Page 18 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 18

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU




               ➢ Kamu Denetçiliği Kurumu olarak tecrübelerimizi paylaşmak adına her zaman hazır
                  olduğumuzu ve bundan memnuniyet duyacağımızı belirttiğimiz bir mektubu, 15
                  Mart 2022 tarihinde Ukrayna’ya komşu olup, en çok mülteci akınını tecrübe eden
                  Polonya, Macaristan, Romanya, Moldova, Slovenya ve Slovakya Ombudsmanlıkları
                  ile paylaşmamız sonucunda bahse konu mektubumuzu müteakiben Kamu
                  Başdenetçisi Şeref Malkoç, Macaristan Temel Haklar Komiseri (Ombudsman) Akos
                  Kozma ile çevrim içi bir görüşme gerçekleştirmiştir. Akabinde 31 Mart-02 Nisan
                  2022 tarihlerinde Macaristan’a bir çalışma ziyareti gerçekleştirilerek  “Ukraynalı
                  Mültecilere İlişkin Olarak Kamu Denetçiliği Kurumu Tarafından Macaristan’a
                  Gerçekleştirilen Çalışma Ziyareti Raporu” ile söz konusu çalışma ziyareti
                  neticesinde edindiğimiz bilgi ve tespitlerin paylaşılması amaçlanmış ve kamuoyu ile
                  paylaşılmıştır.
               ➢ Ayrıca, 16 Mayıs 2022 tarihinde  Türkiye Ombudsmanlık Kurumu tarafından
                  hazırlanan “Azerbaycan Karabağ İnsan Hakları İnceleme Raporu’nun” tanıtım
                  toplantısı, Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ve Azerbaycan Ombudsmanı Sabina
                  Aliyeva’nın katılımlarıyla gerçekleştirilmiş ve kamuoyuna duyurulmuştur.
               II- HAK ARAMA KÜLTÜRÜNÜN YAYGINLAŞTIRILMASI

               Ülkemizde İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu, Kişisel Verileri Koruma Kurumu, Bilgi
               Edinme Değerlendirme Kurulu, bireylerin kamu hizmetlerine ilişkin bilgi, görüş, istek,
               şikâyet ve taleplerini iletebildiği Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi-CİMER ve Açık
               Kapı uygulamaları da kişilerin haklarını aramaları bağlamında başvurabileceği yollardan
               bazılarıdır.

               Ancak hak arama yollarının bulunması ne kadar önemliyse bu yolların bilinmesi ve etkin
               kullanımı o kadar önemlidir. Özellikle hak arama imkânlarına dair temel bilgilerdeki
               eksiklik ve bazen de her yolun denenmesi anlayışı, hem bireylerin tatmin olmamasına
               hem de ilgili kuruluşların gereksiz yere meşgul edilmesine sebep olmaktadır. Dolayısıyla
               hak arama yolları hakkında temel bilgileri edinen ve bu suretle en etkin çözümün
               nerede bulunabileceğini gören bireylerin varlığı, anılan olumsuzlukları ortadan
               kaldırabilecektir. Bunun gerçekleşebilmesi için yapılması gereken ise, hak arama
               kültürünün tüm toplum kesimlerine yaygınlaştırılmasıdır.

               Etkin bir şikâyet mekanizmasıyla idarelerin hukuka ve hakkaniyete aykırı uygulamalarına
               karşı vatandaşı korumak ve kamu hizmetlerinin insan hakları ile iyi yönetim ilkeleri
               çerçevesinde yürütülmesine katkı sağlamak misyonunu üstlenen Kurumumuz, uzun
               vadede hak arama kültürünün yaygın olduğu bir toplum ve hizmet standartlarının yüksek
               olduğu bir kamu yönetiminin oluşmasında etkin bir rol oynamayı hedeflemektedir.
               Bu hedef bağlamında Kurumumuzun tanınırlık düzeyinin düşük olduğundan hareketle
               2017 yılından itibaren sürdürülen tanıtım faaliyetlerine 2022 yılında da devam edilmiştir.
               Buradaki amaç tanınırlık düzeyimizin artması ve nitelikli başvuru alabilmektir.





                                                                        2022 YILLIK RAPOR  17
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23