Page 19 - 2022 Performans Programı
P. 19
T.C. KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
1.3 Fiziksel Kaynaklar
Kurumumuz faaliyetlerini Kavaklıdere Mah. Zeytindalı Cad. No:4 Çankaya/ANKARA
adresinde bulunan hizmet binasında sunmaya devam etmekte olup, Kurumumuzun tüm
birimleri aynı hizmet binasında faaliyet göstermektedir. Ayrıca, Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanunu’nun “Kuruluş” başlıklı 4’üncü maddesi uyarınca, Kurumumuzun gerekli göreceği
yerlerde büro açma yetkisi de bulunmaktadır. Bu kapsamda, Kurumumuz, iyi yönetim ilkeleri
ve vatandaş odaklı yaklaşımın gerekliliği doğrultusunda en yoğun nüfusa sahip ve büyük
kentimiz olan İstanbul’da bireylere daha hızlı ulaşma ve çözüm üretebilme noktasında bir
ofis açılmasına yönelik çalışmalarını tamamlamış ve halen Kurumumuza Maliye Bakanlığı
tarafından tahsis edilen, Şişli İlçesi Halaskargazi Mahallesi, Matbaacı Osmanbey Sokak
cepheli taşınmazda faaliyetlerini sürdürmektedir.
1.4 Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Kurumlar, hızla gelişen bilgi teknolojileri ile bu teknolojinin sunduğu imkânlardan
yararlanmak ve ayrıca daha kaliteli hizmet vermek amacıyla verdikleri hizmetleri en
doğru şekilde paydaşlarına ulaştırma noktasında bilişim sistemlerini daha yaygın bir
şekilde kullanmaktadır. Kurumumuz da bilgi teknolojisinin hızla gelişen bu imkânlarından
yararlanmak, çalışanların ve başvuranların bu teknolojik imkânları en iyi ve kolay şekilde
yararlanması amacıyla bu alanda önemli atılımlar yapmaktadır. Bu doğrultuda; şikâyet
başvurularına yönelik olarak başvurularının incelenme noktasında verimliliği ve işlevselliği
artırmak amacı ile Kurumumuzun kendi imkânlarıyla yazılımını yaptığı Şikâyet Yönetim
Sisteminde (SYS) kullanılmakta olup, Kurumun ihtiyaç analizleri ve Kurum personelinden
gelen talepler doğrultusunda sürekli gelişimi sağlanmaktadır.
Kurumumuzun ihtiyaçları bağlamında Kurum web sayfası ve çocuk web sayfası ile ilgili
olarak gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin gelen veriler doğrultusunda anlık güncellenmeleri
ile responsive ekran uyumluluğu kapsamında yazılım güncelleştirmeleri yapılmakta ve
belirlenen görsel tasarımlar çerçevesinde yayınlanması sağlanmaktadır.E-başvuru, şikâyet
başvurusunda bulunan kişilerden gelen talepler doğrultusunda; Kurumumuza gerçek, tüzel ve
yabancı kişiler kendileri veya vekil olarak başvuru yapabilmektedirler. E-başvuru sayfamızda
şikâyetçilerin yaşadığı problemler dikkate alınarak responsive ekran güncelleştirmeleri
yapılmış olup tüm cihazlara uyumlu olarak çalışması sağlanmıştır.
Ayrıca Kurumumuz iş ve işlemlerini gerçekleştirirken; diğer idarelerin
geliştirdiği web servislerini kullanmakta olup, güncellemelere ilişkin
uyum ve gerekli entegrasyonları anlık sağlanmaktadır. Diğer yandan
gelişimin her alanda hızla yaşandığı günümüzde çalışma hayatının
vazgeçilmez unsuru olan bilgi teknolojileri altyapısının eksikliklerinin
giderilmesi, yeni şartlara ve gereksinimlere uyumlu hale getirilmesi
ile güncelliğinin sürekli korunması ihtiyacı kapsamında;
➢ Şikâyet Yönetim Sisteminde (SYS);
• Yapay zekâ yöntemleri kullanılarak otomatik karar yazma sistemi
geliştirilme işlemleri devam etmektedir.
• Kurum web sayfasındaki başvuru formu güncellenmiştir,
Resim-1 SYS Giriş Ekranı
• Birim ve yetki ekranları geliştirilerek kullanıcı dostu ve ilişkisel
bir yapı oluşturulma işlemleri devam etmektedir,
2022
20 PERFORMANS
PROGRAMI