Page 60 - 2022-Yillik-Rapor-web
P. 60

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



               2022 yılında da yapılan başvuruların büyük bölümü önceki yıllarda olduğu gibi
               %76,87 ile  "e-Başvuru" sistemiyle, %20,40’ı ise posta vasıtası ile gerçekleştirilmiştir.

               Tablo 4: 2022 Yılı Şikâyetlerinin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı

                                                                            Yüzde
                Başvuru şekli                        Sayı
                                                                             %
                Faks                                    20                 0,11%
                Elden                                  428                 2,40%
                Posta                                3.635                20,40%
                E-başvuru                           13.696                76,87%
                E-posta                                 37                 0,21%
                TOPLAM                              17.816

               Şekil 4: 2022 Yılı Şikâyetlerinin Başvuru Şekillerine Göre Dağılımı



                                                                        %76,87












                                  %0,11    %0,21     %2,40     %20,40



                             Faks     E-posta   Elden    Posta     E-başvuru





               2022 yılında yapılan şikâyet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla
               başvuru %24,27 ile kamu personel rejimi alanında yapılmış, bunu %20,56 ile adalet,
               milli savunma ve güvenlik, %10,32 ile mahalli idarelerce yürütülen hizmetler,%7,96 ile
               eğitim-öğretim, gençlik ve spor alanı, %7,76 ile ekonomi, maliye ve vergi, %6,02 ile de
               çalışma ve sosyal güvenlik alanları takip etmiştir.










                                                                        2022 YILLIK RAPOR  59
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65