Page 60 - 2021 Yıllık Rapor
P. 60
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
2021 yılında da yapılan başvuruların büyük bölümü önceki yıllarda olduğu gibi %80,23
oranıyla "e-başvuru" sistemiyle, %16,94'ü ise posta vasıtası ile gerçekleştirilmiştir.
Tablo 4: 2021 Yılı Şikâyetlerinin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
Yüzde
Başvuru şekli 2021
%
Faks 17 0,09%
Elden 461 2,45%
Posta 3.192 16,94%
E-başvuru 15.118 80,23%
E-posta 55 0,29%
TOPLAM 18.843
Şekil 4: 2021 Yılı Şikâyetlerinin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
%80,23
%0,09 %0,29 %2,45 %16,94
Faks E-posta Elden Posta E-başvuru
2021 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla başvuru
%20,36 ile kamu personel rejimi alanında yapılmış, bunu çok az bir farkla %19,24 ile
adalet, milli savunma ve güvenlik, %10,95 ile eğitim-öğretim, gençlik ve spor alanı,
%10,63 ile mahalli idarelerce yürütülen hizmetler, %9,76 ile ekonomi, maliye ve vergi
%6,54 ile de çalışma ve sosyal güvenlik alanları takip etmiştir.
2021 YILLIK RAPOR 59