Page 60 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 60
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
2022 yılında da yapılan başvuruların büyük bölümü önceki yıllarda olduğu gibi
%76,87 ile "e-Başvuru" sistemiyle, %20,40’ı ise posta vasıtası ile gerçekleştirilmiştir.
Tablo 4: 2022 Yılı Şikâyetlerinin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
Yüzde
Başvuru şekli Sayı
%
Faks 20 0,11%
Elden 428 2,40%
Posta 3.635 20,40%
E-başvuru 13.696 76,87%
E-posta 37 0,21%
TOPLAM 17.816
Şekil 4: 2022 Yılı Şikâyetlerinin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı
%76,87
%0,11 %0,21 %2,40 %20,40
Faks E-posta Elden Posta E-başvuru
2022 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla
başvuru %24,27 ile kamu personel rejimi alanında yapılmış, bunu %20,56 ile adalet,
milli savunma ve güvenlik, %10,32 ile mahalli idarelerce yürütülen hizmetler,%7,96 ile
eğitim-öğretim, gençlik ve spor alanı, %7,76 ile ekonomi, maliye ve vergi, %6,02 ile de
çalışma ve sosyal güvenlik alanları takip etmiştir.
2022 YILLIK RAPOR 59