Page 19 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 19
3. TEKNOLOJİ VE BİLİŞİM ALT YAPISI
Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin
sunduğu imkânlardan yararlanmak ve ayrıca daha kaliteli
hizmet vermek amacıyla verdikleri hizmetleri en doğru
şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim
sistemlerini daha yaygın bir şekilde kullanmaktadır.
Kurumumuzda bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu
imkânlarından yararlanmak, çalışanlarına ve şikâyetçilere bu
teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde yararlanmalarını sağlamak amacıyla bu alanda önemli
atılımlar yapmaktadır.
Bu doğrultuda 2021 yılında;
Başvuruların incelenmesinde noktasında verimliliği ve işlevselliği artırmak amacı ile
Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını yaptığı Şikâyet Yönetim Sisteminde (SYS),
Kurumun ihtiyaç analizleri ve kurum personelinden gelen talepler doğrultusunda;
- SYS e-imza entegrasyonları geliştirilerek daha hızlı ve kullanışlı hale getirilmiştir.
- Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından belirlenen, kamu kurumları arasında
iletilecek resmi yazışmalar ile bunların üst verilerini ve elektronik imzalarını taşıyacak paket
yapısında değişiklik yapılmış, bu kapsamda Kurumumuzun eyp 2.0 alt yapısına geçiş işlemi
tamamlanmıştır.
- Elektronik paketlerin imzalanmasında son aşama olan kurum mührü sisteme entegre
edilmiştir.
- Sisteme toplu imza ve toplu mühürleme özelliği eklenmiştir.
- Kullanıcıların pdf dokümanlarını sayfalara göre ayırabilmesi ve dış yazışmalara ek olarak
ekleyebilmesi sağlanmıştır.
- Şikâyet dosyalarının incelenmesi aşamasında kurumlar arasındaki yazışmaların azaltılması ve
hızlı sonuç alınması için SGK, noterler ve ÖSYM web servisleri SYS’ye entegre edilmiştir.
- İstatistik ve giden evrak posta raporlarının sistem üzerinden alınabilmesi için Excel web
servisi SYS’ye entegre edilmiştir.
- Kullanıcıların SYS içindeki tüm kararlara metin içi arama yaparak erişim sağlayabilmesi için
Kurumun tüm kararlarına OCR’lama işlemi yapılmıştır.
- Kullanıcıların yaşadığı problemlerin daha hızlı çözülebilmesi adına yönetilebilir ekranlar
tasarlanmıştır.
- Uzaktan çalışma kapsamında güvenlik ve erişim güncelleştirmeleri yapılmış, kullanıcılara
VPN hesapları açılarak sorunsuz ve hızlı şekilde SYS'ye 7/24 erişebilmeleri sağlanmıştır.
- KEP gönderimlerinde yaşanan problemlerin giderilmesi için yazılım geliştirmeleri yapılarak
giden evrak bürosunda sorunsuz evrak gönderimi sağlanmıştır.
- Gelen evrak bürosundan gelen talepler doğrultusunda yazılım güncelleştirmeleri yapılarak
şikâyetçilerden daha doğru ve hızlı evrak alımı sağlanmıştır.
- İlk İnceleme, Dağıtım ve Bilgilendirme Bürosunun tüzel kişi, şikâyet edilen idare vb.
bilgilerin almasında yaşadığı problemler giderilerek ilgili Büro tarafından talep edilen
ekranlarda yazılım güncelleştirmeleri yapılmıştır.
- Denetçiliklerin talepleri doğrultusunda detaylı istatistik alma sayfaları geliştirilmiştir.
17