Page 152 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 152

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               kamu hizmetlerinin kalitesinin artmasına, şeffaf, hesap verebilir ve insan odaklı
               idarenin oluşumuna da yardımcı olunmuştur.  Tüm bunların sonucunda; Kamu
               Denetçiliği Kurumu incelediği şikâyetler ile vatandaşın, kamu kurum ve kuruluşlarını
               denetlemesinin vasıtası olmuş, beş yılda bir yapılan seçimler dışında mahalli idareler başta
               olmak üzere devlet yönetimine vatandaşın katılımı sağlanmış, böylelikle Kurumumuz
               doğrudan demokrasinin bir aracı olarak ülkemizde demokrasinin güçlenmesine katkıda
               bulunmuştur.

               Kurumumuzu diğer denetim mekanizmalarından ayıran en önemli hususlardan birisi
               de başvuruları incelerken aynı zamanda uygulamadaki sorun alanlarını ve mevzuattaki
               hukuka aykırılıkları  tespit  etmesi,  böylece  ileride  yaşanması  muhtemel  hukuka
               aykırılıklar, hak ihlalleri veya hakkaniyetsiz uygulamaların engellenmesi adına mevzuat
               değişikliği önerilerinde bulunabilmesidir. Bu noktada, Kurumun amacı bireysel hukuka
               veya hakkaniyete aykırılıkların giderilmesi olduğu kadar benzer durumda olan bireylere
               yönelik ihlallerin önlenmesini sağlamaktır. Bu itibarla, Kurumumuzca yapılan inceleme
               neticesinde verilen kararlar yalnızca başvuruda bulunan tarafı değil; aynı zamanda
               benzer durumda olan belki on binlerce belki de yüz binlerce kişiyi etkileyebilmektedir.

               Bu kapsamda Kurum bazen bir meslek grubunun, bazen bir şehrin tamamını
               ilgilendirecek  bir mevzuda,  bazen de  aynı  durum  nedeniyle  mağduriyet  yaşayan
               yüzbinlerce kişiyi etkileyen kararlar vermektedir. Bunlara örnek verilecek olursa;
               ❖  Kamu çalışanlarının almış olduğu banka promosyonlarının güncellenmesi ve günün
                  ekonomik  şartlarına  uygun  hale  getirilmesine  ilişkin  verilen  önerimiz  tüm  kamu
                  çalışanlarını ilgilendirmektedir.
               ❖  Ceza infaz kurumunda kendilerine ait elektrik tüketim bedelinin “ticarethane abone
                  grubu” temel alınarak tahsil edildiği, bu sebeple elektrik tüketim bedelinin “mesken
                  abone grubuna” kıyasla oldukça  yüksek meblağlara ulaştığı ve söz konusu bedeli
                  ödemekte zorluk yaşadıkları belirtilerek mağduriyetlerinin giderilmesi talebiyle
                  yapılan başvurulara ilişkin olarak İdare tarafından (ilgili kamu kurum ve kuruluşları
                  ile koordinasyon halinde) anılan kişilerin makul bedeller karşılığında elektrik
                  hizmetlerinden yararlanabilmesini teminen mevzuat değişiklik çalışmaları dâhil
                  olmak üzere gerekli çalışmaları başlatması ve ivedilikle sonuçlandırması gerektiği,
                  bu kapsamda ceza infaz kurumlarında barındırılan kişilerin “mesken abone grubu”
                  içerisinde alt abone grubu olarak düzenlenmesi hususunun da değerlendirilmesinin
                  uygun olacağı yönünden verilen tavsiye kararımız bu durumdan etkilenen binlerce
                  kişiyi etkilemektedir.
               ❖  31.07.2022 tarihinde gerçekleştirilen 2022 yılı KPSS sınavına ilişkin, daha önce bir
                  yayınevinin gerek basılı kitaplarında yer alan gerek sosyal medya üzerinden paylaştığı
                  sorularla birebir aynı olduğunu iddia ederek konunun araştırılması ve gerekirse
                  söz konusu sınavın iptal edilerek yeni bir sınav yapılması talebiyle Kurumumuza
                  yapılan başvurularla ilgili verilen kararımız sınava giren 1 milyonun üzerindeki adayı
                  ilgilendirmektedir.




                                                                        2022 YILLIK RAPOR  151
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157