Page 19 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 19

3.  TEKNOLOJİ VE BİLİŞİM ALT YAPISI

                                                    Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin
                                                    sunduğu  imkânlardan  yararlanmak  ve  ayrıca  daha  kaliteli
                                                    hizmet  vermek  amacıyla  verdikleri  hizmetleri  en  doğru
                                                    şekilde   paydaşlarına    ulaştırma   noktasında   bilişim
                                                    sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.

                                                    Kurumumuzda  bilgi  teknolojisinin  hızla  gelişen  bu
                                                    imkânlarından yararlanmak, çalışanlarına ve şikâyetçilere bu
              teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
              atılımlar yapmaktadır.


              Bu doğrultuda 2021 yılında;
                Başvuruların  incelenmesinde  noktasında  verimliliği  ve  işlevselliği  artırmak  amacı  ile
                 Kurumumuzun  kendi  imkânlarıyla  yazılımını  yaptığı  Şikâyet  Yönetim  Sisteminde  (SYS),
                 Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler doğrultusunda;

                 -  SYS e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale getirilmiştir.
                 -  Cumhurbaşkanlığı  Dijital  Dönüşüm  Ofisi  tarafından  belirlenen,  kamu  kurumları  arasında
                     iletilecek resmi yazışmalar ile bunların üst verilerini ve elektronik imzalarını taşıyacak paket
                     yapısında değişiklik yapılmış, bu kapsamda Kurumumuzun eyp 2.0 alt yapısına geçiş işlemi
                     tamamlanmıştır.
                 -  Elektronik  paketlerin  imzalanmasında  son  aşama  olan  kurum  mührü  sisteme  entegre
                     edilmiştir.
                 -  Sisteme toplu imza ve toplu mühürleme özelliği eklenmiştir.
                 -  Kullanıcıların pdf dokümanlarını sayfalara göre ayırabilmesi ve dış  yazışmalara ek olarak
                     ekleyebilmesi sağlanmıştır.
                 -  Şikâyet dosyalarının incelenmesi aşamasında kurumlar arasındaki yazışmaların azaltılması ve
                     hızlı sonuç alınması için SGK, noterler ve ÖSYM web servisleri SYS’ye entegre edilmiştir.
                 -  İstatistik  ve  giden  evrak  posta  raporlarının  sistem  üzerinden  alınabilmesi  için  Excel  web
                     servisi SYS’ye entegre edilmiştir.
                 -  Kullanıcıların SYS içindeki tüm kararlara metin içi arama yaparak erişim sağlayabilmesi için
                     Kurumun tüm kararlarına OCR’lama işlemi yapılmıştır.
                 -  Kullanıcıların  yaşadığı  problemlerin  daha  hızlı  çözülebilmesi  adına  yönetilebilir  ekranlar
                     tasarlanmıştır.
                 -  Uzaktan çalışma kapsamında güvenlik ve erişim güncelleştirmeleri  yapılmış,  kullanıcılara
                     VPN hesapları açılarak sorunsuz ve hızlı şekilde SYS'ye 7/24 erişebilmeleri sağlanmıştır.
                 -  KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri yapılarak
                     giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.
                 -  Gelen evrak bürosundan gelen talepler doğrultusunda yazılım güncelleştirmeleri yapılarak
                     şikâyetçilerden daha doğru ve hızlı evrak alımı sağlanmıştır.
                 -  İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosunun tüzel kişi, şikâyet edilen idare vb.
                     bilgilerin almasında yaşadığı problemler giderilerek ilgili Büro tarafından talep edilen
                     ekranlarda yazılım güncelleştirmeleri yapılmıştır.
                 -  Denetçiliklerin talepleri doğrultusunda detaylı istatistik alma sayfaları geliştirilmiştir.



                                                             17
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24