Page 20 - KDK
P. 20
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
C. AMAÇ VE HEDEFLER
AMAÇ 1: Kişi Haklarının Korunmasını Sağlamak ve İdarenin İşleyişine Katkı Sunmak
Hedef 1.1: Başvurucuların KDK’ya erişilebilirliğinin ve nitelikli başvuruların artırılması
Hedef 1.2: Şikâyet inceleme metotlarının geliştirilmesi ile denetim sürecinin etkinliğinin
artırılması
Hedef 1.3: Kamu hizmetlerinin iyileştirilmesine katkı sağlamak üzere önleyici raporlar hazırl-
anması ve eğitici rolün üstlenilmesi
Hedef 1.4: İdareler ile başvuranlar arasında uzlaştırıcı rolün güçlendirilmesi ve kararlara
uyumun artırılması
Hedef 1.5: Kurumun etkinliğini artırmak amacıyla yeni mekanizmaların kurumsal işleyişe
dâhil edilmesi
AMAÇ 2: Hak Arama Kültürünü Yaygınlaştırmak
Hedef 2.1: Kuruma başvurma hakkının etkin kullanımı için KDK’nın ulusal düzeyde tüm
toplum kesimlerince tanınması
Hedef 2.2: KDK’nın uluslararası düzeyde tanıtımı ve kurumsal işbirliğinin arttırılması
AMAÇ 3: Kurumsal Yapılanmayı Güçlendirmek
Hedef 3.1: Kurum vizyonunu gerçekleştirecek insan kaynakları stratejisinin uygulamaya
geçirilmesi
Hedef 3.2: Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını daha da güçlendirmek
2022-2026 STRATEJİK PLANI 19