diğer temel hedefimiz ise; idari yargıda iş yükünün azaltılması için Kamu Denetçiliği
                    Kurumunun etkinliğinin artırılması çalışmalarına devam edilmesidir.
                       •  Kurumumuza  başvuru  yapılmasının  herhangi  bir  ücrete  tabi  olmaması  ve
                         başvuruların altı ay gibi kısa bir sürede çözüme kavuşturma yükümlülüğünün
                         bulunması bireylerin adalete hızlı ve kolay erişimini sağlamada Kamu
                         Denetçiliği Kurumunun önemli bir araç olduğunun göstergesidir. Kurum
                         olarak  dostane  çözüm  girişimleri ve  verdiğimiz  geniş  kitleleri  ilgilendiren
                         kararlarla yargının iş yükünü  hafifletme  yönünde  daha fazla  katkıda
                         bulunabilmesi hedeflenmektedir.
                 ➢ Şikâyetlerin  daha  hızlı  ve  etkin  sonuçlandırılması  ile  hak  arama  kültürünün
                    yaygınlaştırılması adına aşağıdaki faaliyetlerin yapılması planlarımız arasındadır.

                       •  2020 yılında koronavirüs salgının etkileri dolayısıyla şikâyet sayımız 90 binin
                         üzerine çıkmıştır. 2021 yılında da salgının etkilerinden arınmış olarak başvuru
                         sayımızın 30 bin civarında olması beklenmektedir. Kurumumuzun bilinilirliği
                         arttıkça  nitelikli  başvuru sayısı  da  artmaktadır. Nitelikli  başvuru sayısının
                         artmasıyla daha çok dostane çözüm ve tavsiye kararı verilmektedir. 2021
                         yılında da Kurumumuzun başvuruları daha hızlı ve dostane yollarla çözmesi
                         konusunda sorun çözme yeteneğinin artırılması hedeflerimiz arasındadır.
                       •  Yine  Kurumumuzun  başvuruları  daha  hızlı  sonuçlandırma  kapasitesini
                         geliştirerek yapılan başvuruları Kanunumuzda belirtilen 6 aylık inceleme
                         süresinden daha kısa sürede sonuçlandırılması, şikâyetlerin daha hızlı ve etkin
                         sonuçlandırılmasını teminen personelimizin yetkinliğini artırmak amacıyla
                         eğitimlere ağırlık verilmesi planlarımız arasındadır.

                       •  İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosunun daha da etkin çalışması
                         ve vatandaşın hizmetten daha etkin yararlanabilmesi açısından bu büronun
                         2021 yılında çağrı merkezine dönüştürülmesi planlanmaktadır. 2019 yılında
                         tamamen kurumsal kaynaklarla oluşturduğumuz ve uygulamaya aldığımız
                         Şikâyet Yönetim Sistemimizin başvurucuların Kuruma daha kolay ulaşımını
                         ve şikâyetlerinin daha kolay  takibini sağlamak amacıyla geliştirilmesine
                         devam edilecektir.




             578 2020 YILLIK RAPOR
   574   575   576   577   578   579   580   581   582