Page 62 - 2021 Yıllık Rapor
P. 62
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Şekil 5: 2021 Yılı Şikâyet Başvurularının Konulara Göre Dağılımı
Kamu Personel
Rejimi
%20,36
Ekonomi,
maliyet ve vergi
%9,76
Mahalli idarelerce
Eğitim-öğretim yürütülen hizmetler
gençlik ve spor %10,63
%10,95
Adalet, milli savunma ve
güvenlik
%19,24
Kurumumuza 2021 yılında yapılan toplam 18.843 adet şikâyet başvurusu idareler
bazında değerlendirildiğinde en fazla başvuru %13,63’lük oranla Adalet Bakanlığına
yönelik gerçekleşirken, bunu %13,04 ile mahalli idarelere, %9,03 ile üniversite ve
fakültelere, %7,05 ile Sağlık Bakanlığına, %5,98 ile Milli Eğitim Bakanlığına, %4,98
ile de Sosyal Güvenlik Kurumuna yönelik şikâyetler takip etmiştir.
Tablo 6 : 2021 Yılı Şikâyet Başvurularının İdarelere Göre Dağılımı
İdarenin Adı Sayı Yüzde %
Adalet Bakanlığı 2.568 13,63%
Mahalli İdareler 2.457 13,04%
Üniversite ve Fakülteler 1.701 9,03%
Sağlık Bakanlığı 1.328 7,05%
Milli Eğitim Bakanlığı 1.127 5,98%
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı 939 4,98%
Kişi, Belirtilmeyen, Özel Sektör, Diğer 467 2,48%
Valilik-Kaymakamlık 454 2,41%
Banka ve Finans Kuruluşları 442 2,35%
2021 YILLIK RAPOR 61