Page 60 - 2021 Yıllık Rapor
P. 60

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               2021 yılında da yapılan başvuruların büyük bölümü önceki yıllarda olduğu gibi %80,23
               oranıyla "e-başvuru" sistemiyle, %16,94'ü ise posta vasıtası ile gerçekleştirilmiştir.

               Tablo 4: 2021 Yılı Şikâyetlerinin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı

                                                                            Yüzde
                Başvuru şekli                        2021
                                                                             %
                Faks                                    17                 0,09%
                Elden                                  461                 2,45%
                Posta                                3.192                16,94%
                E-başvuru                           15.118                80,23%
                E-posta                                 55                 0,29%
                TOPLAM                              18.843

               Şekil 4: 2021 Yılı Şikâyetlerinin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı



                                                                        %80,23












                                  %0,09    %0,29     %2,45     %16,94



                             Faks     E-posta   Elden    Posta     E-başvuru



               2021 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla başvuru
               %20,36 ile kamu personel rejimi alanında yapılmış, bunu çok az bir farkla %19,24 ile
               adalet, milli savunma ve güvenlik, %10,95 ile eğitim-öğretim, gençlik ve spor alanı,
               %10,63 ile mahalli idarelerce yürütülen hizmetler, %9,76 ile ekonomi, maliye ve vergi
               %6,54 ile de çalışma ve sosyal güvenlik alanları takip etmiştir.











                                                                        2021 YILLIK RAPOR  59
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65