Page 7 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 7

Bu çerçevede Kurumumuz; vatandaşın kamu idareleri ile olan sorunlarında konu ile ilgili
              mevzuatı  ve  idarenin  davranışlarını  incelemekte,  idarenin  aldığı  kararlar  sonucunda  mağdur
              olduğunu  iddia  eden  vatandaşların  haklılığının  tespiti  halinde,  şikâyetçinin  mağduriyetinin
              giderilmesine aracı olmaktadır. Öte yandan kimi başvurular başvuran dışında önemli bir kitlenin
              mağduriyetine veya yararına olacak uygulamalarla ilgili olmaktadır. Böyle durumlarda inceleme
              daha kapsamlı tutulmakta, gerekirse ilgili idarelerle toplantılar düzenlenerek toplum yararına kalıcı
              çözümler  üretilmeye  çalışılmaktadır.  Bu  şekilde  Kamu  Denetçiliği  Kurumu,  vatandaşa  hizmet
              amacıyla  kurulmuş  bulunan  kamu  kurum  ve  kuruluşlarının  bir  anlamda  denetimini  sağlayarak
              önemli bir kamu hizmetini yerine getirmektedir. Ayrıca Kurumumuz; vatandaş ve idare ilişkilerini
              her yönüyle incelemekte, hukukilik yanında, hakkaniyet ilkesini de gözeterek önemli bir boşluğu
              doldurmaktadır.

                     “Vatandaşın halinden anlayan” bir anlayışla hareket eden Kamu Denetçiliği Kurumu; çok
              kolay  başvuru  yöntemleri  belirleyerek,  vatandaşın  adalete  kolay  ve  hızlı  bir  şekilde  erişmesine
              imkân  sağlamıştır.  Kurumumuz  çocuklarımızdan  da  başvuru  alan  tek  kuruluş  olarak  dikkat
              çekmektedir.  Çocuklarımızın  başvurularının  değerlendirilmesi  amacıyla  bu  konularda  gerekli
              eğitimi almış, yeterli sayıda personelimiz Kurumumuza kazandırılmıştır. Vatandaşlarımız posta, e-
              posta,  mektup,  dilekçe  vb.  her  türlü  yazılı  iletişim  yoluyla  Kurumumuza  başvurabildiği  gibi,
              telefonla  da  ulaşıp  derdini  anlatabilmekte,  müracaatını  yapabilmektedir.  Başvuru  için  Kuruluş
              Kanunu’nun  17’nci  maddesinde  sayılan  şartlar,  her  vatandaşımızın  kolayca  anlayıp  yerine
              getirebileceği şekilde belirlenmiştir. Öte yandan Kanunun 20’nci maddesi hükmü gereğince başvuru
              ile ilgili incelemenin 6 ay içerisinde sonuçlandırılıyor olması “adalete hızlı erişim” ifadesinin net
              bir yansımasıdır.

                     Kuruma  yapılan  başvurularda  gerekli  ön  inceleme  yapılarak  öncelikle  uzlaşma  yoluyla
              çözüm alternatifleri düşünülmekte, idare ile başvuran arasında arabuluculuk yapılarak çözüm yolları
              aranmaktadır.

                     Kurumda oluşturulan Şikâyet Bilgilendirme Bürosu ile şikâyetçilerin şikâyetleri hakkında
              bilgi edinmeleri ve süreci takip edebilmeleri sağlanmaktadır. Araştırma, Takip ve Değerlendirme
              Bürosu çalışmaları ile de Kurum tarafından verilen kararların etkin bir şekilde takibi sağlanmıştır.
              Bu çalışmalar sonucunda; Kurum tarafından alınan kararlarının birçok kamu kurum ve kuruluşu
              tarafından  ciddiyetle  ele  alındığı,  vatandaşın  sorunu  çözülerek  kendisine  ve  Kurumumuza  bilgi
              verildiği memnuniyetle görülmüştür.

                 Kurumumuza yapılan kimi başvurularda verilen “Dostane Çözüm” kararları, sorunları çözme
              konusunda Kurumumuzun elini güçlendiren, adalete kolay ve hızlı erişim anlamında oldukça esaslı
              çözüm yolları olarak karşımıza çıkmaktadır. Aşağıda 2021 yılının ilk altı ayında Dostane Çözüm
              Kararıyla çözüme kavuşturulan başvurulardan bazı örnekler sunulmuştur;

                 -  Lizensefali (norman robert sendromu) hastası olan oğlunun tedavisi için uzay terapi kafesi
                     yaşadiği  il  olan  Mardin’de  temin  edilmesi  konusunda  Sağlık  Bakanlığı  ile  yapılan
                     görüşmeler olumlu sonuç vermiştir.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12